Spil Guider > videospil > alle video game > 'Luigis Mansion: Dark Moon' anmeldelse

'Luigis Mansion: Dark Moon' anmeldelse

Nintendos tragisk overset søskende, Luigi, har levet i skyggen af ​​sin bror, så længe han er eksisteret, men langt om længe den grønne-klædte helten er endelig se en efterfølger til GameCube klassiker, hvor han medvirkede. Luigis Mansion: Dark Moon
overgange så godt til 3DS at det føles som et helt nyt eventyr, hvilket giver nogle af de friskeste gameplay nogensinde fathomable fra en allerede eksisterende franchise. Gamers har ingen grund til at være bange for dette uhyggelige titel, fordi det er skræmmende hvordan fornøjelig det faktisk er.

Vores historie begynder, når de mørke Moon splintres og tosset professor E. Gadd befinder sig i problemer med nogle ugunstigt end-venlige paranormale enheder. Endnu engang kaster Luigi ind i rollen som en Ghostbuster, er den ranglede blikkenslager afleveret sin handy Poltergust 5000 og fortalte at begynde indsamling skår af den engang intakt månen for at genoprette freden i Evershade Valley. Dette er, hvordan den frygtsomme hovedperson befinder sig endnu engang jagt spøgelser, men det er gameplayet selv, der virkelig skinner.

For enhver, der gik glip af den oprindelige Luigis Mansion
, det var et spil, der fjernede alt for velkendt formel af tidligere titler baseret i Mushroom Kingdom. I stedet for en traditionel side-scroller, Mørk Moon
kaster spillerne ind i et 3D-miljø med vægt på at færdiggøre forudbestemt opgaver, der vedrører lokalisere genstande eller indfange slyngelstater spøgelser.

På trods af de missioner deler en følelse af fortrolighed mellem dem, ændring af placering, der opstår efter endt hver verden gør for en velkommen afveksling - forebyggelse spillet fra følelse til forslidt ved løbende at kaste nye scenarier på brugeren. Gør eventyret springet fra palæ til palæ, i stedet for bare at holde det i en, var en af ​​de bedste beslutninger, som Nintendo gjorde med hensyn til spillets udvikling. Dette er i høj grad dels fordi bytte hjemsøgte gårde holder oplevelsen en glat en, der aldrig undlader at udfordre spillere, og samtidig bibeholde den følelse af mystik, der gør at udforske spøgelses-befængt herregårde så lokkende at begynde med.

Grafisk, i sin helhed spillet ser fantastisk, og kan nemt rival nogen af ​​de flotteste titler tilgængelige på 3DS. Hvert niveau har sin egen unikke uhyggelig og særprægede visuelle flare, mens de nye spøgelser og Luigi selv alle formår at overgangen godt på Nintendos håndholdte med solide søger karakter modeller. 3D-funktionalitet, på den anden side, er helt unødvendigt, og virkelig ikke tilføje meget til det samlede produkt.

Vandrer rundt til en ny palæ med afslutningen af ​​hver verden er med til at holde gameplayet følelse frisk, men missionen struktur (trods forsøg på at blande det op) er en af ​​de få fejl i denne Luigis Mansion
efterfølger. At tvinge spillerne til at vende tilbage til den tidligere nævnte Professor E. Gadd efter indsamling et element eller fuldføre en opgave bryder op fordybende miljøer, spillets udvikler, næste niveau spil, arbejder så hårdt for at skabe. Det er ikke til at sige, at niveauerne ikke er stadig spændende, men tager flere ture til samme palæ divvies op, hvad ville have været en meget glattere oplevelse ellers.

Luigi har to vigtigste redskaber, der ledsager hans modificeret støvsuger den Poltergust 5000, som hjælper de frygtsomme italienske betvinge djævelske spøgelser. Han var hans standard lommelygte, der udsender en kraftfuld, blændende eksplosion af lys, der umiddelbart lammer ghouls - sætte dem op til at blive indtaget af Luigis Poltergust. En ny funktionalitet, lommelygten nu har, er evnen til at åbne døre og pengeskab, der har en lys gauge på dem. Det andet værktøj er en Dark-Light vedhæftet fil, der gør det muligt for Luigi at finde usynlige objekter og deceivingly yndig Boos spredt om hver palæ.

En ting, der gør denne titel værd gamere hårdt tjente penge er, at det er klassificering struktur og ren mængde af snedigt skjulte samleobjekter gøre for nogle virkelig solide replay muligheder. Dem, der ønsker at samle hver eneste lille ting, der kan findes i Luigis Mansion: Dark Moon
have en ganske monumental opgave foran dem, og kan se frem til dumping utallige timer i spillets forskellige missioner for at finde alle enkelt skjulested for rigelige mængder af kontanter, mange perler, og usynlige Boos.

for første gang i seriens temmelig kort historie, Luigis Mansion
også har sin helt egen co-operative multiplayer tilstand, der understøtter op til fire spillere på samme tid. Dette udsætter spillere til en bygning kendt som ScareScraper, og it-opgaver spillere med at arbejde sammen fange spøgelser og flytte fra etage til etage. Efter hver fem niveauer, vil gruppen af ​​Luigis blive udfordret af en chef, og (mens bosserne selv er ikke så svært) den udfordring at gøre det til 25. etage er en hård en. Jo flere spillere er involveret, jo lettere bliver det, men der er en vis spænding at forsøge at gå gennem en af ​​de tilfældige tårne ​​med en ven

Luigis Mansion:. Mørk Moon
formår at tage alt, hvad der gjorde den oprindelige GameCube klassiske så meget sjov, finjustere det, og generere en endnu sjovere oplevelse på Nintendo 3DS. Uanset om du sutter gravhøje af snavs med Poltergust, idet der på en kæmpe edderkop, eller forsøger at hente noget fra en irriterende Polterpup, denne titel er uden tvivl en af ​​de mest underholdende og charmerende spil på 3DS

-. < p> Du kan følge Riley på Twitter @TheRileyLittle

Luigis Mansion:. Mørk Moon
er tilgængelig nu, udelukkende på Nintendo 3DS.