Spil Guider > videospil > alle video game > Hatoful Boyfriend review

Hatoful Boyfriend review

Anmeldelse af Julian Murdoch.

T
hans anmeldelse er screenshots indeholder lys, hvis uforklarlige, spoilere.

Hver gang, jeg vågner op som en ung menneske pige ved navn Hiyoko Tosaka. Hver gang, jeg kommer ind, uforklarligt, en skole for begavede duer:. St. Pigeonations Institute

Hver gang, jeg vælger en anden vej. Jeg studere hårdt i Math til at tiltrække opmærksomhed af den rugende og skræmmende Doctor Shuu. Jeg hænge omkring biblioteket for at komme tættere på Negeki. Hver gang, nogle mærkelige trans-arter romance bryg.

Hver gang, jeg sidder tilbage mit skrivebord stol og tænke "Hvad fanden laver jeg?"

Ukendte Plumage

Hatoful kæreste er en japansk Otome spil. Ordet "Otome" bogstaveligt betyder "pige", og genren er bedst kendt for romantik simuleringer formentlig rettet mod unge kvinder. Primært leveres som visuelle romaner (en sjældenhed i de vestlige eller engelsksprogede spil), Otome spil er mere "vælge dine egne eventyr" end end spil.

I en visuel roman, fokus er på en skriftlig historie. Billederne er der for at hjælpe fortælle historien, og valg er der kun for at låse op for nye dele af historien. Og historien er det, der gør Hatoful Boyfriend underlige

I første omgang Hatoful kæreste virker som en Mule & ndash;. En sjov, eventuelt parodisk tage på dating sims. Jeg niveau op mine tre statistik (Vitality, Charisma, Visdom), jeg laver enkle valg om, hvem til at tale med, og hvor gå, og jeg får en foreskrevet slutning, de fleste af dem romantisk. Hvis det var det, ville Hatoful kæreste bare være en underlig aprilsnar joke & ndash; der er faktisk hvordan det startede, som en internet aprilsnar joke af Manga kunstner (nu spildesigner) Hato Moa

Men romance del. af spillet, der involverer 15-20 beslutningspunkter og kan spilles på hurtigt fremad på mindre tid end det tager at mikrobølge popcorn, er faktisk en rød sild. Den rigtige spil & ndash; den interessante del & ndash; er, hvad der sker lige i slutningen. På hver gennemspilning, jeg opdager noget andet, og uhyggelige, om den verden, jeg henkastet kappes om opmærksomhed af en vis Fantail Pigeon eller Rock Dove.

Beyond The Birdcage

Hatoful Boyfriend virkelige historie er fortalt i sine afslutninger, og vigtigst i "Sårende Boyfriend" udvidet 2-3 timer slutning, som låser op, når du har fuldført hver eneste mulige romantisk og tragisk slutning til hovedspillet. Standard endelser selv er bizart, og nogle gange virkelig morsomt, som når jeg opdager det endelige resultat af befriending budding-besat San.

Desværre, på trods af en hel store gevinster i de forskellige standard slutninger, jeg formoder få vil have tålmodighed til at ride den hurtige knappen frem og gennemskue de romantiske tilbøjeligheder af hver støbt medlem for at komme til den udvidede slutter & ndash; virkelig en anden halvdel & ndash; af spillet. Efter de første par gennemspilninger, bliver det en kedelig mashing af denne hurtigt frem knappen for at strengen sammen de rigtige beslutninger og komme til nye, usete indhold.

Det er for dårligt, fordi Sårende Boyfriend anden halvdel er intens, ekstremt underligt, og slags cool, fuld af referencer til Dostojevskij, undersøgelser på betydningen af, hvad det vil sige at være menneske, og sci-fi, horror film, og vildt hyldester. Både kunst og skriften er væsentligt bedre end den tidlige indhold.

Selvom der ikke er meget spil i Hatoful Boyfriend, det er ulig noget andet en typisk vestlig gamer nogensinde vil starte fra skrivebordet. Skriften er virkelig sjovt, og historien er ofte overraskende og provokerende, selvom grafikken er generelt en rå mashup af billeder og enkle baggrunde. I sidste ende, er det værd at opleve for de vanvittige, underholdende drejninger, der altid kommer tilbage til en kerne konflikt af mennesket vs. fugl, og mærkeligt, grundlæggende spørgsmål om, hvad det selv vil sige at være menneske.
Dommen