Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Kentucky Route Zero

Anmeldelse: Kentucky Route Zero

Måske en af ​​de mest omtalte indie titler af året hidtil har været Kentucky Route Zero
, den peg og klik PC titel af Jake Elliott og Tamas Kemenczy, også kendt som pap Computer. I de sidste par måneder dens set en kult fanskare vokser hovedsageligt fra mund til mund, spillerne ivrige efter at dele den smukke, men foruroligende mystik, der personificerer spillet.

I modsætning til de fleste punkt og klik, nej, de fleste spil i almindelighed , Kentucky Route Zero
's primære formål er ikke at løse en gåde eller deltage i en test af færdigheder. Spilleren er blot ment til at observere og interagere med deres miljø og de tegn, de møder på vejen. Indstil til en behagelig back drop af en enkel, men nysgerrig kunst stil, Kentucky Route Zero
's fortjeneste ligger for det meste i sin præsentation, som omfatter en uforglemmelig melodisk soundtrack af bluegrass melodier (især & quot; Du 've Got To Walk
& quot ;, som du kan høre i videoen nedenfor).

Denne rate af Kentucky Route Zero
er den første af en planlagt fem kapitler. Spillere påtage sig identiteten af ​​en stille antikviteter shop medarbejder, der vandrer ind i en lille Kentucky by under forsøget på at finde adressen til hans seneste levering. Ved at stoppe på en lokal tankstation, begynder han en næsten drøm-lignende rejse ind i den lille landsby mysterier, støder alle mulige lokale folkemusik, fra dem med en fortid bundet til byens mytiske motorvej til dem, der kan holde hemmeligheder de døde, der opholde sig dér

Kentucky Route Zero
har ingen stemme skuespil.; alle interaktioner er tekstbaseret. Nogle af dialog træer frit skifte frem og tilbage mellem to tegn, med ingen straf til historien eller samtale (en funktion jeg har aldrig før set i et spil). Måske den mest spændende funktion er kortet, som omfatter steder, der kan klikkes på for en række tekstbaserede møder, nogle af dem gjort i stil med at vælge dine egne eventyr. Jeg håber at se dette blevet konkretiseret fuldt ud i fremtidige rater.

Som en illustration af den fleksibilitet og fortælleform magt af videospillet medium, Kentucky Route Zero
excellerer. Jeg er bekymret dog af den manglende indhold i det første kapitel. Slutningen var så brat tænkte spillet var styrtet ned, indtil en e-mail fra udviklerne sagde ellers. Jeg forstår, at nu har, eller vil snart blive, fast. Slutningen er stadig brat enten måde. I sidste ende, det første kapitel føles mere som en introduktion til spillet end en egentlig rate, og mens det koster $ 7 det føles $ 2 værd af indhold.

Jeg har store forventninger til de næste fire kapitler, men advarer at dem med en afslappet interesse i spillet, der ikke har spillet en masse indie eller PC punkt og klik kan ikke finde det så fortryllende som den hype ville have dem til at tro. Hvis du dog ikke nyde en blanding af eery atmosfære og intriger med et lydspor til at matche, Kentucky Route Zero
er værd at prøve

Gameranx Samlet vurdering:. 4/5

Kentucky Route Zero blev udviklet og udgivet af pap Computer. Det blev udgivet i december 2012 på MSRP på $ 7 per episode eller $ 25 for pakken. En kopi blev leveret af udviklerne i forbindelse med revision.