Spil Guider > videospil > alle video game > Borderlands: Pre-efterfølger anmeldelse

Borderlands: Pre-efterfølger anmeldelse

Husk Bioshock 2? Husk, hvor mange frygtede det ville være et anstændigt men unødvendige efterfølger, sjov i sin egen ret, men bringe noget drastisk nyt for sin storied arv? Det er Borderlands: Pre-efterfølger i en nøddeskal. Det er en række små forbedringer indpakket i en sub-par fortælling, fyldt til randen med umotiveret fanservice. Og mens det kan være nok til at formilde Borderlands super-fans vil casual spillere opleve, at tingene ikke har ændret sig så meget, og det er ikke nok til at gøre op for sin manglende historie.

Hvis du har spillet Borderlands 2, vil ting synes meget bekendt med Pre-efterfølger. Du har stadig køre rundt enorme åbne områder og små, lukkede korridorer, men denne gang på Pandoras neon, lilla-farvet måne Elpis. Du har stadig skyde alt i syne, fra månen-baserede banditter til forbryderiske plads bæster, spillets kerne bekæmpe opretholde seriens underligt, tilfredsstillende blanding af anarkistisk, taktisk skyderi og kompulsiv RPG overtoner. Og ja, tonsvis af loot eksploderer ud af din frisk eksploderede fjender, moden til at træffe. Det er en overbevisende løkke af skydning og plyndringer, der - selv efter at have tilbragt 18 timer at færdiggøre den vigtigste kampagne - Jeg befandt mig trukket tilbage ind, klar til at afprøve nye figurer og tage den meget sværere Ægte Vault Hunter-mode
<. p>

Men mens serien største styrker tilbage, den samlede tilslutning til, hvad der er gået forud betyder også, at mange af Borderlands vigtigste stum er tilbage samt. Loot dråber så ofte, at du hele tiden er stoppe for at se, om din nye ting er bedre end din gamle ting, og sortering gennem din beholdning er stadig utrolig besværligt. Co-op er langt lettere og snappier end singleplayer, primært fordi man ikke har nogen at genoplive dig, hvis du dør, mens adventuring på din lonesome.

Selvfølgelig kan du genoplive dig selv med en godt timet kill, men det er ikke altid en holdbar løsning, og flere chefer sent i spillet vil ødelægge dit ansigt uden en anden spiller til at hjælpe. Borderlands har altid været en langt mere frustrerende oplevelse for folk, der vælger at spille det solo, og Pre-Efterfølgeren gør intet for at ændre det. Selvom at være fair Borderlands 'klasse-baseret, co-op RPG hælder gør, at mere af en gameplay-funktion end et problem, og per definition er den samme som sine forgængere bestemt ikke gøre det før Efterfølgeren enhver værre
.

Et par tilføjelser er blevet gjort, men de fleste af dem føler meget lille i forhold til den enorme spring Borderlands 2 lavet af det første spil. Funktionelt har de nyligt tilføjede laservåben ikke håndtere meget forskelligt fra at bruge en hvilken som helst anden pistol, og mook indefrysning Cryo skade føles mindre en åbenbaring og mere som noget, der skulle have været i serien aldre siden. Mens værdsat disse tweaks vise sig at være mere af en finjustering på kernen Borderlands erfaring end nogen alvorlig udvikling i gameplay.

Når det er sagt, de nye kontrolforanstaltninger mekanik dicking omkring lav tyngdekraft måne Elpis er awesome, ambient freshen-up. Kort efter starter spillet, får du en ilt tank (kærligt kaldet en Oz kit af Elpis 'australske klingende indbyggere). Ikke alene det give dig mulighed for at indånde rummets vakuum, det styrer også din evne til at fordoble-jump. Der er en interessant risk /reward mekaniker, i, at du er nødt til at holde øje med at O2 gauge at sikre, at du ikke hopper rundt forgodtbefindende, ellers vil du blive kvalt ligesom Arnold Schwarzenegger i slutningen af ​​Total Recall. Heldigvis fjender drop O2 kampvogne som slik, og ilt ventilationskanaler er overalt, så det aldrig bliver nok af en besvær at afbryde Borderlands 'traditionelle halsbrækkende spil-flow.

tegneserie skønhed

Borderlands 'cel-shaded tegneserie stil har altid været fantastisk, og Pre-Sequel er ingen undtagelse. Pandora måne Elpis er dækket i neon blå og lilla, dens cool farvepalet langt fra de barske, ørken brune af det første spil. Serien får en masse kilometer ud af sin kunst stil, og denne nye, endnu større visuel udvikling gør sin verden mere stop-and-gawp værdig end nogensinde.

Hvad der dobbelt-hoppe gør, er imidlertid åbne op for en helt ny verden af ​​vertikalitet til Borderlands 'maniske kamp. Jeg lancerede regelmæssigt selv højt op for at komme til bedre udsigtspunkter (hvorfor gå rundt, når du kan gå over?) Og aktiveret min røv-slam evne (som kan forårsage enorme område-of-effekt og elementært skade senere) for at få den bogstavelige drop på mine fjender. Kernen handling at brænde igennem hver fjende du ser har ikke ændret så meget, men denne enkle tilføjelse tilføjer en spændende ny dimension i forhold til den jordbaserede, typisk øjenhøjde kamp af sine forgængere.

Mens lav tyngdekraft gør en omgivende ændring hvordan du nærmer Borderlands 'kamp, ​​de forskellige karakter klasser udgør rygraden i hvordan du reagerer på hvert scenario - og de roller i Pre-Efterfølgeren er langt anderledes end noget du har set før. Athena Gladiator fungerer som den defensive kerne af holdet, med en enorm, hastigt genopladning skjold, som hun kan bruge til at absorbere kugler, og
chuck rundt for at smack hendes fjender. Og på højere niveauer hun kan bruge sin kniv til at vende sig til en målsøgende missil af spidse død. Den nu spilbare claptrap (comedically trollish som nogensinde) har en Action Skill der tilfældigt tildeler vanvittige, tilfældige status effekter til resten af ​​holdet, der forårsager forbandelse og latter alle på samme tid. Selv Wilhelm, den typiske tårn-kaster soldat klasse set i hvert spil i serien, ryster tingene lidt op, med hans evne til at gyde to svævende robotter; én til at angribe, og en til at helbrede. Hver klasse er sjovt og tydelig, giver flere, meget forskellige spil i ét, og jeg havde en blast at prøve hver at se, hvilken en jeg bedst kunne lide.