Spil Guider > videospil > alle video game > Geometry Wars 3: Mål anmeldelse

Geometry Wars 3: Mål anmeldelse

Intet andet i spil føles Geometry Wars. Ingenting. Det gyser af adrenalised forventning som niveauet mellemlinerne i. Den øgede årvågenhed, som du pænt pistol ned de første par bølger, tilsyneladende nonchalante, men sanser stramning i beredskab. Så optrapningen. Gradvis i starten, men ubarmhjertige, stabil, og aldeles nådesløs. Så The Zone. Ikke engang bevidst at spille mere, er du ser dig selv gøre det umulige, krybe og vævning mellem huller, der knap nok eksisterer, tid samtidig fremskyndelse og bremse, som dit sind hvirvler med klaver-string spænding og euforisk, synaesthesia-vasket ro.

Men der er en renhed til gameplay. En præcision designet, laserskåret, uplettet korrekthed grundlæggende for enhver komponent i oplevelsen. Sikkert udvikler det til en mere komplekse, klokker-og-fløjter, nye generations efterfølger - især en, der gør brug af denne vanskelige tredje dimension - er potentielt en stor fed øvelse i selvdestruktiv foldning?

Vid dette nu: Geometry Wars 3 føles så godt som Geomtry Warsever har. Faktisk føles det meget, meget bedre. Du ser Geometry Wars 3understands at løsningen på udviklingen gåde er ikke at builddangerous nye tilføjelser til en tidligere stram, selvbærende sæt gamesystems, men at bygge omkring
dem. Thisis et spil om at udvide og udforske, ikke erstatte og genstart. Det er testamentand hyldest til styrken af ​​disse centrale mekanik, ikke opløsningen ofthem. Salg

For startere, Geometry Wars 2 kraftkarle brug frygte noget. GW3 Klassisk tilstand omfatter alt, hvad der gjorde forgængeren en af ​​de største spil nogensinde. Alle på nær én af de oprindelige tilstande er her, poleret op til et slankt, nyt generations glans og fuldt udstyret - som er alt andet - med det samme, på skærmen, venner-liste leaderboard, der ødelagde din søvn mønstre sidste gang runde . Hvis du ville, kunne du holde spiller denne opdaterede GW2 indtil apokalypse og videre, og har lige så stor en tid som du nogensinde har. Men hvis du gjorde det, ville du være en forbandet fjols. Fordi Adventure Mode også eksisterer, og det er en meget speciel præstation faktisk.

Wars vil have deres nipsgenstande

Super Stater - eller power-ups til dig, og jeg - er en fantastisk ny tilføjelse. Gyde med mellemrum som store, pixelly ikoner, når skudt i stykker, de skænke alt fra døden-slange multi-shots, at sprede-kanoner, til gale ting som en destruktiv, Tron lightcycle-stil hale. Hvis du går glip af, og køre ind i dem, vil de dræbe dig død. Brug dem fornuftigt selv, og der er uhyre heroiske, strategiske triumfer, der skal havde.

Bestående hovedparten af ​​dimensioner 'indhold, dets 50 niveauer er en masterclass i kreativ optrapning, omformning, refokusering, dekonstruere og ombygning GW kerne, twin-stick skyde i et svimlende antal nye retninger. Teoretisk det tilføjer et par nye modes og regel-sæt til mix undervejs, men i virkeligheden, hver eneste niveau er en helt ny måde at opleve spillet.

Den første ting du vil bemærke vil naturligvis være licenshaverens dimensioner. Du kan endda halv-joke til dig selv, at "de har gjort et Mario Galaxy ', på første øjekast af spillets grænseløse, frit roamable arenaer. Senere vil du opdage, at spøgefuld bemærkning til at holde en hel del mere indsigt, end du troede. Fordi, ligesom blikkenslager banebrydende Wii debut brugte tyngdekraften og wraparound verdener til at give en ny legeplads af muligheder for afprøvede og sande spilmekanik, gør det også GW3 fastholde hvad Geometry Wars er samtidig vildt at udforske, hvad det kan
være .

Dette er præcis 2D gameplay eksploderede at tage i boggling, gratis Terrænkørsel, 3D strategier. Du vil blive giddily imponeret første gang, du affyre en strøm af skud til den anden side af en skinnende, glitterball månen, eller spin rundt på hjørnet af en terning, bader tre sider af det med et regnvejr af glødende geværild. Ikke længe efter, vil du begynde at indse den sande magt og styrken af ​​GW nye set-up.

Du vil opdage, at en chef fjendens boble-skjold er faktisk ikke en irritation, men en strategisk, miljømæssige muligheder, dens kaotiske, 180-graders omlægninger badning nettet med udrensning skyderi mere effektivt, end du nogensinde kunne alene. Du vil begynde at opdage radikalt nye, dybt tilfredsstillende sider til - og samspil med - seriens traditionelle fjende AI typer. Disse altid-besværlige rækker af appelsin raketter er frygtindgydende første gang deres dannelse spreder at strække omkring en sfærisk legeplads, men når du indser, at logisk, de har til at komme tilbage sammen på den anden side? Du kan undvige, affyre en salve bag dig selv på det rette øjeblik, og ved - uden selv ser - at de ikke kommer tilbage omkring at genere dig en anden gang. Det er en utrolig, uhyre glædeligt følelse. Tag ikke fejl. Den spiral legesyge af GW3 niveau design ændrer alt. Konstant.

toppe af hvælvet områder og hjørnerne af kasser, kan tilbyde effektive, king-of-the-slot fordele, hvis du kan holde dem, men er også utroligt højrisikoområder grund deres reducerede synligheden af ​​den samlede krigszonen. En enkel, cirkulær arena bliver en kat-og-mus vippe af kontrol, som to vægge roterer omkring sin rand ligesom bladene inde i en vaskemaskine. Åbne rum bliver en blind hjørne. Indfangning bliver undslippe. Det skiftende, central choker-point er en konstant velsignelse og forbandelse. Og alt dette kommer som standard. Det hele er det mest grundlæggende niveau, som Geometry Wars 3 opererer. Der er meget, meget mere i vente.

Jeg nævnte chefer. De er en ting. Ingen blotte psykedeliske bullet-svampe, GW3 s mega-Mooks er - i de fleste - indviklede, mystiske, etapevis puslespil-kasser med intens, problemløsning kamp. Nogle vil forsøge at distrahere dig med unfathomably tætte bølger af fjender og morphing, obstruktiv niveau arkitektur. Andre vil slå sig ind uanmeldt proxy-organer på forskellige halvdele af arenaen - nogle gange flere ad gangen - tvinger hektiske søg og ødelægge taktik mens jonglerer de allestedsnærværende normale. Viser hver 10 niveauer, ikke hver chef er et højdepunkt, men på deres bedste, de præsentere nogle af de mest intense, spændende, begrebsmæssigt og
æstetisk fantastisk gameplay, du vil opleve i år.