Spil Guider > videospil > alle video game > Husk mig Anmeldelse: Kompromitteret Potential

Husk mig Anmeldelse: Kompromitteret Potential

Husk mig
er et spil om en badass ikke-hvide (!!) kvinde (!!!) navngivet Nilin der bor i Neo-Paris & ndash (!); en futuristisk by bygget på ruinerne af den tidligere franske hovedstad, som blev bombet alle til helvede. Hun gratis solo klatrer over det hele, fordi dette nye by blev bygget på en sådan måde, der gør det umuligt at komme rundt ellers. Hun er også en fremragende fighter, nedtagning de mange betjente ud for at få hende og underlige muldvarp folk Undercity med slags bevægelser, der let kunne fortolkes i dans.

Det er de færdigheder, hun bruger til at komme tilbage på de folk, der sætter hende i et fængsel og forsøgte at stjæle hendes erindringer. Se, er en verden af ​​Neo-Paris mere eller mindre drevet af et selskab kaldet Huske, der beskæftiger sig med minder. Alle i byen har denne mærkelige digitale ting på bagsiden af ​​halsen, og gennem disse porte de kan udveksle, sælge eller købe erindringer. Som du vandre i byen, vil du bemærke der er endda ATM-stil maskiner, der tilbyder penge til minder. Dette en memory-besat samfund, og der er en subkultur af folk kaldet Memory Hunters, der kan stjæle minder fra deres mål. Nilin er en af ​​dem, men hun er speciel. Angiveligt hun er den eneste person i Remember Me verden, der kan gå ind i en persons hukommelse og ændre det.

Vent vente vente. Hvad er det spil om igen? Dette er et spil om at kæmpe dudes og klatring på ting? Nå, historien handler ikke om det, men da du bruger sandsynligvis alle, men ligesom tredive minutter i spillet at gøre de ting, jeg skulle blive tilgivet for at blive forvirret. Fire gange i Remember Me, du går ind i en persons hoved, se en specifik hukommelse og spille en trial-and-error spil, hvor du ændrer ting om det, indtil det spiller i vejen Nilin vil have det til. Dette er en sjov, unik type gameplay, og ser de forskellige konsekvenser af at ændre alle de forskellige ting er en masse sjov.

I mellem de dele, du tilbringer timer walking ned lineære korridorer og klatring på ting i henhold til den vej, spillet erklærer for dig & ndash; der er en lille ikon, der popper op for at vise dig, hvor at gå, og der er aldrig nogen alternativer til denne vej & ndash; og bekæmpelse af hånd-til-hånd med mange fjender. Dontnod skabt en temmelig overbevisende kampsystem for disse kampe, der tager de Arkham Asylum
stil og vrider den rundt lidt, men jeg kan ikke virkelig bekymrer sig om det. Det viser sig hver kamp er den samme, og de fleste af dem føler vilkårlig. Jeg vil også understrege, at Nilin er bygget mere som en retoucheret Rosie Huntington-Whitely end Gina Carano, og så måske jeg ikke helt køber at stansning en fyr iført full-body rustning og hjelm ville have fungeret for godt til hende . Men jeg sidespring.

For at være sikker på, Husk mig
helt sikkert byder på noget nyt, men den nye er overdøvet af Dontnod bøje sig den opfattede mainstream forventning om, hvad et AAA spil er. Den primære oplevelse her er noget, du kan få fra andre spil, og du er nødt til at slibe igennem alt det for at komme til den kølige nye ting. Og i sidste ende Remember Me udgør en film værd af indhold med alle de rejser mellem centrale steder smidt i at gøre plads til AAA hæfteklammer.

Det er ikke ligesom det grundlæggende gameplay er ikke rimeligt underholdende & ndash; det er fint, virkelig & ndash; men det ærligt stinker, at evnen, der definerer Nilin bliver skubbet i baggrunden, mens spillet i stedet forvandler hende til bare en anden generisk hovedperson der er god til at slå crap ud af folk og kan klatre så meget som hun ønsker uden at blive træt. Måske var der kun så meget konvention, Remember Me med rimelighed kan forventes at sorteper, og som har en sort kvinde som helten brugt alt, op.

Med Husk mig
, Dontnod tog en overbevisende gameplay koncept & ndash; hukommelse remixing & ndash; og stak den på kanten af ​​en generisk AAA spil skabelon. Nogle vil sige, det er baby skridt, men jeg lige kommet væk ønsker de kompromiser af hensyn til et anstændigt budget var lidt mindre ensidig.