Spil Guider > videospil > alle video game > 'Crypt af NecroDancer' anmeldelse

'Crypt af NecroDancer' anmeldelse

Den tidlige adgang gaming fænomen har virkelig taget fart i de seneste år, med entusiastiske gamere køber potentielle lastet spil, mens de stadig er i udvikling. Dette er helt sikkert et gamble, med Steam skulle stramme regler om tidlig adgang titler efter en række svindel og skuffelser, men kreativ kraftcenter Minecraft
måske aldrig har nået sin nuværende position i branchen uden at give fans beta adgang. Det er stadig op til debat om, hvorvidt tidlig adgang er en positiv eller en negativ på industrien som helhed, men det ser ud tendensen er her for at stay.It har helt sikkert tilladt uafhængige udviklere en måde at rejse midler til projekter baseret på tidlig bygger, og forretningsstrategien var afgørende for en vellykket udvikling af Crypt af NecroDancer
. Spillet toppet Steam salgslisterne med sin oprindelige lancering tidlig adgang, vinde hjerter og sind af spillere med sin unikke forudsætning. Efter alt, Crypt af NecroDancer
er en roguelike med en twitst, der kombinerer dungeon-crawling med Dance Dance Revolution
-esque rytme mekanik. Crypt af NecroDancer
steder gamere ind i (dans) sko af Cadence, en ung eventyrer søger licenshaverens krypt for sin forsvundne far. Undervejs vil Cadence finde sjældne og kraftfulde genstande og låse andre spilbare figurer, alt imens flytter til rytmen af ​​baggrundsmusik. Faktisk kan Cadence og hendes kammerater ikke flytte eller angribe uden for rytmen i selve musikken, hvilket gør præcision timing afgørende for survival.Keeping tid er lavet all-the-mere let af spillets stjernernes soundtrack, dog, og spillerne vil uden tvivl holde deres hoveder nikkende til Crypt af NecroDancer s
iørefaldende electronica beats. Sangene har en 8-bit stil, med grandiose, Zelda
-esque riffs og imponerende bas sektioner. Det gør spillet så meget sjovere, og soundtracket er fortjener ros uden for spilmiljø. Bedre endnu, udvikler Brace Yourself Games tillader spillere at tilpasse musikken, med evnen til at spille sammen til sangene på en spillers harddisk - men nogle gange beat algoritme føles lidt off med denne skik option.At sin kerne, dog < em> Crypt af NecroDancer
er mere end blot en rytme spil, og fangehul udforskning er den virkelige kød og kartofler på tilbud. Titlen fungerer på samme måde andre moderne roguelikes, med randomiserede niveauer, permadeath og vital våben og magiske opgraderinger. Titlen har slående ligheder til bindende af Isaac
, med in-dungeon butikker at købe varer, blanding i Rogue Legacy s
permanente opgraderingsmuligheder til at forbedre en spillers chancer for at overleve. Crypt af NecroDancer
har en indstilling, der adskiller det fra sine roguelike rivaler, men som titlen giver mulighed for lokal co-operative play. Den co-op mode kan være kaotisk og sjove, og to holdkammerater har brug for at bo i sync at overleve gennem de farlige niveauer af krypten. En solo spiller kan til tider ønske sig en hjælpende hånd, er dog, som Crypt af NecroDancer
indeholder frygtindgydende fjender og nogle temmelig hårde bosses.The spiller er på ingen måde magtesløs mod de uhyrlige fjender Crypt af NecroDancer
har på tilbud, selv om. Titlen har en turbaseret mekaniker baseret omkring beats af musikken, hvilket betyder, at spillerne har meget mere kontrol over deres kamp strategi. Dette fungerer perfekt med spillets firkantede skinnesystem, hvilket gør det lettere at kortlægge ruter ved hjælp af Crypt af NecroDancer s
enkle, men alligevel effektiv piletast controls.This minimalistisk kontrol ordning fungerer sikkert i Crypt af NecroDancer s
favør. Alt spilleren skal gennem deres eventyr er tilgængelig på tastaturet, med en retningsbestemt hane styring af både bevægelse og angreb. Selv yderligere elementer såsom bomber, mad og magi kan bruges ved at trykke flere piletaster på én gang. Det gør spillet føler sig endnu tættere på rytme spil rødder, og klammeparentes selv Games har taget den geniale skridt for at gøre Crypt af NecroDancer
kompatibel med dancepads.The brug af kun fire knapper kan lulle spillere ind i en falsk følelse af sikkerhed, men da der er en række gameplay-elementer, som spillerne skal holde styr på. Stående stadig og mangler beats fjerner spillerens mønt bonus, hindrer mulighed for at købe væsentlige elementer fra dungeon butikker. Ikke kun der, men mangler beat er sikker på at garantere en hurtig nederlag, når de står ud mod horder af konstant bevægelse enemies.Indeed, den største udfordring spillere er evnen til at foretage hurtige beregninger om fjendens bevægelser, alle samtidig holde perfekt i tiden med i takt til musikken. Hver af Crypt af NecroDancer s
fjendtlige enheder har et andet mønster, og det er yderst vigtigt at spille spillet tænkning tre skridt foran. Det lyder måske forvirrende, men at få låst i til tempoet i niveau, og hurtigt ekspedition fjender er en utrolig givende og opfylder experience.Unfortunately, Crypt af NecroDancer
er ikke den perfekte roguelike, og der er nogle bekymringer om, hvor lang tid en spiller vil holde med spillet i en enkelt session. Hvert niveau af spillets dungeons vil have den samme musik uanset gentagne gennemspilninger, hvilket betyder, at spillerne vil ende med at høre de samme fire eller fem sange, hvis de undlader at mestre rytmen-baserede gameplay. Selvom at give hver etage sin egen tempo kan hjælpe med besvær, det er en underligt streng flytte i en stærkt randomiseret game.Thankfully, dette er kun en mindre gripe, som klammeparentes selv Games tillader spilleren at bytte ud sange per niveau via menuen indstillinger . Dette giver gamere en vis kontrol over den musik, de lytter til på hvert niveau, med den brugerdefinerede musik option åbne en spillers egen musikbibliotek. Selv med udviklerens musikalske fleksibilitet, dog Crypt af NecroDancer
synes at fungere bedst i korte, skarpe byger. Niveauerne af dungeons er små, og randomisering af fjender og elementer betyder, at spillerne kan få lidt træt af titlen, hvis de ikke føler sig specielt inspireret af gennemspilning de gives. En pause mellem kørsler kan være i orden for nogle, i modsætning til konkurrenter som bindende af Isaac
FTL: Faster Than Light
.Med spillet tjener som sådan perfekt distraktion for de femten til 30 minutter beslag, det er en skam, at Crypt af NecroDancer
er i øjeblikket ikke tilgængelig som en mobil udgivelse. Titlen enkle kontrol, sprite-baserede grafik og kompakt niveau størrelse gør det til et ideelt titel for at fordrive tiden på en lang rejse eller frokostpause. Klammeparentes selv Games vil forhåbentlig har planer for en Android og iOS udgivelse i fremtiden, men for nu, Crypt af NecroDancer
er kun tilgængelig for hjemmecomputeren market.Nothing bør tage væk fra, hvad en imponerende spil < em> Crypt af NecroDancer
er dog. Klammeparentes selv Games har bragt nogle reelle opfindsomhed ind i indie-spil kredsløb, og udvikleren fortjener stor ros for at skabe en utrolig sjov roguelike, der er fyldt til randen med vanedannende gameplay og djævelske fjender. Tilføj i iøjnefaldende, sjove sprites, og en bomuldsugle-værdig soundtrack, og det er klart, at Crypt af NecroDancer
har nemt levet op til alt det indledende promise.Trailer

Crypt af NecroDancer
er ude 23 april for PC, Mac og Linux. Spil Rant blev givet en pc kode for denne anmeldelse.