Spil Guider > videospil > alle video game > Betaling for anmeldelser: på udkig efter penge i alle de forkerte steder

Betaling for anmeldelser: på udkig efter penge i alle de forkerte steder

Gode forfattere fortjener at blive betalt. Ingen er uenig i denne erklæring, right? Lige

Fra en afstand, hele denne & ldquo;? Gaming journalistik & rdquo; ting lyder som en drøm job. Du skriver om de nyeste videospil nyheder, få gratis, tidlige spil i posten til anmeldelse til din publikation, og nogle gange endda hoppe på et fly og deltage massive konventioner. Hvis du & rsquo; re som dedikeret til dette medie som en som mig, det & rsquo; s hårde ikke at savle ved tanken om at dække spil til et levende & ndash; men jobbet isn & rsquo; t så enkelt. Gaming kan være et emne, som du også overveje din foretrukne hobby, men de timer af artiklen udarbejdelse, faktisk kontrol, redigering, interview omskriver, og maraton spille sessioner aren & rsquo; t altid en fornøjelse. Det & rsquo; s et stort stykke arbejde, men det sikker som helvede isn & rsquo;. T en let

Så vi fortjener kompensation for arbejdet. Lad & rsquo; s gentage, at, men lad & rsquo; s også diskutere, hvor at lønnen kommer fra. Hvis du spørger Chris Newton, udgiveren af ​​The Indie spil Magazine, skal pengene kanaliseres fra udviklerne hvis spil du & rsquo; re dækker. En ny politik er blevet gennemført på denne særlige spil på internettet, som beder indie spiludviklere til at betale en $ 50 sats at få deres seneste projekt revideret på stedet, med & ldquo; arbejdskraft handel & rdquo; som en anden mulighed, hvis up-and-coming skaberen bare gør ikke & rsquo; t har kontanter. Hvad er arbejdskraft handel, foruden en arkaisk klingende udtryk

& ldquo;? Jeg ville klassificere arbejdskraft som gør en grafisk for IGM, skrive en kode eller noget, at holdet nemt kan gøre det vil være samme værdi handel for begge parter , & rdquo; Newton skrev

Det & rsquo;. S, hvor hans forfattere & rsquo; løn kommer fra. Ikke fra reklamer, men lommerne på de uafhængige udviklere hjemmesiden har til formål at støtte. Newton & rsquo; s indlæg, der er opbygget som en direkte modstrid med hær af tilskuere giver udtryk for deres bekymring over nyligt implementeret systemet, børster hurtigt væk den tanke, at dette kan medføre en form for bias i retning af et spil, der & rsquo; s både din næste stykke arbejde og kilden til din lønseddel

Men hey, at & rsquo; s. fint. Jeg vandt & rsquo;. T

Den anden du udveksle penge med en udvikler at gennemgå et spil, det & rsquo; s simpelthen ikke en gennemgang længere. Kritik er ikke noget, der kan købes, og mens du & rsquo; ll sandsynligvis se en håndfuld af negative scores at udviklere skulle betale for på sin hjemmeside, at gør ikke & rsquo; t ændre opfattelsen af, at du & rsquo; re nu opererer inden for dette specifikke skaberen & rsquo; s budget. I stedet for at tjene folket, du & rsquo; ve blevet en penge-drevne megafon med en besked om, at nogle vil opfatte som objektiv

Jeg don & rsquo;. T vide Newton, men en del af mig tror ham. En del af mig, mener, at hans omtale af & ldquo; komplet ærlighed og gennemsigtighed & rdquo; er legitimt, og at han faktisk mener, at dette system gør ikke & rsquo; t beskadige hjemmeside & rsquo; s. journalistisk integritet

Desværre, at en del af mig, ved også hvad det & rsquo; s gerne arbejde i denne industri. Den del af mig var engang en 18-årig knægt & ndash; lyse-eyed og busket hale & ndash; der kunne ikke & rsquo; t hjælp, men føler mig forpligtet til at give det første spil, han fik med posten en højere score på grund af et nybygget forhold med en udgiver. Den del af mig kender forskellen mellem at arbejde for en mindre indie sted, prøver bare at komme med, og få kontrakt med en større publikation, der blot ønsker ren kopi og en hurtig ekspeditionstid. Den del af mig, ved, at hvis der & rsquo; nu s en industri kontakt og en $ 50 gebyr på linjen, at den tvang vende det blinde øje til visse busted elementer i min nye entreprenør & rsquo; s spil er stærkere end nogensinde. Newton hævder at være om & ldquo; ære og respekt, & rdquo; men hey, jeg don & rsquo; t ved den fyr godt nok til at give ham disse egenskaber. Og hvis du & rsquo; re en af ​​de tusindvis af besøgende læser hans hjemmeside, du sandsynligvis don & rsquo;. T kender ham godt nok til at stole på ham, enten

Newton går på at nævne, at han & rsquo; s mistet sine bedre forfattere i fortiden til større sites, om, at han har brug for denne kontrakt penge til at holde hans personale glad. Han ønsker at holde på en stærk personale, og jeg får det, men jeg var engang leder af en mindre hjemmeside & rsquo; s team af forfattere, også. Som en tidligere redaktør-in-chief af en indie sted, jeg forstår tvang til at ønsker at holde hvem du ser er de mest talentfulde forfattere i dit journalistiske økosystem, så længe de & rsquo;. Re villige til at holde sig omkring

Men forfattere vokse op. Writers få det bedre. Og i sidste ende, de mest kvalificerede, motiverede forfattere gå videre til websteder, don & rsquo; t har brug for en udvikler & rsquo; s hårdt tjente penge til at betale deres ansatte. Video game journalister lærer deres værd ved at gå ud i det åbne marked og opdage hvem vil betale, hvad beløb for deres hårde arbejde, og ved hjælp af penge af indies at stabilisere dit indie website med forfattere, der kunne være klar til at tage det næste professionel skridt isn & rsquo; t gør dem en tjeneste. I dette tilfælde de & rsquo; re at blive holdt tilbage til gavn for Newton & rsquo; s hjemmeside

Hvis du & rsquo;. Heftigt ve uenige med Newton & rsquo; s idé om & ldquo; fair & rdquo; betale for hans korrekturlæsere op til dette punkt, her & rsquo; s hvad han & rsquo; s fik sige som hans forsvar:

& ldquo; Hvis det krænker folk, som jeg tror, ​​at mine forfattere og redaktører bør have kompensation, så jeg don & rsquo; t føler, at jeg bør undskylde for det. Jeg tror, ​​at en mand, der arbejder bør have en løn. Ligesom jeg mener, at udviklerne skal have en fair pris for deres spil & rdquo;.

Gode forfattere fortjener at blive betalt. På dette tidspunkt, det ser ud som vi alle er enige med denne erklæring. Byrden for kompensation, selv om, gør ikke & rsquo; t tilhører udviklerne. Det hører med til publikationen giver sine forfattere en stikkontakt til at producere kreative værker, og i dette tilfælde, at & rsquo; s Den Indie spil Magazine og dets udgiver, Chris Newton.