Spil Guider > videospil > alle video game > 'Assassins Creed Unity' anmeldelse

'Assassins Creed Unity' anmeldelse

På trods af hurtigt at blive en af ​​de mest veldefinerede AAA spil franchises i år, er der ingen tvivl om, at Assassins Creed IV: Black Flag
kom som lidt af en overraskelse. Ombytning en henslængt by for det åbne hav, det pralede et omfang og innovation par forventes af, hvad der blev betragtet som en lappeløsning - udfylde mens serien sprang til Xbox One og PS4 det følgende år. Det lovede spring fremad er ankommet i form af Assassins Creed
Unity
.

Udviklet i hemmelighed af Ubisoft Montreal i årevis, og ringer på en game engine væsentlige bygget fra bunden , at sige, at der er pres for at levere ville være en underdrivelse. Det er dels på grund af indstillingen, endelig at bringe serien 'blanding af sværdkampe og stealth til den længe krævet franske revolution. Og selv om Unity
vender tilbage til gaderne og strukturer af tidligere eventyr, det tager en risiko alle sine egne:. Plukke den enlige byen 19th Century Paris og stikning med det

Hvor godt spillet leverer på sin nye indstilling og hardware er et vanskeligt spørgsmål at besvare. Fra et teknisk perspektiv, det lever op til håbet om at se og føle sig som et skridt fremad for franchisen, og samtidig holde dens centrale mekanik intakt. Udviklerne selv sætte forventningerne i skak ved at forklare, hvorfor de begrænset deres grafiske output (pc-versionen er en anden historie helt). Selv om det ikke vil slippe kæberne af etablerede fans, Enhedslisten
stadig kaster lejlighedsvis visuelle Punch -. Især under filmisk cut-scenes

I bakspejlet, de skyhøje krav fra en større, bedre , og mere imponerende udvikling af Assassins Creed
kan ende med at gøre spillet en bjørnetjeneste nogle. Fordi når de nye figurer, nye omgivelser og nye mission design lås på plads, er det umuligt at overse det faktum, at dette stadig klassiske Assassins Creed
i centrum.

kamp, ​​traversal, og samlet missioner er alle hvad der forventes, med den ekstra mulighed for at klamre sig til at dække (og den længe ventede mulighed for at stige ned så gnidningsløst som stigende). En del af det er sandsynligvis et tilfælde af ikke "fastsættelse" hvad der tydeligvis arbejder for tusindvis af fans. Men det synes også på grund af Ubisoft forventer spillere at lære for sig selv, hvor meget har ændret sig, og bruge det - eller ignorere det -., Som de vælger

Det er en mærkelig udfordring i en tid, hvor det mere medrivende, åben, og nuanceret et spil verden er, jo mere ros det har en tendens til at modtage fra 'hardcore' spillere. Når 'hånd-bedrift "er blevet et beskidt ord, der viser, hvad værktøjer spilleren har til deres rådighed bærer en stigmatisering. Men løsningen Ubisoft er ankommet til lader noget tilbage at ønske.

For at gøre spørgsmålet klart, bare se til Arno første åben mordet mission set i en tidligere gennemgang centreret om domkirken Notre Dame. I stedet for blot at holde sig til stealth indtil målet præsentere sig selv, spillerne er i stand til at stjæle et sæt nøgler, hale en mistænkt for at finde oplysninger om mødet, ind gennem en låst vindue, og udføre dræbe. Men spillerne vil kun blive vist et hurtigt glimt af de nøgler, den medsammensvoren, og målet - det er op til dem at sætte brikkerne sammen

Denne formel kan synes som en beundringsværdig én -. Understreger kreativitet i obligatoriske mål - men det er en, eksisterende Assassins Creed
fans simpelthen ikke er vant til. Problemet forværres, når handlinger udføres før
en væbnet konfrontation kan synke i spillerens favør. Men uden at vide præcis, hvad der kræves /ekstraudstyr /anbefales, hvordan det ændrer mission ved hånden, eller hvordan er involveret mange trin, en tutorial eller to (eller tre, for at være ærlig) er nødvendig.

Hvis det lyder som en uretfærdig beskrivelse, husk: det er stadig et spil, hvor den dødelige hovedpersonen ikke kan bevæge sig gennem døre eller vinduer, medmindre udviklerne har tilladt det. I et actionspil, hvor 'undslippe området "betyder" at finde vej til den ene vindue åben for denne eksplicitte formål, "forventer spillerne til at analysere en slagmark og dens variable med enhver følelse af beherskelse synes dumdristigt.

Serien har længe blevet kritiseret for at reducere hver mission at flygter bekæmpe eller blot farende et mål med klodsethed ikke sømmer en "morder" og Ubisoft klart gjort det til en prioritet at støtte flere stilarter af leg. Problemet er blevet behandlet, med få missioner simpelthen slutter engang opdaget. Men hvis der tilsættes banebrydende forandringer - og spillerne er ikke helt klar over - så gameplay vil fortsætte med at standard til stien mindst modstand

Der er stadig elementer af spillet, som kritikerne vil tage spørgsmålet: traversal mekanik. der stadig ikke lever op til intuitiv, og fjender, der angriber på synet at nævne nogle få. Men Ubisoft har lavet nogle beundringsværdige opkald så godt. Den grafiske boost er lige så tydelig i spillets cut-scenes, hvor skrift og forestillinger har aldrig følt så behersket, eller knappe; som om udviklerne besluttet ethvert forsøg på at stjæle rampelyset fra Paris og dens travle befolkning ville være en forgæves indsats.

I en franchise lang defineret som en historie-drevet erfaring, spillerne kan blive overrasket over at se mindre vægt på kernen fortælling om Arno Dorian og hans Templar kærlighed, Elise de la Serre (for første halvdel af spillet i særdeleshed). I sandhed, Unity
tager mere plot /motivation /baggrundshistorie genveje end Black Flag
; men hvor det spil har påberåbt sig udenfor plots og mekanik at balancere vægten, Unity
ikke. Arno er en Assassin igennem, men ud over blot hævn, kan jeg ikke rigtig fortælle dig hvorfor.

Det samme gælder for den moderne side af historien. Selvom Ubisoft kan have givet de krav mange ved at afskaffe den skyhøje moderne konflikt til fordel for historien, mangler deres svar ulige inspiration ses i Black Flag
, forlader hovedhistorien at tage op slæk. Det er en opgave, det er dårligt rustet til at opnå, men hvis den grafiske løft til de cut-scenes - bringer subtile forestillinger til live som aldrig før - er et tegn på, hvor Ubisofts prioriteter ligger i fremtiden, ser vi frem til at se dem sat bruge på en større fortælling.

med en mangel på mindeværdige Ezio-agtige scener eller understøttende tegn, det er den bærende indhold Hoteller, som håndterer ansvar ridse kløe. Hvorvidt løse gadekriminalitet, infiltrerer Templar operationer eller medvirken Marquis de Sade i hans søgen efter liderlig overherredømme, er der aldrig mangel på opgaver på hånden. Og tilføjer online venner til mix forsøder kun handlen.

De, i håb om at deltage i en velplanlagt, veludført og afbalanceret strejke måske ønsker at forberede sig til skuffelse. Stykkerne er på plads for en tilfredsstillende teambaseret spil-mode (med spillere erhverve unikke elementer og gear for deres co-op modstykke i hele den vigtigste kampagne), med kooperative missioner integreret i Paris med så små fiktive huller som muligt.

desværre (eller heldigvis, afhængigt af din personlige spillestil) vores erfaring med co-op oftere end ikke resulteret i komisk dårlig stealth, hvilket fører til all-out kaos. Hvor fjender har fået nok kompetence til at trodse den "lad os bare dræbe enhver soldat og gøre missionen nemmere" plan for angreb i single player, multiplayer gør det lige så muligt som nogensinde. Det er ikke nødvendigvis en klage, da humor og spænding det giver mulighed er indlysende. Men der kan være behov noget tid for de spillere opsat på speciale deres Assassin og finde teambaseret effektivitet til at stige over mængden (og fund, som microtransaction opgraderinger er virkelig værd prisen).

Alt taget i betragtning, Unity
er ikke helt den nye standard nogle vil håbe på; det første skridt på ny hardware har bragt masser af uslebne kanter (betydning glitches, tekniske hikke og bugs), og velsagtens mere kompleksitet end der med succes kommunikeres. Men det er Ubisofts stil at investere i fremtiden, og Enhedslisten
repræsenterer en ny fundament for flere spil til at komme. Ved at dreje Paris til en blomstrende legeplads - parret med en historie, der favoriserer subtile løbet "episk" -. Fremtiden for franchisen synes lysere

Lysere end Unity
ambitioner, måske, da de ofre på historien forsiden er klare. Men det er stadig et imponerende sandkasse, og gør sit indstilling retfærdighed. Rough kanter eller nej, Assassins Creed Unity
er et teknisk fremskridt, og sandsynligvis en titel hver fan der har taget springet til næste generation ønsker at se for sig selv.