Spil Guider > videospil > alle video game > Magic 2014: Duels af Planeswalkers anmeldelse

Magic 2014: Duels af Planeswalkers anmeldelse

Giver din fantasi en pause, Magic 2014: Duels af Planeswalkers bringer al den herlige instant-casting, dæk-fræsning, og creature-slinging til livet. Det er ikke blot bringe de nye udvidelser til bordet enten; denne tranche har forværret på succeser og problemstillinger fra deres tidligere udgivelser. Det betyder to ting. Én, nyligt inkluderet funktioner såsom Forseglet Deck tilstand blande det op for lange gang spillere. Og to, er der stadig mekaniske hikke, der ikke kan hjælpe, men minde om, at dette var engang, og stadig primært er, er en kortspil.

Hvis du ikke allerede kender, spillet af Magic the Gathering primært bygger på samspillet mellem fem forskellige spillestile eller "farver" at flytte din modstanders liv fra 20 til 0. Efter 20 år, er der tusindvis af kort og en utrolig mængde af regler, der kommer med them.Duels af Planeswalkers 2014 mærker en god indsats for at lette spillere af varierende erfaringer niveauer inde i kampen gennem differentieret tutorial niveauer. Mens tutorials for den ikke-Magic spiller dække det grundlæggende, var der stadig mange afgørende, endnu mere avanceret, regler, der blev udeladt. For eksempel: hvordan og hvornår skaden er løst under kamp fase, ofte kaldet "stak", er uncommunicated, og det fører til en forvirrende strøm af skiftende liv totaler, der kan give selv en erfaren spiller pause.

"Dette rate er forværret på succeser og problemstillinger fra deres tidligere udgivelser."

Når du får en praktisk kendskab til spillet (eller allerede har det), der er nogle interessante nye funktioner, der tilføjer god sort til spillet. Et eksempel er den nyligt indførte, og ofte anmodet, Sealed Deck mode. En meget indstillelig oplevelse, Sealed Deck sætter en af ​​de mest sjove variationer af den fysiske kortspil selv i spillernes hænder. Du starter ud med seks booster packs til at åbne, og du vil bruge disse til at skabe din helt egen hjemmelavet dæk. Brugergrænsefladen for denne proces er lagt ud godt, og selv giver feedback om visse aspekter af dækket du bygger. Når du laver dine dæk kan du teste den mod seks AI, og efter at have vundet disse dueller kan du bringe dækket online for at kæmpe mod andre spillere. Hele funktion er en stor øvelse i at forstå spillets regler, alt mens giver dig kontrol over hele din duellere dæk. Det er ikke fuldstændig kontrol er dog, som du er begrænset til kortene i booster packs du tegner.

Et andet spil mode er Udfordringer, som tilbyder en ikke-traditionelle måde at lære mere om spillet og finpudse dine færdigheder. Hver udfordring giver dig et sæt parametre til at spille inden for at slå en bestemt omstændighed i én omgang. Som et eksempel: du bliver nødt til at bruge tre specifikke væsner og magi til at besejre en spiller med ni resterende levetid, mens kun have seks livet selv. Lykkes, og du vil gå videre til den næste udfordring. Der er 10 af dem, og mens de får gradvist sværere, hver føles givende, når du endelig har at tilfredsstillende "ah ha" øjeblik.

"Hvis du er en fan af Magic (eller ønsker at være), dette er et fantastisk spil at samle op. "

Selv med disse forskellige spilmodes, er det stadig et videospil version af en bordplade kortspil, og det introducerer problemer, der har været set før i andre versioner af Duels af Planeswalkers. En sådan er spillets nedtællingsur, som løber mellem hver fase af spillernes sving. I den virkelige verden, vil de fleste modstandere ikke holde et stopur over hovedet eller være vedholdende for fejl, men videospil tager en mere straffende tilgang. Selv en erfaren spiller vil finde sig at ødelægge flere stop skuespil eller glemmer at tildele blokkere, og timeren systemet simpelthen ikke fleksibel nok til at rumme dette. Også, der beskæftiger sig med specifikke evner kort, såvel som at søge gennem dine dæk, er andre dele af Magic, der stadig ikke er blevet naturligt oversat til den digitale verden. Den gode nyhed er, at disse problemer ikke skyldes mange (eller eventuelle) resterende buggy problemer med spillet. Klik, trækker, og animationer al arbejde som de burde.

multiplayer mode i Magic 2014 er en sjov endnu begrænset erfaring. Som med den single-player mode i spillet, der ikke var nogen tekniske hikke at hindre online spil. Faktisk er det endda følte sig bedre, fordi de forsinkelser, når den anden spiller tænkte eller læse dit kort var meget minder om selve den fysiske spil. Der er tre spilmodes at vælge imellem (free-for-all, to-ledet dragen, og forseglet Deck), og som sædvanlig du stadig er bundet til enten 10 præ-bygget dæk af spillet eller dine små forseglede Deck kreationer. Beskæftiger sig med kampe, er spillet ikke gøre meget refereeing, og endda lader dig afslutte duel uden nogen form for advarsel eller straf. Dette fører til en meget afslappet online indstilling, til tider alt for afslappet, da nogle spillere bare komme og forlade efter et par dårlige sving. For de konkurrencemæssige spillere selv, der er en leaderboard, der rangerer dig baseret på din præstation.

Hvis du er en fan af Magic (eller ønsker at være), dette er et fantastisk spil at samle op. Den visuelle repræsentation af de dueller, samt givende udfordringer og tidskrævende Forseglet Deck tilstand, alle gøre for en sjov oplevelse for spilleren. Nu hvis kun ville de bruge deres beføjelser til at foretage en dedikeret custom dæk bygning værktøj med hver magiske kort nogensinde er lavet. Det ville være noget ...

Denne anmeldelse blev gennemført ved hjælp af PC-versionen af ​​spillet.