Spil Guider > videospil > alle video game > 'Slagmarken 4' anmeldelse

'Slagmarken 4' anmeldelse

Battlefield 3
var den første videospil af den svenske udvikler DICE bygget på next-gen-klar Frostbite 2 motor. Spillet blev rost for sin visuelle dygtighed på high-end pc'er mere end noget andet, da den aldrende nuværende generations systemer simpelthen ikke kunne støtte alle de samme funktioner, og det blev hurtigt den hurtigst sælgende spil for Electronic Arts og en af de mest solgte spil i 2011 på verdensplan.

det var ikke længe, ​​før Battlefield 4
blev blev gjort officielt og det har været fremskyndet til udgivelse lige i tide til de next-gen konsoller og dens hoved -til-head kamp med Call of Duty
. Desværre for Battlefield
trofast, dens udgivelse er måske lidt for
hurtigt.

At dømme efter vores egne erfaringer og de officielle fora, BF4
er ikke helt klar til frigivelse og meget ligesom sin forgænger i Battlefield 3
er lanceringen blevet mødt med en bred vifte af bugs, fra de sædvanlige in-game exploits til spil-Crash fejl i både spillets single-player kampagne og multiplayer modes. Når funktion, Battlefield 4
er for det meste en tilbagevenden til form for serien på multiplayer fronten, konkretiseringen af ​​core gameplay mekanik med nogle animation forbedringer (spillere stadig magisk teleportere inde køretøjer imidlertid) og øget kontrol af våben sigter , kombineret med forbedrede visuelle effekter og brugergrænseflader. Men det er ikke helt nok, i hvert fald endnu.

Mens Battlefield
serien er kendt for sine multiplayer tilbud, Electronic Arts ser værdien i stærke singleplayer kampagner og med Battlefield 4
, DICE satte sig for at udforme en historie, der er mere spændende med figurer, der betyder, der er mindeværdig og relatable. Det er noget EA har ikke været i stand til at gøre med sine moderne-sæt skytter, men de for det meste lykkes med Battlefield 4 '
s fem timers kampagne. Historien er fyldt med over-the-top scenarier, melodramatiske øjeblikke og vanvittige actionsekvenser, understreger et skub væk fra "ægthed" EA forsøgte at skubbe med Medal of Honor
, men den smalle sti, spillet tvinger spillerne ned er spændende, hvis undertiden generisk og forudsigelig.

tempofyldt historie tager spillerne gennem en bred vifte af miljøer, fra sneklædte bjerge til en åben ørken udenfor en by, drysset med et par obligatoriske køretøj sekvenser. Kampagnen tjener mere som et udstillingsvindue for den visuelle fidelity af Frostbite 3 motor med den mest markante ændring kommer fra in-game belønninger system, der ligesom i multiplayer, har spillerne tjener point for drab, headshots, etc. og færdiggøre opgaver. Der er en progression system, der styrer, hvor spillerne låser BF4 s
arsenal i single-player (ud over optagning fjendens våben). De punkter og låser dog gøre ikke
fremførsel til multiplayer, der gør ondt kampagnens replayability.

Battlefield 4
tager et skridt fremad på sin kampagne, men tager et par skridt tilbage i andre områder og lader meget tilbage at ønske. I stedet for at forbedre de seks-mission co-op mode af Battlefield 3
, DICE droppede det helt. AI-kontrollerede robotter er stadig desværre fraværende så godt, selv i spillets Test Range tilstand, trods dem er et centralt element i de tidligste spil i serien, så rode rundt med venner er ikke en mulighed, uden risiko for at miste en multiplayer match for andre spillere.

Så det er igen alt om spilleren vs player spil, som vil være meget velkendt for Battlefield
veteraner, og har de fleste af de samme tilstande franchisen er kendt for. Conquest og Rush er flagskib tilstande og er bedst værdsat med 64 spillere, noget PS3 og Xbox 360 versionerne kan ikke støtte. De infanteri-fokuserede deathmatch og dominans modes også vende tilbage, følgeskab af to nye tilstande i Bortradering og Diffuse, både involverer bærer en bombe til et mål. Der er ingen køretøjer-fokuserede tilstande eller unikke challenge tilstande som Battlefield 3 's
Gun Master, men vi forventer at se noget af det i DLC udvidelser.

Spillet leveres med 10 kort, der tilbyder en bred vifte af stram bymæssige miljøer, åbne udendørs arealer, og øer, men med lidt mere vægt lagt på søslag og vertikalitet. Lanceringen maps tilsyneladende favoriserer snigskytter og køretøjer, i det mindste i øjeblikket med playerbase stadig i deres tidlige niveauer af progression. En stor marketing punkt for Battlefield 4
dog er dens endnu mere dynamiske miljøer og den "Levolution" funktion, der ser en enestående begivenhed, der indtræffer i hvert af kortene. Nogle er episk og ændre slagmarken dynamiske betydeligt, mens andre er lidt mere end gimmicks, men en skiftende landskab er interessant og generelt, de kort skiftende begivenheder er spændende og smuk at se - især krigsskib styrter ned i jorden, når de tropiske storme sparke op i Paracel Storm kortet, der giver spillerne med et varemærke "kun i Battlefield" øjeblik.

med hensyn til de enheder på kortene, Battlefield 4
serverer et lignende sæt af våben, mods og køretøjer som sin forgænger, med de samme fire spilbare klasser. Alle fire kits har adgang til karabiner ud over de skarpskytte rifler og haglgeværer gang ulåst, så spillerne har en masse kontrol over deres bygger, og kan hovedsagelig drage fordel af enhver klasse 'unikke gadgets og evner med næsten enhver form for våben. Meget af det kommer ned til gang spillere sat ind i spillet. Ligesom BF3
, er der et væld af låser op og hvert våben har sin egen progression træ for at erhverve vedhæftede våben, da de smerteligt ikke kan flyttes fra et våben til en anden, hvilket betyder hver ulåst våben er en ny trummerum for vedhæftede filer. Konfiguration loadouts tager længere tid (flere klik), men grænsefladen er blevet forbedret for at tilbyde flere våben detaljer og for at gøre det muligt for spillere at klikke på kortet for at vælge, hvor de gyder. BF4
også indfører en nem at bruge anden skærm funktion, hvor spillerne kan se kortet fra et browservindue på en anden skærm, bærbar eller tablet. Det er en smart og velkommen funktion.

Mens have mere af en fælles opgørelse system som EA Mass Effect 3
multiplayer er desværre ikke tilfældet i Battlefield 4
, spillet betyder omfavne en nøglefunktion fra sin sci-fi-brødre i sin nye Battlepacks system. Battlefield 4
awards afspiller med låser op langs en foruddefineret sti, ikke at lade spillerne vælge, hvad de ønsker at låse op, men de Battlepacks belønning spillere med en tilfældig sæt elementer, fra våben, knive og mods, til våben maling, erfaring boosts og gadgets. Battlepacks belønnes for at ramme visse erfaringer milepæle med deres afspiller og og våben niveauer og tilføje en sjov dynamisk til progression system.

Progressionen er yderligere forstærket af Field Opgraderinger som begynder med spillere opjustering en bestemt klasse nok til at låse op for et sæt af Field Opgraderinger som ideelt opmuntre og belønne teamwork med statistiske boosts i løbet af en kamp. Det er lidt kompliceret, men når spillerne nå høje nok niveauer, og når der er chefer og trup ledere udsteder ordrer, evnen til at grave dybere ned i en særlig rolle vil gøre dem , der
meget bedre til at gøre deres arbejde, uanset om det være at være en super læge eller at ninja snigskytte.

på sin overflade, Battlefield 4
er væsentligt mere af Battlefield 3
men uden dens DLC kort og tilstande. Det bringer tilbage Commander Mode i Battlefield 2 & amp; 2142 Salg og mere ødelæggelse elementer fra Bad Company 2
, men det mangler co-op og bots fra tidligere indtastninger. De chefer være nyttige, meget gerne spille en stor runde af Conquest-mode, er stærkt afhængig af teamwork og kommunikation. På dette tidlige tidspunkt i spillet, er det ikke meget almindeligt, dels på grund af de lavere niveau spillere på lanceringen, dels på grund af blasfemi-laden i spillet chat, som tager nogle af nydelse ud af at spille online. Men når alle er på deres spil, se ammo og våben dråber jord foran dig efter at have sikret en forpost, kombineret med vel-timede scanninger af fjendtlige steder, hjælpe med at gøre BF4
det mest medrivende spil i serien til dato .

Så selvfølgelig er der de bugs. Søgning efter standard hardcore mode (som falder HUD indikatorer og gør kugler meget mere ødelæggende) ikke helt arbejde som hensigten i øjeblikket på grund af den måde kortene er klassificeret og forsøger at komme ind servere, der er næsten fuld, kan være frustrerende, da der er i øjeblikket ingen måde at stå i kø i en tilgængelig stedet. Disse er blot eksempler på, hvorfor spillet og Battlelog systemet mangler polsk og vi forventer regelmæssige opdateringer at afhjælpe disse problemer hurtigt. Det større problem er spillet Crash. Det begyndte for os to timer ind i kampagnen, og styrtede ned mindste
anden halv snes gange i forsøget på at fuldføre den. Vi havde endda at afspille en mission fra begyndelsen til at bevæge sig forbi en fejl, og i multiplayer, lignende spil nedbrud er tydelige. DICE er klar over de problemer og arbejder på fixes

Med flere kort, der understøtter flere playstyles, flere transportformer, og de nødvendige fejlrettelser, Battlefield 4
-. Ligesom sin forgænger - vil gå fra god til store . I øjeblikket er det ikke gøre så meget for spillere som Battlefield 3
gør med sin nuværende sæt af tilbud, men det er kun vil få større og bedre, som tiden går.