Spil Guider > videospil > alle video game > Afrivning anmeldelse: The Vitas Greatest Eventyr

Afrivning anmeldelse: The Vitas Greatest Eventyr

afrivning
wouldn & rsquo; t være muligt uden PlayStation Vita.

Lyder som en dum udtalelse, ikke? Media Molecule & rsquo; s bærbare projekt blev bygget fra bunden med Sony & rsquo; s seneste håndholdte i tankerne, så det ville kun give mening, at eksistensen af ​​Vita ville være et krav. Men den britiske udvikler didn & rsquo; t simpelthen til formål at bringe et hjem konsol oplevelse til en mobil enhed som så mange andre skabere i fortiden. afrivning
udnytter hver eneste unik funktion, at Vita tilbyder, og på en måde, der ikke et enkelt swipe eller tryk af fingeren føles som en gimmick. Den kameraer, touchscreen, touchpad, og mikrofonen er alle centrale brikker til gameplayet puslespil, og heldigvis, dette papir-håndværk platfomer formår at folde hvert lag af funktionalitet i et eventyr for charmerende til at ignorere.

Hvad kunne være den mest imponerende del af Tearway
er dens pacing. Iota, helten i historien som & rsquo; s bestemt til at levere et meget vigtigt budskab, er i stand til at hoppe, når spillet begynder. Hans bevægelse og offensive evner er begrænsede, men at ændringer som du (ja, du læser denne anmeldelse) styre tilpasses helt gennem sin rejse. Meddelelsen Iota kæmper for at levere er rettet til spilleren, der fungerer som en gud-lignende figur i den pulserende verden. Du kan stikke fingrene gennem papirtynde områder markeret på skærmen, slå en trampolin-lignende tromme at løfte Iota til nye højder, og se dit ansigt, som det skinner lyse ligesom solen. Den sidste del er en smule mærkeligt, men du kan forvente at se din intetanende krus hele godt foldede verden & ndash; ofte bruges i mindre end flatterende måder.

Du, som en karakter i spillet, har masser af indflydelse på de begivenheder, der finder sted, men Iota bliver mere og mere i stand til som historien skrider frem. Evnen til at hoppe efter behag, smide fjender ind i vægge, og brug en musikalsk våben, der både kan skubbe og trække objekter på skærmen alle kommer i spil over tid, og spillet & rsquo; s tålmodighed med at indføre disse mekanik gør det nemt at holde limet til skærmen. Hver efterfølgende område præsenterer en ny udfordring inspireret af ny spiller og karakter funktionalitet, hvilket fører til platformspil, der sjældent, om nogensinde, bliver gammel

Det betyder, at der & rsquo;. S masser mere at hoppe end bare, godt, hoppe
. Du kan skrælle papiret belægning af en platform til at afsløre en hoppende område for Iota at bruge, eller tryk fingrene mod bagsiden af ​​Vita at stoppe kraft af et vandfald længe nok til din lille messenger til at krydse en smal højderyg. Du og Iota skal arbejde i harmoni til at krydse de mange farer ved denne vidunderligt realiseret papir verden, og mens der & rsquo; s ikke megen udfordring, når det kommer til timing hopper eller finde en fjende & rsquo; s svage punkt, følelsen af ​​opdagelsen af, at kommer fra hver nyt segment af spillet er næsten uden sidestykke.

at bo i overensstemmelse med papiret-håndværk præsentation, afrivning
beder spillerne at finde og samle konfetti spredt ud over hele miljøet for at låse op forskellige æstetiske tilføjelser. Den farverige valuta kan veksles til nye øjne, munde, og tilbehør til at dekorere både Iota og forskellige quest-baserede tegn opstår under historien, giver det meste lineære kampagne en følelse af personlig agentur. Det hele føles meget minder til Media Molecule & rsquo; s tidligere arbejde & ndash; såsom LittleBigPlanet
& ndash; men der & rsquo; s ingen stor fordel at slapping en ny smil på Iota & rsquo; s ansigt eller placere en komisk stor lage på hans hoved. Det & rsquo; s godt for en griner, men de tusindvis af stykker af konfetti indsamlet aldrig føler, at værdifulde

Heldigvis du don & rsquo;. T brug for vilkårlige dekorationer til at gøre afrivning
smuk. Dette er en fantastisk håndholdt produkt, der mesterligt flettes spillere til hver eneste limet kant og foldede hjørne. Det & rsquo; s blændende at se fingerspidserne rive gennem det tynde materiale adskiller de reelle og papir verdener grund oprigtigheden af ​​de tegn og artefakter indlejre i oplevelsen. Verden er troværdigt & ndash; i sin egen usædvanligt usandsynlig måde & ndash; så rippe gennem stykker af miljøet er et tilfredsstillende gameplay krog, der forbedrer standard hoppe og fjende bashing. Dette er yderligere præget af en tå-aflytning soundtrack lige så magnetisering som dens visuelle modstykke, med nok tromme beats og folkelige melodier til at tilfredsstille de mange facetter af afrivning & rsquo; s
verden. Det & rsquo; s en audiovisuel oplevelse som ingen anden, og ja, det gør ikke & rsquo; t ondt, at det & rsquo; s alle bliver vist på Vita & rsquo; s. OLED-skærm

Det & rsquo; s ikke let at perfekt illustrere, hvorfor Tearway & rsquo; s
billedsprog er så charmerende, hvordan Vita & rsquo; s funktioner er konsekvent indarbejdet uden problemer, eller hvad med de meste statiske tegn gjorde mig lyst til at fortsætte med at udforske verden længe efter de kreditter rullede. Dette er et spil, der skinner i bevægelse, og mens det didn & rsquo; t tage mere end fire eller seks timer at nå slutningen af ​​Iota & rsquo; s rejse, den tid, jeg har brugt med denne bærbare perle var virkelig en fornøjelse. afrivning
er den bedste Vita spil derude, og en af ​​de få stykker software som & rsquo; s i fuldstændig harmoni med det system, den & rsquo; s bliver spillet på. Der er to næste generations konsoller, der netop kommet ind på markedet, men på en måde, jeg kan tænke på er den levende, interaktiv pop-up bog, der er afrivning
.
9.5 ud af 10
En kopi af spillet blev leveret af udgiveren med henblik på denne anmeldelse.