Spil Guider > videospil > alle video game > 'Tomodachi Life' anmeldelse

'Tomodachi Life' anmeldelse

Dette spil er uden tvivl den sværeste ting at skrive om, fordi det er lige så off-the-wall skrupskør. Et flertal af indhold og scenarier i dette liv simulator er så derude og bizart, at halvdelen af ​​den tid, jeg forlod grublede lige hvad der sker, og alligevel er det hele mærkeligt underholdende. Nintendo kunne være på noget med Tomodachi Life
, men dette potentiale ikke er fuldt realiseret inden for rammerne af dette spil.

Først og fremmest, skal straks behandles elefanten i rummet . Som mange mennesker er blevet klar over, Tomodachi Life
har været i centrum for kontroverser, fordi den ikke tillader Miis (Nintendos nuttede avatarer) bliver romantisk involveret med medlemmer af samme køn. Dette var en bevidst beslutning af udviklerne bag spillet, og det er en meget dum ting at udelukke, fordi det umiddelbart slår en kold skulder til en række mangeårige fans og forbrugere.

Det tager væk fra den frihed, som enhver liv simulator (være det på denne skøre eller ej) bør stræbe efter at tilbyde spillere, og mens det måske ikke umiddelbart påvirke nogle, det er et mærke mod hvad er ellers en meget munter og underholdende spil. Nintendo har undskyldt for denne forglemmelse og har lovet at rette op på dette problem i fremtidige poster - forudsat at der er mere -. Så spillerne kan være tilbøjelige til at vente på fremtidige gentagelser

Kontroversiel emne til side, Tomodachi Life
banker på kontinuerlig afspilning på en lignende måde til andre spil som The Sims
eller Animal Crossing
. Spillere bliver nødt til at interagere med dem, der bor på deres ø i et forsøg på at løse tilfældige problemer eller situationer, der dukker op. Nogle øboere ønsker hjælp introducere sig selv til andre beboere, vil nogle ønsker at forfølge et romantisk forhold med spillerens indsigt, og andre vil gerne have børn med deres betydelige andre. Hver dag er en ny udfordring, samt belønning.

Starter spillet hver 24 timer vil give brugere adgang til nye emner i butikkerne, begivenheder til at udrette, og penge, som kan bruges til at købe øboerne nyt tøj, mad eller lejlighed layouts. Når en vare er købt, kan det tilbagekøbes igen på ethvert punkt, som er sikker på at tilskynde nogle gamere 'indre completionists at holde kommer tilbage. Der er også daglige begivenheder, der udfolder sig på bestemte tidspunkter af dagen, og de vil tildele brugere med samleobjekter, som derefter kan sælges for yderligere midler.

En af de mest spændende aspekter af interagere med Miis er evnen til niveau dem op. Ved at give disse ø indbyggere deres foretrukne typer af fødevarer, løse deres tilfældigt genererede problemer, og hjælpe dem interagere med hinanden vil tildele dem erfaringspoint til niveau op. Nivellering en karakter op tillader spillere at give deres Miis eksklusive emner lige fra Nintendo-tema lækkerier som en 3DS XL eller Wii U til mere traditionelle ting som en bærbar eller golfklubber. Disse er kosmetisk mere end noget andet, og Miis kan kun ses ved hjælp af dem for dem blik gennem hver avatar lejlighed vindue, men det er en sjov måde at tilføje lidt mere karakter til de ombordværende -. Omend stort set ikke effektfuld

større appel imidlertid i at skabe de tegn, der vil leve i Tomodachi Life
. Spillerne vil blive bedt om at oprette sig selv, og de kan gøre det ved enten at importere deres eksisterende Mii eller oprette en helt ny en. Efter der er blevet gjort, er spillerne til opgave at tilføje yderligere beboere til deres ø. Venner, berømtheder, fiktive karakterer, Nintendo opfordrer alle spiller for at tilføje nogen eller noget deres hjerte begærer i blandingen. Slutresultatet kan gøre spillet endnu mere aparte med visse scenarier (min far blev bedste venner med Steve Austin, for eksempel), men det virker ikke altid ud, samt Nintendo sandsynligvis havde håbet.

som følge af tasking brugere at oprette deres egen Miis, et flertal af spillet føles som den Mii Maker, der kommer præinstalleret på både Wii U og 3DS. Medmindre gamere har en bred vifte af let tilgængelig Miis foruddefineret på deres harddiske, det er bare ikke alle, der sjovt at skabe nye. Ganske vist kan det være lidt mindre trættende, hvis den person, der genskabt ligger ved siden af ​​den spiller, og evnen til at downloade populære Miis fra online er også en solid løsning, men for det meste hele processen bliver lidt trættende. Det er også nødvendigt at holde tilføje indbyggere at låse forskellige områder og funktioner, så der er virkelig ingen måde at omgå det.

Tomodachi Life
tager en grundlæggende tilgang til sim spil, og giver det en yndig spin, Nintendo fans vil nyde, men generelt er der bare en mangel på ting at gøre, og spillet kan blive gentaget hurtigt. Der er helt sikkert potentiale for serien til at vokse, og der er nogle virkelig underholdende øjeblikke, der skal havde, men charmen ved denne titel løber ud temmelig hurtigt. Den fornemmelse er Antag at komme i form af indsamling af hver post og skat i spillet ved løbende at starte det op, men efter et stykke tid er der bare ikke nok incitament til at holde gøre det. Alligevel er der en mærkelig appel, der kommer med Miis rap kæmper hinanden pyntet i dinosaur og astronaut outfits.

___

Tomodachi Life
er tilgængelig nu hos forhandlere og på Nintendo eShop udelukkende til Nintendo 3DS.