Galak-Z: Den Dimensional anmeldelse

måske ikke har udseendet af en traditionel rogue-lignende, men det bærer markørerne af genren med stolthed. Udviklet af 17-Bit Studios ( Skulls af Shogun
), Galak-Z
hylder anime og lørdag morgen tegnefilm, men ikke forvente noget designet til børn. Som enhver god rogue-lignende, Galak-Z
ønsker at udfordre spillere på hver tur, og straffe dem for deres skødesløshed.

Det er en god ting, så, at spillet er så sjovt at spille. Bygget som en rundstrålende, side-scrolling udgave af Asteroider
, Galak-Z
præsenterer spillere med en temmelig beskedne sæt af niveauer, som er indsamlet i fire separate "årstider" og sætte spillere i kontrol af en ung pilot navngivet a-Tak. Hver episode inden for et sæson opgaver spilleren med venturing gennem et rum installation eller klippeformation og enten indsamling af en værdifuld element eller redde en falden rum pilot. Men at komme ind og komme tilbage til warp punkt sikkert er lettere sagt end gjort, og det er lavet endnu vanskeligere ved Galak-Z
's permadeath.

Selv om spillet er brudt ud i fire separate sæsoner, er hver af de enkelte episoder i Galak-Z
ikke bære sin egen genstart punkt. Så hvis spilleren dør på noget tidspunkt i løbet af en sæson, uanset det er den første episode eller den sidste, vil de nødt til at starte hele sæsonen slut. Desuden er et skib opgraderinger (rustning, skjold, lasere, missiler, etc.) tabt undervejs så godt. Det kan være ganske knusning, men det er også en del af det, der gør Galak-Z
så spændende.

Det er ikke til at sige Galak-Z
har ikke sin retfærdige andel af frustrationer, men dem føler det meste af design. Se, i et forsøg på at holde spillet original og nostalgiske, 17-Bit designet A-Tak rumskib, den Galak-Z, med en floaty bevægelsessystem. Spillere kan drive frem eller tilbage, de kan bremse, og de kan maskingeværild, men hver af disse handlinger bærer nogle iboende inerti. Så hvis du par, der med modkørende fjender, bliver det lidt af en udfordring at forsøge at skyde på dem og Dodge deres brand på samme tid. Der er endda nogle strategi på spil i spillet, hvor spillerne enten kan snige sig forbi visse fjender eller endda pit forskellige fraktioner - ligesom rebel rumpirater og fremmede bugs - mod hinanden

Til sidst, selv om, mekanik begynder at blive. anden natur, og opgraderinger gør det nemmere at håndtere fjendtlige møder. Imidlertid er det indlæringskurve vil være afskrækkende at nogle, men det er værd at stikning med det. Over tid, vil spillerne komme til at forstå, at ikke alle fjende er værd at kæmpe og ikke alle områder understøtter kamp; det er op til hver spiller til at læse situationen og bestemme, hvordan bedst at nærme tingene

Den gode nyhed er dog, at manglende ikke helt viske tavlen.; Galak-Z
gør har et fremførsel valuta kaldet Crash Mønter, der lader spillerne købe opgraderinger lige fra starten af ​​en sæson. Så hvis du har fundet en særlig nyttig opgradering er det muligt at udstyre det i begyndelsen og have en lettere gang skrider frem. Men udgifter de Crash Mønter og derefter dø, før tjene mere er en reel momentum morder, og efterlader spilleren med ingenting. Det er disse øjeblikke, der er de mest nedslående, og vil sandsynligvis afskrække mere casual gamere.

Men det hardcore blandt os vil skubbe på gennem Galak-Z
og finde en levende verden af ​​rummet kamp der svælger i lyse røde, blues, gule og grønne. Udformningen af ​​17-Bit kamp er så spændende, at selvom oplevelsen er udfordrende, vil spillerne ønsker at skubbe frem til at se, hvad der bliver det næste. Og lad os bare sige, at der er en utrolig, Voltron
-esque behandle liggende i slutningen af ​​sæson 1.

Opsamling og spille Galak-Z: Den Dimensional
er en oplevelse ikke let indkapslet i et par ord. Det er udfordrende, finurlig, og en stor tilbagevenden til en tid, hvor kamp var bedragerisk enkle. Det er sagt, vil spillet ikke være for alle. Den førnævnte udfordring og spillets fakturering som en rogue-lignende midler, som spillerne vil mislykkes, og det i sig selv kan være et turn off, især fordi der er en masse at sige om spillet fra et design perspektiv. Men vi anbefaler, at skubbe fremad og lære mekanikken, fordi Galak-Z
er en forfriskende space shooter, der bringer nogle overraskende elementer til rogue-lignende genre. Giv Galak-Z
en prøve (og holde sig til det!), Og du kan komme ud at elske den af ​​end.Trailer

Galak-Z