Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: "Evolve" fungerer godt med en koordineret hold, men Replay Value er Limited

Anmeldelse: "Evolve" fungerer godt med en koordineret hold, men Replay Value er Limited

Som freshman indsats fra Turtle Rock Studios, Evolve
repræsenterer en enorm risiko, og som en 4V1 asymmetrisk co -OP spil, Evolve
bærer håbet om en blomstrende genre på ryggen. Det er noget nyt og anderledes, og derfor kommer til at være en hårdere sælge til gamere.

Heldigvis Turtle Rock erfaring på Left 4 Dead serien har givet dem en grundlæggende forståelse af, hvordan klasse-baserede co-op kan arbejde. Indrømmet, de har taget disse ideer et skridt videre i Evolve
, men der er stadig en generel følelse af fortrolighed til spillet. Det sætter spillerne kontrol over en af ​​fire unikke Hunter klasser - Assault, Trapper, Support, eller Medic - og kræver, at holdet arbejder i perfekt harmoni med henblik på at nå et mål. Det mål? Hunt og tage ned en massiv monster stand til at ødelægge hele Hunter gruppen.

På sit ansigt, Evolve
's koncept er en spændende én. Tanken om, at fire koordinerede spillere er låst fast i en dynamisk boss kamp med en spiller-kontrollerede monster byder på en masse potentiale, og i det store og Turtle Rock leverer. Monstrene er desperat forsøger at forbruge mad og udvikle sig, men er konstant på kant kende jægere kunne være lige på halen. Mens de fire jægere arbejder hurtigt at opspore monster, før han kan udvikle sig til sit andet eller tredje form ved anvendelse trampet vegetation, forstyrret dyreliv, og få gadgets til at guide deres vej. Det sætter begge grupper på kanten, men klar til at strejke, hvis situationen byder sig.

Ideelt set dette scenario opstiller en spændende gameplay løkke, hvor de forskellige Hunter klasserne bruge deres begrænsede sporing evner til at finde monster, mens det forsøger at holde skjult. Hvis de ikke arbejder som et team, men vil de jægere finde, at monsteret er masser kraftfuld, og lige så i stand til at flygter på dråbe af en hat. Men det er bedre at fange monster hellere før end senere, da de højere monstre niveau er i stand til at håndtere massive skader. Facing med en niveau 1 monster er hård, men tager ned en fuldt nivelleret monster kræver en yderst koordineret (og heldig) hold

Deri ligger Evolve største rub:. Teamwork. Hvis Hunter gruppen ikke arbejder sammen er der ikke meget håb om dem tage ned monster. Hvis Medic ikke fokuserer på helbredelse hvis Trapper ikke karantæne monster med sin mobile arena, eller hvis Assault ikke afbalancerer sine angreb med sine buffs, så Hunter holdet er i for en dårlig tid. Der er ikke noget værre derefter udgifter 10-20 minutter spore monster, kun at have ham nedrive holdet fordi Medic brugt mere tid skydning end helbredelse.

Det er en delikat stramme rebet for Evolve
at gå, og det undlader lige så ofte som det lykkes. Find sammen med en solid hold og spillet hits alle de noter Turtle Rock beregnet, men selv en svagt led kan sur oplevelsen. Jagt monster er stadig sjovt, men at bruge al den tid kun søge at falde fra hinanden inden for et minut eller to er deflatere. Ikke kun det, det gør det svært at ønsker at lægge op en anden kamp.

På samme måde spiller som monsteret har sit eget sæt af pratfalls. Hver af de tre monstre er kompetente og unikke muligheder, men der vil være tidspunkter, hvor en forkert drejning sætter spilleren lige foran jægere og en ulempe. Det er muligt at ride stormen, men mange lavt niveau monstre vil miste kampen, før de har haft nogen chance for at udforske eller udvikle sig. Igen, situationer som denne sætte en kæmpe stopper for momentum og aflede opmærksomheden fra ganske sjovt base, der Evolve
tilbud.

Der er naturligvis en vis variation inden for rammerne af Evolve, med tre Hunter muligheder i hver klasse og tre monstre , men det grundlæggende forbliver relativt uændret. Én Assault mulighed kunne have en anden primære våben end den anden, men fokus er stadig på at gøre skade. Og hvor Kraken eller Wraith monstre har forskellige evner end Goliat, bekæmpe handler mest om at styre de fire angreb /​​tilbagetog muligheder. Jeg vil sige, at Wraith føles særligt overmandet takket være sin Decoy evne, men det er noget Turtle Rock fan fix med balancering.

Der er også et par andre tilstande ud over den grundlæggende dræbe eller blive dræbt Hunt mode, der ser til at tilføje nye rynker at bekæmpe. Nest, for eksempel opgaver jægere med at ødelægge un-udklækket monster æg, mens Monster bør beholde sine pårørende i live. Rescue flips denne formel på hovedet, og tvinger jægere til at udtrække de menneskelige overlevende før uhyret kan dræbe et bestemt antal. Dog kan disse tilstande kun tilgås som en del af Evolve
's Evakuering kampagne - en fem match tilbud der skifter som spillerne hen ad vejen. Holdet starter med en grundlæggende Hunt og alt efter hvilken gruppe vinder vil få et kort-baserede fordel (små håndlangere for monster, for eksempel) i den følgende kamp indtil kampagnen kulminerer i en endelig ekstraktion. Der, monsteret er allerede niveau 3, og det er op til de jægere til at forsvare en massiv udvinding skib, da det forbereder til afgang. Evolve s Evakuering kampagne er Dynamiske

Mens Evakuering kampagnen ikke tilbyde noget andet til spillerne, er det også er ujævn. Kom ind i en kamp mod en dygtig monster eller godt koordinerede Hunter hold låser dig ind i en serie af op ad bakke slag. Og med de ekstra modifikatorer, bliver det endnu mere udfordrende at vende udviklingen. Når der er en skub og træk, kampagnen fungerer rigtig godt, og den endelige begivenhed bliver en anspændt opgør, men enhver lille fejltrin på vejen trækker oplevelsen ned. Sure, spillerne kan forlade på ethvert tidspunkt, men der er ingen garanti for erstatning vil være bedre.

Der er en mulighed for at spille nogen af ​​de tilstande eller kampagnen med og mod AI modstandere, men der synes at gå imod Evolve
's MO At spille mod en AI monster er langt nemmere i vid udstrækning skyldes det faktum, at han "spiller dum" ved at lade Hunters fælde ham lettere. Og AI Hunter holdkammerater typisk vil følge spilleren-kontrollerede karakter snarere end at forsøge at opsøge monster på egen hånd. AI er kompetent til et punkt, men det er et multiplayer spil på hjerte, så Forvent ikke imponerende ting fra AI.

I sin søgen efter at være noget nyt og unikt, Evolve
lykkes mere end det mislykkes. Den 4V1 konceptet tilbyder en anspændt kat og mus spil til Hunter spillere og giver Monster spillere chancen for at opfylde alle magt fantasi. For alle henseender, Evolve
er spillet Turtle Rock satte sig for at gøre, men der er masser af kvalifikationsturneringer holder det tilbage.

Den manglende variation i tilstandene og kort er sikker at mindske spillets levetid, og gameplayet set-up selv kan gå galt på dråbe af en hat. Masser af gange Monster tog en forkert drejning, og kampen var ovre i en anden, eller Hunter teamet brugt op mod 40 minutter at søge efter den Monster før han ramte niveau 3 og trounced hele gruppen. Heller ikke en tilfredsstillende situation, men begge er alt for almindeligt, hvis parametrene ikke er perfekt.

I sidste ende, Evolve brug alt til at gå rigtigt for det til at virke, eller spilleren skal mindst et par venner, som til spille sammen. I disse tilfælde, er spillet skud afsted utrolige sig en dynamisk boss kamp. Men de tidspunkter, hvor det ikke virker swoop ind på sure tingene hurtigt, og det er ikke længe før ønsket om at spille flere forsvinder. Evolve
kan finde liv som en rabat frigivelse eller en leje, men som en $ 60 titel er det svært at sige, oplevelsen er det værd

[BEMÆRK:. Vi stødte betydelige matchmaking problemer på Xbox En version af spillet, herunder tilslutning fejl, mister partimedlemmer, og endeløse belastning gange. Den PS4 versionen kørte meget bedre, og vi oplevede minimale problemer.]

Hvad synes du om Evolve
? Lad os vide i kommentarerne.

Evolve