Spil Guider > videospil > alle video game > 'Titan Souls' anmeldelse

'Titan Souls' anmeldelse

Selvom boss-kampe altid tilbyde en high-stakes udfordring og chance for at sætte nye færdigheder, rustninger og våben til at bruge, er det som regel de timer, der fører op til en boss kamp, ​​der er mest mindeværdig til gamere. Acid Nerve er Titan Souls
vender denne idé på hovedet og sætter boss-kampe front og center.

De mekanik og forudsætning af Titan Souls
er simpelt nok. Spillere er udstyret med en bue og en pil, og skal tage ned en række chefer (næsten tyve) at nå slutningen af ​​spillet. Spillerne påtager sig rollen som en navnløs barn hovedperson, der fylder meget lidt fast ejendom i 2D, top-down verden. Spillet tilbyder ikke meget fortælling mellem niveauerne, heller ikke tilbyde en række håndlangere til at tackle på vej til den næste chef. I stedet spillerne bare suge i den smukke verden omkring dem og nogle smukke original musik, der gør en fænomenal job bygge spændingen op til hver Titan kamp.

Hver gang en spiller skyder enkelt pil, skal de enten gå samle den op (med de muligheder løbe, gå eller rulle mobilitet) eller bruge en kraft-lignende evne til at trække det tilbage. Pull evne er meget kraftfuld, men det kræver spillere til at plante deres fødder, hvilket efterlader dem sidde ænder for Titans og det farlige omgivende miljø, som begge kan normalt tørre helt ud med et enkelt slag. De høje stakes kampe kan sammenlignes med noget som Dark Souls
eller I Wanna Be The Guy
, men spillet absolut ikke føler sig som en klon af en af ​​dem, eller genrer, de inspireret. Fokus på varierede boss-kampe vil sandsynligvis minde spillerne om, hvordan givende det var at tage ned en gigantisk roaming monster i Shadow of the Colossus
.

I modsætning til Shadow of Colossus
dog, de rejser til hver Titan er ikke helt så gådefuldt eller givende. Titan Souls
gør et fantastisk stykke arbejde med at gøre spilleren føler sig alene og isoleret i en øde verden, som de gør deres vej til den næste Titan, men rejsen giver ikke nogen skatte eller hemmeligheder at finde. Processen med at jage den næste store dårlige er absolut underholdende nok, fuld af rejser over sten veje og svømmer gennem smukke puljer, men nogle spillere kan finde sig selv ønsker der var lidt mere dybde til de strækninger mellem Titan kæmper.

Som et resultat, en masse rider på Titan kæmper, og heldigvis kampene ikke skuffe. Besejre en Titan tager en omhyggelig kombination af udenadslære, dygtighed, og ryk refleks. Spillere vil normalt dø flere gange i hver fase af kampen, og blive tvunget til at køre tilbage (som regel fra en meget nærliggende checkpoint), og start igen fra bunden. Denne proces kan lyde lidt kedeligt, men det er faktisk utroligt givende. Selv om Titans kun gengives i 16-bit grafik, snarere end gigantiske, meget detaljerede bæster ligesom i blodbårne
eller Shadow of the Colossus
, den endelige kill er stadig lige så givende som i de AAA-spil.

Fights, der synes umuligt de første ti eller tyve gange gennem normalt er en leg med den endelige farten, og spillerne vil finde sig undrende, hvordan det nogensinde virkede så hårdt. Denne gimmick fungerer utroligt godt i korte doser og udviklerne kender lige når at skære sig ud. Spillet ombrydes op efter en stram fire eller fem timers gameplay - ligesom ultra-vanskelige Titan kampe er begyndt at føle sig en smule gentagne

Som spillere håber med så kort kampagne, der er en vis replay. værdi til Titan Souls
. Spillet vil have spillerne til at kæmpe gennem Titans flere gange i håb om at opnå en lavere klar tid eller samlede antal dødsfald med hver kørsel. Denne udfordring kan ikke appellere til alle spillere, men for leaderboard chasers der kan lide at udfordre sig selv, betyder det giver den rette motivation til at sætte sig ned med spillet for et andet par timer.

Et par modifikatorer er også tilgængelige til at skifte tingene op på disse gentagne forsøg. Hard Mode, for eksempel, bliver hastigheden og besvær op til elleve for spillere, der kan lide at torturere sig selv. Der er et par andre varianter, der tilbyder unikke udfordringer som ingen Roll-tilstand, hvilket fjerner en af ​​de vigtigste bevægelser indstillinger, eller Iron-tilstand, der smerteligt nulstiller spillet efter en enkelt død. Disse muligheder alle tilføje gentage værdi for hardcore gamere, men afslappede spillere er usandsynligt at få mere end en håndfuld timer ud af Titan Souls
.

Spillets vanskelige kampe blev afgjort designet med en gamepad i tankerne og udviklerne (og spil Rant) varmt anbefale at spille spillet med en controller, snarere end et tastatur. Vi afsluttede spillet på en pc til denne anmeldelse og brugt tid at eksperimentere med de to forskellige muligheder. Spillet giver tastatur brug, men vi kan ikke forestille mig held Downing en af ​​Titans uden en controller i hånden.

Ligesom mange andre spil dukker op på Steam eller de nuværende generations konsol butikker, Titan Souls
kaster tilbage til 8- og 16- bit epoker for sin udseende. Stilen suiter spillet godt, og kan tilbyde nostalgisk værdi for nogle spillere, men retro-look er begyndt at miste sin charme som flere og flere spil stole på det. I tilfælde af Titan Souls
, de spil mekanik og lyd ikke har lyst så meget af en tilbagevenden, der hjælper det skiller sig ud fra mængden af ​​andre 16-bit stil spil fylder op Steam butikken.

Vi har ikke teste spillet på PS4 eller PS Vita, men PS4 versionen bør tilbyde en næsten identisk pC'en oplevelse med en controller. PS Vita-versionen på den anden side giver bonus på mobilitet, men kan gøre nogle af de præcise mekanik er nødvendige for at ned hver Titan lidt mere udfordrende.

Som 2015 fortsætter med at være året for vanskelige spil med folk som < em> Ori
og blodbårne
stjæle så meget af vores tid, Titan Souls