Spil Guider > videospil > alle video game > Age of Wonders III Anmeldelse: Walls of Text Mask et fantastisk spil

Age of Wonders III Anmeldelse: Walls of Text Mask et fantastisk spil

Age of Wonders III
er næsten den perfekte imperium spil. Det & rsquo; s Civilization
i en fantasiverden med et valg drevet plot, plus taktisk kamp (hvis du & rsquo; re i slags ting) og automatisk kamp (hvis du & rsquo; re ikke). Du skaber et imperium, der tager ned fjender eller formilde dem, bygge byer og hære og danner alliancer eller begå hensynsløse mord, som du plyndre

Det & rsquo;. Sa stor koncept for et spil - så stor, det gør du spekulerer på, hvordan denne franchise alle, men forsvandt i de sidste 11 år, stort set unknown-- og Age of Wonders III
udfører det godt, især i betragtning af de begrænsninger for at være en ikke-AAA titel. Begrænsningerne passer det, virkelig, fordi et spil som dette gør ikke & rsquo; t har brug for performance capture mellemsekvenser eller en hær af stemmeskuespillere - det er hvad det er, og hvad det er, er enkel i udseende og kompleks under overfladen. Og det & rsquo; s uhyre underholdende

Det & rsquo; s. Morsomt for mig, at jeg & rsquo; m fortræffeligheder Age of Wonders
dag givet den enorme kamp, ​​der spillede det over de sidste par uger . En eller anden måde fandt jeg oplevelsen at være uransagelige. Oplevelsen var altid en smerte, og det var svært at lokalisere hvorfor. Jeg var ved at blive temmelig frustreret indtil denne sidste weekend når endelig det klikkede: det & rsquo; s en multi-differentieret svigt af præsentationen

Det første problem er dens brug af overspillede fantasy troper.. Mens sat i forbindelse med en original historie, Age of Wonders III
er en fantasy spil med typiske fantasy lore og løb. Det alene vil altid være en smule svært at fordøje først, fordi en alf allerede har så mange forskellige sammenhænge, ​​at forsøge at huske en helt ny en nu er hårdt. Nevermind, jeg & rsquo; ve spillet The Elder Scrolls Online
og genoptagelse af Dragon Age
spil sidst, hvilket forstærkede min svært ved at tage interesse

For det andet er dens præsentation.. Ved start af Elven Court kampagnen i Age of Wonders III Y - hvor spillet anbefaler til nye spillere - spilleren præsenteres med enorme mængder tilbage historie i tekstform, fortalt af hovedpersonen. Hun kan virkelig tale i lang tid, og jeg var selvfølgelig tvunget til at sidde igennem it-- kan & rsquo; t meget vel være en fyr, der hævder at tage historien alvorligt, hvis I & rsquo; m vil mellemrumstasten igennem redegørelsen. Men som sagt, god freakin & rsquo; herre. En solid ti minutter af tekst før spillet endnu starter? Det & rsquo; s desorienterende. Det mindede mig om, da jeg først begyndte at spille World of Warcraft og forsøgte at læse opgaver: i det ene øre og ud ad det andet. Personligt kan jeg & rsquo; t holde fokus gennem det, især da jeg & rsquo; prøver at internalisere den nye & ldquo; DISSE elvere er ligesom dette & rdquo; verden-bygning. Historiefortællere i andre medier lærte for længe siden kan du & rsquo; t starte en film eller en bog som det - du er nødt til at holde det i den aktive plot eller andet sted, fordi de fleste mennesker bare tune en infodump

Når du får. forbi infodump og begynder at spille, opstår andre barrierer, især teksten tutorials /forklaringer på spilmekanik. Ligesom jeg & rsquo; ikke m lov til at springe udstilling, I & rsquo; m ikke lov til at springe tutorials (disse er mine egne personlige regler, ikke dem overleveret til mig). Efter alt, jeg don & rsquo; t ønsker at gå glip af noget vigtigt. Men disse prompter er mere af & ldquo; det er hvordan spillet fungerer & rdquo; bred vifte; de ikke gå dig gennem mekanikken i at spille. For de første par omgange af spillet de dukker op hele tiden og som en god JRPG tutorial tendens til at være mere forvirrende end nyttige. Og de bare med at komme

Og i sidste ende, det var min primære kamp:. Forsøge at internalisere alt det tekst som jeg forsøgte også at rent faktisk spille. Når der didn & rsquo; t arbejde, tog jeg et par dage til at glemme spillet helt og derefter begyndte min kampagne slut, springer baggrundshistorie og tutorial prompter. Overraskende, der faktisk arbejdede. Age of Wonders III
er faktisk ikke så kompliceret, bygget på temmelig regelmæssig spil logik - nogle mennesker har brug for tutorials men målgruppen sandsynligvis vundet & rsquo; t. Jeg didn & rsquo;. T, da det viste sig at kigge gennem de forskellige menuer fortalt mig alt, hvad jeg havde brug for at vide

Holde op med historien, på den anden side, var mere problematisk. Jeg tror, ​​den bedste måde at gå om at få at infodump er at ramme det op efter start en kampagne. Eller i det mindste tage det i stykker. En mur af tekst med fortælling på et tidspunkt isn & rsquo; t virkelig så slemt. Fire af dem i træk er noget andet

Age of Wonders III
& rsquo; s. Præsentation problemer er virkelig trist, fordi spillet er helt spændende. Men havde jeg ikke spillet det til arbejde. I & rsquo; d har givet op på det efter min indledende frustration. Jeg er en forbigående gamer trods alt, og jeg har masser af ting at spille, en betydelig pukkel I & rsquo; ll aldrig komme igennem, spil jeg allerede nyder og vil gerne gense. Det tager en masse at holde og holde min opmærksomhed. Jeg er ikke enestående i den henseende i Steam økosystem.

Age of Wonders III
er et spil, der udmærker sig ved næsten alt det satte sig for at gøre. Det har velgennemført turbaseret strategi, smukke valgfrihed og nogle virkelig interessant, men absolut prøvet og velkendte, taktisk kamp. Det & rsquo; s store fejl er klodsethed i lempe dig ind i oplevelsen. Spillet næsten synes indstillet på fremmedgørende afspilleren fra starten, men hvis du hvis du holde sig til det, kan du finde en ganske givende perle ud.

8 ud af 10

En kopi af spillet blev leveret af udgiveren med henblik på denne anmeldelse. Age of Wonders III er tilgængelig på en MSRP på $ 39,99 via digitale butikker som gode gamle spil og Steam.