Spil Guider > videospil > alle video game > Tales of Vesperia anmeldelse

Tales of Vesperia anmeldelse

Tales of Vesperia er alt, hvad du ville forvente fra en japansk rollespil: sprawling dungeons, monster møder og ting om at redde verden. Det er også alt, hvad du ville forvente fra en Tales spil: episk historie, angsty anime figurer og drop-in, drop-out co-op. Men dette er ikke din bedstefar s Tales of Symphonia med sine namby-pamby plotlines og romantisk forhold system dette er den Tales serien alle vokset op og i levende farver. Der er et par throwbacks til det oprindelige slam, hvorfra det har udviklet sig, men samlet, Tales of Vesperia er alt, hvad du nogensinde ønsker fra en next-gen JRPG -. Og en hel del mere

Historien følger tidligere ridder Yuri og naive prinsesse Estelle på deres søgen efter at advare deres ven Flynn af et plot på hans liv. Der er en masse støj om et magisk stof kaldet "blastia", der gør alt fra kraftoverførsel magiske sværd at rense drikkevand; og kram om Rizomata formel, der har noget at gøre med, hvorfor Estelle er den eneste person i hele cast, der ikke behøver at bruge blastia til at udføre magi. Yuri og Estelle søgen udvikler sig til en større søgen om at bringe blastia tyvene for retten, som så bliver et fangehul lang meditation på brugen af ​​blastia i civilisation, der derefter bliver til - du gættede det - en mission for at redde verden. Plottet er fyldt med drejninger, der vil overraske selv de mest jaded JRPG djævel; og selvom figurmodeller altid forblive nuttede og store øjne, historien handler nogle ret tunge ting (rituel selvmord, usikkerhed om hoppende bryster, etc.). ESRB er ikke kidding når de siger det er T for Teen.

kamp forbliver tro mod de Tales spil, pioner action-RPG-genren med ikke-tilfældige møder og frit kører kamp hvor alt hvad du skal gøre er knap mask at vinde. Vesperia opdaterer dette ved at indarbejde en kamp-grading system, hvor du får flere point for at være strategisk (y'know, bevogtning og kram); og det indeholder en måde at centrale artes (magiske angreb) til både den højre pind og den venstre pind, så du ikke behøver at stoppe og rulle gennem menuer til at ændre artes mid-kamp. Du har stadig nødt til at stoppe og rulle for elementer, selv om, og igen, når du ønsker at ændre mål. Men det giver mening i det mindste for at ændre mål, fordi kampene visningen har udviklet sig fra 2D til 3D med et nyt kamera ordning. Det ville være svært for dig at spore alle tilgængelige mål i kampen, mens de alle kører rundt i forskellige retninger, så frysning kamp længe nok for dig at finde dem er ikke en dårlig idé.

Desværre , har kontrol ordningen ikke udvikler sig med kameraet. Spillet stadig tvinger dig til at målrette kun én fjende ad gangen, og eventuelle bevægelser, du foretager er bundet til dette mål, medmindre du holde venstre trigger til free-run. For eksempel, er du målrettet en fjende foran dig - du trykker tilbage på den analoge pind og køre for ham. Han flytter til din figurs venstre (det er "over" dig på banen) og kameraet trækker tilbage. Hvis du forsøger at trykke op på pinden, ville du tror, ​​at du ville køre "op" på banen for at holde angribe - men i stedet, du hopper, fordi op på pinden lig hoppe. Hvis du ønsker at få den fyr, der gik over dig, har du fået til at trykke pinden til venstre eller højre, så din karakter hjul rundt at køre for ham. Det er næsten som om du rent faktisk kæmper på en 2D felt, der kun ser 3D. Dette bliver værre som du medtager andre spillere i multiplayer, fordi kameraet zoomer måde, måde ud for at få alle jer på skærmen på én gang.

Når du får hænge af det, kampen fungerer ganske godt. Dine venner kan hoppe ind i kampe med dig ved at tage andre controllere og trykke på knappen Tilbage for at aktivere manuel drift - og hvis de sutter, de kan trykke på den en gang til for at udløse semi-automatisk mode, hvor deres karakter automatisk vil køre i retning af et mål uden input med den analoge pind. Vær opmærksom på at holde aftrækkeren til gratis run ikke virker i semi-auto mode og kamp-klassificeringssystem kun tildeles point for spillere, der spiller på manuel. Ikke at nævne uden fri-kører, kan du ikke rigtig undvige eller komme bag fjender at øge dine chancer for at gøre kritisk skade.

Tales of Vesperia er lidt hårdere end andre action RPG af dagen. Vanskeligheden skalaer op temmelig støt, selv om, og der var kun to dele, hvor vi var nødt til at stoppe op og male for at slå en boss. En af dem var denne forfærdelige demo niveau, hvor det tilgængelige slibning området er alt for lille, og chefen er latterligt hård. Du kan ændre det er vanskeligt at møder i menuen, når du ikke er i kamp - let er virkelig nemt og svært er bolde hårdt, til Vesperia kredit. Der er også en strategi editor til rådighed i og ud af kamp, ​​så du kan instruere din AI hvordan man kan være mindre dum i løbet af kampe. Vi kan ikke fortælle dig, hvor meget det er praktisk, når din healer er gået og blæst alle hendes TP (magisk gauge) og holder anmoder om at bruge elementer til at fodre hende afhængighed (tryk på venstre knap for at sige "nægtet, kælling!").