Spil Guider > videospil > alle video game > Rise of the Triad Anmeldelse: Det er hvad det Is

Rise of the Triad Anmeldelse: Det er hvad det Is

Når det bedømmes berettigelsen af ​​en film via bedømmelsen det er egentlig ikke en putdown at give en en 7/10 eller & frac34; stjerner eller noget i den retning, og så det er en god stedet for kritikere at smide noget som Fast & amp; Furious 6, en film, som de fleste folk nød stor, men ville ikke kalde det som en dyb kunstværk eller hvad. Og det er fint. Det virker. Ingen virkelig fortolker, at manglende stjerne som en subtraktion eller straf.

Spil scorer ikke så nuanceret, og så sætte en 75 på noget du havde en absolut blast med og tror absolut udført, hvad det satte sig for at gøre gør alle andre tror, ​​du synes det er middelmådig, selvom du specifikt siger det ikke er. Det er sådan vores branche fungerer, og det er helt dum, men det er bare, hvordan det er. Den toneangivende minimum score for & ldquo; spil jeg kunne godt lide & rdquo; er drivende nedad, langsomt, men det vil være et stykke tid før den meget lille, men vokal del af vores samfund (de mennesker, der tror, ​​en score tilsidesætter hvad en gennemgang faktisk siger) vil holde op med at gøre det svært for kritikere at gøre fuld brug af skalaen vi har.

hvad jeg siger ovenfor er yderst relevant for, hvad jeg er ved at sige om Rise of the Triad. Se, ROTT er ikke nogle dybtgående kunstnerisk oplevelse, men det er en masse sjov. Den ved præcis, hvad slags erfaring det ønsker at levere, og det helt nails det. Du vil ikke se sammenlignes med den sidste af os, for eksempel på grund af den opfattelse, at Tlou sigter højt og ROTT ikke. Rise of the Triad, er imidlertid en bedre oplevelse, og dens metode til at kaste tilbage til guldalder Shooters er så effektiv & ndash; tror Quake kanaliseret gennem Duke Nukem & ndash; at det ender med at blive en mere tilfredsstillende samlede oplevelse, at disse spil er det forsøger at efterligne.

En af grundene til det er det føles virkelig frisk ankommer i dagens miljø, hvor andre skydespil er intet som dette. Jeg har ikke engang rigtig tænke på det som en genoplivning af døde konvention, men snarere et forsøg på at ruske op i shooter genren med påskud af en tilbagevenden. Det er aldrig mere tydeligt end med spillets våben. Du starter ud med en pistol, og så får du to pistoler til dobbelt Sving og du får også en maskinpistol. Disse markeringer hver har ubegrænset ammunition og er de eneste dele af arsenalet vil du holde permanent.

Men de er ikke, hvad du vil bruge i Rise of the Triad, selv om de kan få dig gennem nogle situationer i kampagnen og kan være lejlighedsvis nyttig i online kampe, hvis du ' re heldig. Men juvelerne her er alt andet, som du samle op, bruge og kassere når du er ude af ammunition. De fleste af disse & ldquo; andre & rdquo; våben bruger en form for eksplosiv, hvilket naturligvis er langt mere effektiv end en ært skydespil, og det er langt mere spændende at fyre bombe nogen eller bindestreg ind i et rum og blindt skyde en varmesøgende raket mod hvem kunne være derinde. Den gal streg for en opfostrede våben i en deathmatch er ikke en ny idé, men Interceptor folk er genier i deres placering; de elsker at sætte en virkelig potent våben i et stort åbent rum & ndash; såsom en eksponeret platform direkte foran CTF flag & ndash; og se blodbad opstå

Midt i alt dette er den lejlighedsvise underlige twist som en troldmand personale, & ldquo;. hund tilstand & rdquo; (Kan du gætte hvad det er?), Og ting, der giver dig vinger, og giver dig mulighed for at flyve rundt på kortet. Ja, det er en ting

Sure, der er formentlig balancering spørgsmål i online spil & ndash.; ikke at jeg pleje, men jeg er sikker på der er mennesker, der gør & ndash; og kampagnen er pretty damn svært, af grunde man kunne forvente, og også fordi det er super nemt at uheld gøre nogle skade på dig selv med en af ​​de mange eksplosioner, du vil forårsage, mens du spiller.

Men hvad der betyder noget for mig, at være en person, som ikke tager videospil konkurrence alvorligt eller pleje om scoringer (som du får for at spille kampagnen, og der er leaderboards og whatnot for det), er, at jeg underholdt & ndash; bruge dette udtryk meget bredt her. Da jeg først hoppede ind ROTT, jeg var kinda følelsesløs i hovedet, og jeg fandt, at ROTT passer mit humør perfekt. Jeg gjorde ikke, eller ikke kunne, tænke for meget over, hvad der foregik, og Serious Sam 3 tagline & ldquo; No Cover. . Alle Man & rdquo; virkelig gælder her. (Du kan spille som en kvinde karakter, selv om.) Jeg var nødt til at backpedal tider, sikker, men det meste ROTT handler om at være hurtig på aftrækkeren og at du har noget, der blæser tingene op så ofte som muligt.

den kicker er, at det er ikke alt om skydning, hvilket er noget af en tabt idé i den nuværende tidsalder, fører mig til at være en af ​​de få, der rent faktisk nød gameplayet af Duke Nukem Forever. I ROTT du bliver nødt til at navigere kort, der er som labyrinter og undgå fælder og behandle det hele lava room ting (det er bedre, at du ikke ved, hvad det betyder, indtil du ser det). ROTT er en shooter og en 3D-eventyr, som er måde mindre kedeligt end alternativet.

Hvad det hele kommer ned til, er, at Interceptor vidste præcis, hvad slags spil, de ønskede Rise of the Triad at være, og deres udførelse af denne vision er bare om perfekt. ROTT leverer på sine løfter bedre end noget andet spil jeg har spillet i år, og mens det kan være nemt at kalde det lille sammenlignet med noget, der havde langt flere penge pumpet ind i det, jeg tror, ​​det betyder noget, at en udvikler, der er fastsat for at opnå en ting, og derefter helt gjorde det. Det kan ikke være prætentiøse ligesom en BioShock Infinite, men det er derfor, det virker. Det, og det faktum, at det er helt sjove.

10 ud af 10