Spil Rant Brian Sipple anmeldelser Armored Core V

)
og udgiver Namco Bandai er tilbage med Armored Core V
at genvinde de traditionelle rødder 15-årige serie -. rødder, der ikke altid har været populær hos sin skeptiske, men robust fanskare

desværre, mens de throwback ændringer betale udbytte for mindre aspekter af spillet, dette metal mashing bekæmpe sim ikke længe før kanterne begynder at rust og bilkirkegård kommer ringer.

Efter en kort tutorial, der mere end noget, vejledere om, hvordan forslidt solo oplevelse af Armored Core V
kan være, From Software sletter alle tvivl om deres multiplayer tilbøjeligheder ved at kaste gamere hovedet først ind i AC V s
team-baseret menu interface. Spillere kan deltage i et team med op til 20 medlemmer - eller oprette en fra bunden med et unikt navn, emblemer, farver etc. spil så opererer ud af holdets hub (også et chatrum), der fungerer som mellemstation for missioner , erobringer, og spore realtid leaderboard statistik hold rundt om i verden. En overflod af team handelsmuligheder eksisterer for pengene, dele eller hele mech builds (benævnt "AC s"), der giver en god måde for teammedlemmer til at bygge ud hinandens vellykkede bestræbelser.

Det er her i kammeratskab og venskab af organiserede hold, hvor størstedelen af ​​ AC V s
værdi virkelig stammer; desværre missionerne selv vise sig at være nonstarters for enhver spirende korpsånd
.

Hovedparten af ​​missionen struktur er centreret på primære historie kapitler, hvor spillere kan fragte ud med en holdkammerat eller rekruttere en "lejesoldat" fra et andet hold. Den "historie" title er dog helt misvisende. AC V
forsøger at fortælle historien om mech fraktioner konkurrerer om verdensmagt, men næsten intet af det er resonant (eller for den sags skyld, at tyde) takket være fraværet af redegørelsen, og efterfølgende timers forvirrende filmscener og akavet dialog. Endnu værre: historie missioner kan trække på over en time, bugtende gennem obfuscating mål og omhyggelige respawn checkpoints, som kun giver mulighed for begrænsede våben tweaking undervejs. Optjening Team Points til at låse op for flere missioner og gear er det kun vigtigste incitament til at stikke det ud i story mode - og det vil helt sikkert ikke mætte den afslappede fan

Bestil missioner, på den anden side, er fraværende af eventuelle storytelling elementer. ; og det er et bevis på den smertefulde præsentation, dette føles som en handling af nåde. Mere quick-and-dirty end vigtigste kampagne quests, bestil missioner er alt om point og penge (Desværre er der ingen loot.) Varierende mellem ordrer såsom søgning og ødelægge missioner eller head-to-head AC dueller, de fleste vare blotte fem minutter. Det er en hurtig måde at erhverve aktiver. Og for bedre eller værre, det udvander historien missioner "besværlig tempo.

En af Armored Core V s
nye alternative modes tilbyder en lille udsættelse fra de underwhelming missioner.

Conquest tilstand er en stor udnyttelse af klan-baserede setup multiplayer. Hold kæmpe for område kontrol over forskellige sektorer af kortet, og op til fem medlemmer kan sende ud på én gang (det femte giver Overwatch støtte, beskæftiger kortet for at plotte centrale punkter af interesse for en holdkammerat s HUD). Erobring græstørv eller forsvare din egen - alt imens gambling med Team Points - er en givende oplevelse, der vil holde tingene livlig for holdene forpligtet til det lange seje træk. Det ville være rart at se en bedre tilgang til at organisere NPC kampe, når brugerne ikke er rundt for at forsvare sig. At angribe NPC'ere udsætter spillere til tilfældige kolonihaver af bots med indiscernible niveauer -. Forlader Team Points til at hænge usikkert i en unødvendig balance

For al den tid brugt på slagmarken, et tilsvarende beløb - hvis ikke større - er brugt under kølerhjelmen, slibning væk på AC tilpasning.

der er en stærk sag, der skal foretages, at tilpasse hver follikel og fiber af en menneskelig karakter er en af ​​de mere indtagende kvaliteter i en dyb RPG eller MMO oplevelse. For de fedtede møtrikker og bolte af en mech, AC V
gør ikke følelsen gensidig. Det diskuterer dybt - og meget ofte, nonsensically - ind i en overvældende kompleks grænseflade våben og rustning bygger, afprøvning, og en del indkøb. Normalt vil en overflod af valg er ikke noget at se ned på, men hver facet af tilpasning er så spredt ud, så fortyndet i komplekse statistikker og målinger, og knap forklares på alle ved selve spillet. Der er velsagtens mere tid til at blive brugt mestre det grundlæggende i at konstruere en AC end at spille gennem historien kampagnen -. Hvor sidstnævnte kører mindst 10 timer

Missioner til side, kan drudging tilpasning processen har været et nødvendigt onde havde AC V
belønnet gamere med underholdende kamp. Men igen, det falder fladt. Miljøer, selvom varieret, er visuelt forældet af en halv-årti. Evnen til at pløje i biler eller sætte skub gennem lejlighedsvis barrikade kan føle bemyndigelse, men de fleste af landskabet er fuldstændig ikke-ødelægges. Dette egner til en begrænsende følelse af linearitet for angiveligt titanic AC s - en, der stikker endnu mere når spillerne støder på de næsten uundgåelige salver af missiler, tank skaller, plasma bjælker og mere affyret af fjender. Sure, det er muligt at manipulere våben og rustning loadouts at justere hver AC vægt - men agility bliver overflødiggjort for det meste: den mest bæredygtige strategi er at bulk op på våben og rustninger; og mens dette kan føre til nogle kaotiske handling i et vakuum af omstændighederne, gentagne fjendtlige møder og strategier sikre, at det ikke holder.

Der er noget, der taler for begrebet Armored Core V.
selvom From Softwares design struktur praktisk vil tvinge spillernes hænder i multiplayer roller, det tjener til at fremhæve det bedste af, hvad spillet har at byde på - en klan-baserede, allestedsnærværende konkurrence, hvor multiplayer kamp skaber sine egne fortællinger. Intet af det, selv om, soner for dateret grafik; kedelig, ultra-repetitive gameplay; dårligt designede missioner; og en desorienterende C-film historie, der kun blegner i rådvildhed til et plumret og måde alt for teknisk-til-sin-egen-god mech tilpasning interface.

Spillet er indbydende for hardcore veteraner, som vil nyde den nye dimension af interaktivitet. Men det er aldeles blokeringspolitik for nogen anden, der blot vil se en snørklet og rodet titel, der undlader at skubbe franchisen frem på nogen måde.

Armored Core V
er nu tilgængelig til PlayStation 3 og Xbox 360. Spil Rant spillede Xbox 360 version til revision

-.