Spil Guider > videospil > alle video game > 'Prototype 2' anmeldelse

'Prototype 2' anmeldelse

Spil Rant Anthony mola © anmeldelser Prototype 2
originale Prototype
haft den uheldige lykke frigive tæt på Sonys åben verden titel InFamous
. Spillet blev hurtigt overskygget af Sucker Punch 's superhelt fortælling, som Prototype
(forholdsvis) havde en kedelig historie, mindre-inspirerede præsentation og en række ulige gameplay quirks.In Prototype 2
, Radical Entertainment bringer spillerne tilbage til New York, og oplevelsen er forbedret i næsten alle way.Right fra starten, det er klart, hvor meget arbejde der er blevet lagt ind i spillet. Nye sorte og hvide cutscenes giver Prototype 2
en langt mere filmisk føler, og med det et kvalitetsniveau, der manglede fra originalen. Det er umiddelbart indlysende, at Radikale har lagt en enorm mængde arbejde i at gøre Prototype 2
det bedste det kan være - og den indsats skinner igennem i presentation.This gang rundt, Alex Mercer, det første spil hovedperson, er ikke stjernen i showet. I stedet spillerne tage kontrol over en ny antihelt: ex-soldat James Heller. Mens det er ikke altid den bedste idé at skifte tegn mellem to titler, beslutningen betaler sig stærkt for Prototype 2.
Heller er en langt mere dynamisk og underholdende karakter end Mercer, selvom nogle spillere kan finde hans vulgaritet at være en smule over toppen. Historien bag Prototype 2
er, at New York igen er blevet inficeret af en mystisk virus, gøre folk ind monstrosities (den inficerede), og tvinger intervention en militærstyrke kaldet Blackwatch. Blandt den forvirring, er Heller familie dræbt, og nu er han ude for revenge.Overall, historien er meget sjovere end den oprindelige, selvom det er ikke ligefrem top-tier. Spillet kunne have nydt godt af lidt mere karakter udvikling - specielt fra Heller og Mercer - men generelt er det en forbedring. Bortset fra den vigtigste vej, der er sidemissioner og skjulte samleobjekter kaldet Sorte bokse, der øger ryggen historie - selvom de for det meste er vant til at fremvise ødelæggelsen af ​​New York ikke bygge på narrative.Speaking af New York, byen selv har oplevet en enorm makeover, og ved første øjekast er det næppe genkendelig som den samme indstilling fra det første spil. I stedet for at begrænse handlingen til et lille område, er New York nu opdelt i tre forskellige øer, hvilket giver spillet en langt mere ekspansiv føler. Spillere kan køre rundt i byen indsamle de førnævnte sorte bokse eller fuldføre andre mål, såsom at ødelægge Inficerede lairs eller Blackwatch forskerhold. De, der har købt et eksemplar af spillet med en Radnet adgangskode vil også have adgang til Events, som er grundlæggende færdigheder udfordringer. De har ikke rigtig tage noget væk fra spillet (eller tilføje for meget enten) - og spillerne kan nemt fuldføre kampagne uden selv at røre them.In Desuden Prototype 2
har også set masser af velkommen forbedringer i gameplayet afdelingen. Den oprindelige Prototype
var berygtet for sin kunstige vanskeligheder, som omfattede tilfældige sværhedsgrader spikes under boss-kampe. Denne gang, alt er langt mere dynamisk, hvilket giver spillerne en chance, og med det, mindre frustration. Når det er sagt, boss-kampe er stadig temmelig kedeligt - som de er som regel temmelig overflødig. Med undtagelse af den endelige møde, når spillerens kæmpede den første boss, de har stort set kæmpet dem all.The elsystem har også set nogle ændringer. I det første spil, vil spillerne erhverve Evolution Points (EP), som kunne bruges på forskellige opgraderinger. Denne gang som spiller optjene EP de til sidst vil niveau op, tjener et punkt pr niveau, som kan blive brugt på opgraderinger. Spillere optjener EP fra at dræbe, færdiggøre missioner og udfordringer, finde samleobjekter, etc. Samt, ikke hver strøm mappet til magten hjul, med nogle de tildeles bestemte knapper. For eksempel, i stedet for at vælge skjoldet strøm fra hjulet, er det nu blevet kortlagt til skulderen knappen højre. Den effekt hjulet nu kun indeholder fem kræfter, og helst to kan udstyres ad gangen. Det gør det meget lettere at blokere angreb og switch beføjelser fly.A nye magt, som gør sin introduktion til spillet er Bio-bombe. Udskiftning af evnen til at beskylde andre for at blive smittet (nyttigt for at infiltrere Blackwatch baser), Heller kan snige sig op bag en fjende og inficere dem med virus, der forårsager dem til at eksplodere i et raseri af slyngtråde, sensationsprægede nærliggende objekter eller fjender og trække dem i for en eksplosion. Hvis dette lyder tilfredsstillende, er det endnu sjovere i praksis; der er ikke noget sjovere end at snuppe en inficeret eller Blackwatch soldat, stikning dem med en Bio-bombe, smide dem ind i en menneskemængde og ser de kaotiske results.Players vil også være i stand til at erhverve Mass ved at indtage fjender, så de kan udløse en Devastator angreb . Desværre er det kun Tendril Barrage returnerer denne gang, som gør det muligt Heller at lancere slyngtråde gennem hans krop og på alle omkringliggende fjender. Evnen er sandsynligvis den ene spillere brugte mest under den oprindelige titel, og selvom Tendril Barrage er stadig sjovt, det er en uheldig skridt tilbage - overvejer spillere havde tre Devastators til deres rådighed i Prototype
.Der er også en nyt element kaldet ". mutators" Disse er låst på samme måde til EP, for det meste ved at finde samlerobjekter eller fuldføre sidemissioner - som er låst op ved at hacke sig ind Blacknet terminaler. De mutators hver har et tegneserieagtige billede og beskrivelse - tror Fallout
's frynsegode systemet - og give Heller med en lille bonus (dvs. påføre mere skade, når du bruger en visse beføjelser over for en specifik fjende, blandt andre frynsegoder). Alle disse funktioner - de beføjelser, de mutators og forbedret kampsystem - mødes til en næsten perfekt blanding af gameplay. Der er ikke noget sjovere end at hoppe på en luft født helikopter, flå sin raketstyr, ved hjælp af raketkaster at sprænge helikopteren, meleeing landstyrker, trækker helikoptere ud af himlen og mere - alle med stor animation og en følelse af flydende .I slutningen, Prototype 2
er en enorm forbedring i forhold til forgængeren. Gameplayet er blevet sammenknebne lige nok til at give spillerne en fair kamp - alligevel bare svært nok for at sikre, at der er en udfordring. Alt er blevet moderniseret: fra den forbedrede præsentation, gameplay rettelser til fornøjelig historie. Som et resultat, Prototype 2
er solid sophomore frigivelse i franchisen. Er det perfekt? Nej, det kunne stadig bruge nogle tweaks, men virkelig, der er ingen andre spil giver sådan tilfredsstillende superhelt sandkasse kaos som Prototype 2
. Prototype 2
er tilgængelig nu til PS3 og Xbox 360 med en PC-versionen lancering på et senere tidspunkt. Spil Rant spillede Xbox 360-versionen af ​​denne review.-Følg mig på Twitter @AnthonyMole.