Spil Rant s Trung Bui anmeldelser Xotic

Xotic
er en first person shooter med en smule af et twist. I stedet være fokuseret på bare ren shooter og overlevelse aspekter, Xotic
fokuserer mere på at spille om point. Der er fjender til at skyde, men de virkelig tjener mere som en hindring faktor end noget andet.

Udviklet af indie hus WXP Games og udgivet af Valcon, er Xotic
værd at bruge tid og Microsoft points? Læs videre for at finde ud af.

Xotic
er en historie om at redde verden. Selvom det er lidt mere kompliceret end som så. Historien udstilling er hamret betydeligt ved voice-over fortælling - som tvinges gennem et filter forsøger at give det en futuristisk lyd, men på samme tid, gør det vanskeligere at dechifrere, hvad der bliver sagt. Dybest set, skal spilleren stoppe en ond enhed kaldet Orb i at overtage planeten. The Orb er varetagelse verdensherredømmet ved at sprede disse "skorper" på planeten overflade. Spilleren får en pistol til at sprænge skorper og det går ikke meget dybere end det.

Historien kan være et vigtigt aspekt i videospil, men Xotic
's historie er sekundære til gameplay progression - dvs mange niveauer spredt over fire forskellige områder. WXG Games kunne have konkretiseret det ud en smule mere, da der er masser af dybde og kreativitet i historien -. Men når gameplayet starter, fortællingen tager et bagsæde

En af de første ting, spillerne vil bemærke om Xotic
er dens imponerende brug af farver. Alt pops, hvad enten det er i en mørkere, underjordisk indstillede niveau eller udenfor i en canyon, det hele er meget rig leder - og giver et par Psychonauts-
ligesom æstetik. Sagt, mens art direction er rart at se på, i kampens hede, kan det også være distraherende fra de vigtigste aspekt af spillet -. Skyde efter point

Den virkelige drage for Xotic
er en mulighed for spillere at vende tilbage til arkade-stil spil, hvor at få en høj score var langt vigtigere end noget andet. Spil som The Club
eller Tony Hawk Pro Skater
kommer til at tænke, når de forsøger at beskrive mekanikken i Xotic
. Når et niveau starter, er det op til spilleren at finde ud af at ødelægge de "skruebrækkere" hele niveau for at maksimere punkt multiplikatorer og kæder - mens der beskæftiger sig med fjender at dot niveau. Alle fjender skal besejres for at et niveau, der skal udfyldes, så balancen mellem at skulle kæmpe fjender og holde det punkt kæder går er en spændende udfordring. Høj score er ikke den eneste motivation enten, som Xotic
belønner spillere, der med succes kan afslutte niveau under en forudindstillet frist.

Level design i Xotic
også skralder op udfordringen - som hele 360 ​​graders spil rum vil blive fyldt med scabbed områder til at skyde. Der er flere sektioner til hvert niveau og som spillet skrider frem, bliver spilleren belønnet med værktøjer, der gør dem i stand til at få adgang til nye områder hurtigere. Blandt andet en trampolin pad, der giver mulighed for en dobbelt hoppe og flyvning power-ups for hurtigere antenne traversal, hjælpe spillerne færdig niveauer hurtigt og effektivt.

I slutningen af ​​hvert niveau, er erfaringspoint tildelt og kan bruges til køb opgraderinger til sundhed, våben genoplade gange, samt købe nye våben modifikationer. Når det er sagt, i form af nytte, er våben modifikationer hit eller gå glip af. Der er første person shooter korte emner som en "granatkaster" eller en "shotgun" som forestillede i verden af ​​ Xotic
, men ikke alt kommer til at få en masse brug. Når de bedste elementer er identificeret, er der ikke meget grund til at gå tilbage og eksperimentere med de mindre nyttige mods

Desuden eksperimenterer med mods kan faktisk have en negativ indvirkning -. Som nytten af ​​våben er direkte proportional med, hvor hurtigt de kan sende fjender. Vælg den forkerte opgradering og spillere kunne se deres score gøre kjole. Tilsvarende vil lav rente mod at gøre det faktiske fjende møder specielt frustrerende -. Da spillere er handicappet af en elendig dækning, og de fleste fjender absorbere et stort antal skud før de dør

Xotic
er en mærkelig titel . Mens bestemt fokuseret på at tilbyde nogle first person shooter dybde, lodtrækningen, der kunne have spillerne kommer tilbage er den udfordring topping tidligere high scores ved at finde mere effektive måder at afslutte niveauer. den faktiske første persons shooter mekanik, såsom opgraderinger og fjende kamp, ​​men - kan tjene som en hindring for arkade-stil skydebane vægt. Prismærket moderat, Xotic
ikke vil bryde banken og er et interessant spil, der kan være både meget vanedannende og sjovt - mens andre gange, frustrerende

Xotic
er tilgængelig nu. udelukkende på Xbox 360 for 800 MS