Spil Guider > videospil > alle video game > 'Rain' anmeldelse

'Rain' anmeldelse

I løbet af denne lukning konsol generation, har Sonys PSN været vært for en række titler, der udfordrede både den generelle æstetiske af spil, såvel som deres grundlæggende mekaniske koncepter. Spil som Journey
Flower
øjeblikkeligt kommer til at tænke, og nu går ind i Rain
. Udviklet af Sonys JapanStudio, PlayStation C.A.M.P., og Acquire, Rain
har klare ambitioner om at nå den samme ophøjede status som de førnævnte titler, klar til mester de "spil er kunst" argument. Er Rain
et tordenvejr af en oplevelse, eller er det bare komme og gå med konsekvenserne af en formiddag støvregn? Læs vores gennemgang at finde ud af.

Rain
giver spillerne kontrol over en ung dreng, der finder sig selv tabt i regnen. Efter at have set en ung pige, drengens hældning er at følge hende. Da drengen passerer gennem en stor dør, bliver han pludselig usynlig og kun den konstante, kørsel regn bringer lys hans svagt synlig form. Stående under en form for dækning, og dermed få tørt, drengen og pigen er igen usynlig.

Sådan er den forsimplede karakter af Rain
. Fortællingen er enkel. Dreng jager efter pige, der kan have brug for hjælp. Mekanikken er endnu enklere. Få overdænget med nedbør og blive set. Løb for dækning, og skjule lige ud i det åbne. Mens mange spil har nydt godt af en mindre-er-mere, back-to-basics tilgang, er det simpelthen ikke passer denne titel. Snarere, manglen på både fortælling og mekanisk dybde desværre har gjort spillet som en oplevelse, der bare føles som om der kunne og burde have været mere. Dermed Rain
føles som et spil for det meste spildt potentiale, men ganske vist er det ikke alle dårlige.

borekronen at Rain
formår at få ret, det slår ud af parken. Og det er oprettelsen af ​​spillets stemning. Udviklerne formået at opnå dette ved at levere en fantastisk sanseoplevelse. Visuelt er spillet ganske storslået. Landskabet er indførelse uden at være skræmmende. Verdens bare føles tom og skaber en følelse af ubehag snarere end frygt. De fjendtlige væsner dog er, hvad skiller sig ud som de ting, der går bump i natten. Spændinger og skræmmer kommer fra mødet med disse skelet søger skabninger, og det er for dårligt, at disse møder er så flygtigt.

Derudover spillets primære antagonist, The Unknown, inkarnerer den helt rigtige mængde af frygtelig ubønhørlighed at utallige slasher-film skurke har aircondition spillere og børn til at frygte. Også værd at nævne er spot-on animation af de to unge vandrere. En subtil hånd børstning langs en tæt omfavnede væg eller en svag snuble mens du kører gennem en vandpyt alle skabe en stor følelse af vægt og realisme til karakter modeller, og en give nogle tilføjede forbindelse til afspilleren.

uendelig regn , en glemt by, der føles som om det kan sluge afspilleren, og drømmeagtigt musikalsk score alle sammen med til at skabe en følelse, der er mere melankolsk end decideret trist. Det er mere otherworld-ly end realistisk skræmmende. Det er en produktion design, der placeres midt spilleren med lethed og virkelig gør dem ønsker at bekymre sig om den smukt animerede dreng og pige. De seværdigheder og lyde i dette spil er det vigtigste salgsargument. Alle sagt, det er bare en skam, at dette aspekt virkelig er spillets eneste salgsargument, som de andre dele af spillet bare ikke trække deres egen vægt.

Mekanisk, der er simpelthen ikke nok. Opkald Rain
en stealth platformspil ikke ville være alt for langt væk fra basen, og den kombination i sig selv kan producere spændende gameplay resultater, men potentialet er ikke realiseret i Rain
. Dette er platformspil og stealth på deres mest grundlæggende og spillere fortrolige med mekanikeren vil sandsynligvis vokse rastløs hurtigt på grund af hvor lidt spillet gør med sin "synlig i regn /usynlig under dække" gameplay. indføres Anytime noget nyt, som at flytte dækning, er det generelt altid kun brugt til at komme forbi en øjeblikkelig sektion. Nye mekaniske rynker aldrig rigtig bygge ind i en fuld træk sæt. Spillet giver spilleren svaret, før et puslespil, spilleren replikater, hvad de lige har lært, og de bevæger sig på.

Det er også ingen hjælp at nogle dele af gameplay er groft inkonsekvent og resultere i dødsfald og genindlæses. Den største gerningsmanden er brugen af ​​usynlige mure. Rain
ønsker at guide spilleren gennem en historie, så det ønsker at beholde spilleren chugging langs den korrekte sti. Normalt er fint, og mange moderne spil har formået at finde måder at gøre dette, at der ikke er så åbenlyst påtrængende til fordybelse spillet forsøger at opbygge. Usynlige vægge er berygtet for deres afbrydelse af spillet fordybelse, og de er overalt - Undtagen når der er en chance spillet kunne dræbe drengen under en platformspil eller chase sektion, så de er intetsteds at finde. Disse afsnit kan ofte vise sig at være mere frustrerende end sjovt, fordi det er inkonsekvent i stedet for udfordrende.

Gameplay er ikke det eneste element, der går tabt i regnskyl, da fortællingen ikke gør meget for at hjælpe løfte opleve enten. Indstillingen er naturligvis stjernernes, og præmissen er tidløs. Det er når spillet begynder at ekspandere på den historie, det viser en mangel på retning. Mange spørgsmål opstår, og meget få bliver besvaret tilfredsstillende. At lade spillerne udfylde nogle tomme felter er fint, men Rain
aldrig helt får det tilfredsstillende konklusion den har brug for.

Hvis Regn
ikke fandtes i samme rum som spil som Braid
, Limbo
, eller Bastion
, måske nogle af manglerne kunne blive tilgivet. Men faktum er, at det er ikke længere nok for et spil simpelthen at få med på sin art direction alene. Overbevisende gameplay og plot, hvis det er det spillet er skydning for, skal være til stede som godt. Det er ikke at tage noget væk fra Rains
uhyggelig evne til at bruge sin æstetiske og den konstante regn for at skabe en perfekt melankolsk stemning, der få spil kunne. Den styrer også at levere et par øjeblikke af ægte spænding. Men under-kogte mekanik og fortælling holder spillet tilbage fra at leve op til det potentiale det synes at have og placere alle presset på det æstetiske til at bære hele spillet. Desværre, at vægten viser sig at være for tung.

Rain
er i øjeblikket tilgængelig udelukkende på PSN.