Spil Guider > videospil > alle video game > 'The Walking Dead' Season Two, Episode Two: "Et hus Divided 'anmeldelse

'The Walking Dead' Season Two, Episode Two: "Et hus Divided 'anmeldelse

Hjælpeløshed er ikke en fornemmelse, der er almindeligt opleves, når man spiller videospil. Det er et medium, der er stort set involveret med den opgave at problemløsning, og problemer kan normalt løses af prøvede og sande kombination af at tage sigte og affyre. Det kan hævdes, at hvis en spiller føler sig hjælpeløs i et spil så spillet designeren mislykkedes. Efter alt, hvad der er meningen med et spil, som du ikke kan vinde?

En af de ting, der sætter Telltale Games ' The Walking Dead
hinanden som en af ​​de dristigste titler rundt er denne overraskende følelse af hjælpeløshed, som føles endnu mere skarp, når indlejret i et spil, hvis centrale mekanik er valg og konsekvens. I løbet af den første sæson og begyndelsen af ​​det andet, men har det overordnede budskab været, at vi ikke altid kan ændre den måde, at begivenheder spille ud - vi kan kun beslutte, hvordan man reagerer på dem

det er ikke til at sige, at den anden episode af sæson to, 'Et hus Divided,' tvinger ikke Clementine at foretage nogle vigtige beslutninger i umulige situationer. I de sparsomme få sekunder, at spilleren er givet til at træffe valg om, hvad de skal sige og gøre, havde de bedre bliver helt sikker på om den vej, som de vælger at gå ned, fordi noget så simpelt som dårligt formuleret ord til den forkerte person kan har frygtelige konsekvenser.

En af varemærker tilhørende The walking Dead
franchisen er, at ingen sikker havn varer for længe, ​​og ganske rigtigt 'Et hus Divided' snart finder Clementine og hendes gruppe opgive huset (dog ikke før en excruciatingly anspændt scene, hvor Carver stopper ved for et besøg), og bevæger sig videre i håbet om at finde grønnere græsgange. Hvad de finder i stedet er en hel bunke af frisk problemer oven på truslen allerede efter dem.

Der er også nogle vandrere undervejs, hvilket betyder mere quick-time kamp sekvenser. Disse ikke bare føle, at de er der for at fylde en minimumsandel af zombie action, men; kampene fungere som en vigtig påmindelse om, at spilleren har kontrol over Clementine, som måske har hjertet af løven, men desværre kun har muskelmasse af en elleve-årig pige. I forhold til at være i Lees sko - eller skoene af nogen anden pasform, sund, fuldt udvokset videospil hovedperson - det er ganske skurrende at ikke være i stand til at dræbe en rollator med et enkelt slag i hovedet, eller at kæmpe med den opgave at trækker en hammer ud af en ødelagt kranium.

Hvis 'et hus Divided "var alle doom og dysterhed så ville det ikke være så effektiv som den er, men episoden historie har nogle reelle følelsesmæssige højder. Der er en håndgribelig følelse af lettelse og glæde, når der sker noget godt - og der er et ansigt fra fortiden i denne episode, at en masse fans vil sikkert være glade for at se - men det tjener kun til at gøre andre begivenheder desto mere ødelæggende

'et hus Divided' er en master class i spænding og pacing, fortsætter med at sætte en ny standard for at skrive i videospil. Hver karakter, herunder de nye indført i denne episode, føles ekstremt komplekse og menneskelig, og som sådan er det let at blive tæt knyttet til dem. Nick (meget gerne Ben) skruer op ofte og alvorligt, men det er svært at hade ham for selv hans mest forfærdelige handlinger. Luke, i mellemtiden, er uden sammenligning den mest vellidte karakter i gruppen og dermed truslen om at miste ham er en konstant terror. Håndtering Clementine relationer med alle de forskellige karakterer bliver så afgørende, at en af ​​de sværeste valg i episoden er hvor at have Clementine sidde ned for at spise aftensmad.

Mens nogle kritikere har begræd den begrænsede interaktivitet i Walking Dead
bør Telltale have ros for at skabe en historie, som simpelthen ikke ville fungere så godt, som det gør i ethvert medie andet end et videospil. Det er kun, når du er handed kontrol af en karakter, som du fuldt ud kan forstå, hvor lidt kontrol, de har

The Walking Dead
Season Two, Episode Two:. "Et hus Divided 'er nu tilgængelig på PC, Mac og PS3, med Xbox 360 & amp; iOS udgivelser sat for marts 5. og 6. marts hhv. Denne gennemgang er baseret på pc-versionen.