Spil Guider > videospil > alle video game > Watch Dogs Anmeldelse (PS4)

Watch Dogs Anmeldelse (PS4)

Meget få mennesker kan hævde ikke at blive blæst væk af Watch Dogs, da Ubisoft først afsløret spillet på E3 2012. Optagelserne var så visuelt imponerende, at det egenhændigt gjort next-gen konsoller værd at se frem til. Hele idéen om hele byen er under din kontrol var fascinerende og en spekulerede på, om Ubisoft ville være i stand til at trække det ud.
De har. Spillet er sat i Chicago, hvor hele byen drives af et operativsystem kaldet CTOs, og du spiller som hackeren Aiden Pearce, der har evnen til at manipulere denne OS. Det betyder, du kan gøre byen din legeplads. Som med de fleste Ubisoft spil, er der et væld af ting at gøre i Watch Dogs. Spillet kan være overvældende tidligt, men som du fortsætte med at spille, du får hænge af alle de værktøjer, Aiden Pearce har til sin rådighed.
Mens visuelle er stort det ikke matcher originale optagelser viste af Ubisoft. Ikke at det er en dårlig ting, spillet ser helt fantastisk til tider, men der er også øjeblikke, hvor du føler byen er livløse og kedelige med en kedelig farvepalet. På nogle måder, der kan forventes med de fleste open-world spil, men forventningerne var så høje fra dette spil, der sommetider du føler svigtet af hvad du ser.
Spillet har en GTA-lignende struktur, hvor politiet kan stå mellem dig og dit mål. Men da Aiden er en hacker extraordinaire, kan du stoppe politiet på deres spor ved at manipulere gadelygter, hæve broer eller ved at blokere deres rute blot ved hjælp af din smartphone. Alt det kræver er en tryk på en knap. Dette kan tilfældigt føre til utrolige hjertebanken øjeblikke som kommer til udtryk med blodbadet du netop har oprettet.
Du har mulighed for at bestille køretøjer ved hjælp af din smartphone, som gyder køretøjet tæt på dig, eller du kan bare stjæle det. Jeg havde nogle problemer med at vænne sig til håndteringen, da de fleste biler følte virkelig stiv at køre. Dette får bedre som du holder spille spillet, men kæmper med kontrollerne er aldrig en god ting. Det gør hale missioner eller løbe væk fra politiet en opgave at gøre. Ubisoft har alvorligt brug for at droppe disse hale missioner fra deres open-world spil. De er aldrig sjovt at spille.
Apropos missioner, er historien missioner opdelt i forskellige retsakter. Der er en masse af dem her, som vil tage dig overalt omkring 15-20 timer at gennemføre, men hvis du går til gennemførelsesprocenten 100%, være parat til at synke en masse tid ind i spillet. At være en åben-verden spil, kan du enten vælge at gå alle kanoner flammende eller tage den stealth rute og lege med alle de værktøjer til din rådighed. Forsøger at forsøge forskellige ting med dine hacking evner vil holde gameplay frisk og varieret.
Men missionen struktur er ikke så imponerende og historien ikke rigtig hook dig i. Men hvem har brug for alle, der når hele byen er din legeplads? Hacking i fodgængeres smartphones vil afsløre en masse ting om deres liv. Det gør også du tænke to gange, inden klipningen dem ned. Dette er en fin detalje, fordi det gør byen endnu mere troværdigt.
Watch Dogs skinner meget på natten, og du får en meget mere fordybet i spillet. Dette spil har smukke belysning, som gør forårsager blackouts alt, mere sjov. Den bedste del om spillet er, at du kan få adgang multiplayer virkelig nemt, som det er dybt integreret i singleplayer-mode. Du kan hacke en spiller og stjæle deres data eller få hacket og prøv febrilsk at finde ud af, hvem der hacking dig. Uddele straf til hackere kan være meget tilfredsstillende.
Du kan også bruge dine hacking evner under en online løb giver dig en fordel, hvis du tid dem ret. Der er ikke noget mere tilfredsstillende end at rode med andre bilister under en høj hastighed løb. Der er også andre måder til din rådighed som dekryptering kampe. Det er bare en fancy navn for CTF-type spil, men med databærere. Der er også valgfrie missioner kaldet Digital Trips. En af dem giver dig adgang til en Spider-bot, som du kan give udbredt kaos.
Der er en masse indhold her, og hvis du ikke har noget imod den lille gentagelser, vil dette spil holde dig beskæftiget i mange dage. Dog kunne Watch Dogs have været bedre. Det hacking mekaniker kan give en nice twist, men der er ikke noget i det spil, vi ikke har set før. Den dygtighed træer, progression-system er alle tilgængelige ved hånden, men det er ikke noget, der kan betegnes som innovative.
Watch Dogs giver timers underholdning, men det gør ikke rigtig tage den åbne verden genren fremad. Hvis du taper ned dine forventninger der er helt sikkert en masse sjov at være haft her.