Spil Guider > videospil > alle video game > Shovel Knight anmeldelse

Shovel Knight anmeldelse

Jeg havde en interesse i Skovl Knight
være et godt spil. Ligesom mange andre, jeg var en af ​​de over 6.000 bagmænd, der sætter 10 $ mod spillet på Kickstarter. At sige, at det endelige produkt har været en af ​​mine favorit spil i 2014 er både en triumf for min gaming selv, samt en forbi mig, der så noget meget specielt i Yacht Club Spil og rsquo; s første udgivelse. Alle detaljerne til side, Skovl Knight
er en skal spille
Skovl Knight
er en ode til 8-bit platformers gjort berømt af Nintendo & rsquo;. Første konsol. Det spiller ud på samme måde som de originale Mega Man spil. Hvert niveau er tema omkring sin chef. At finde vej til scenen & rsquo; s chef indebærer en blanding af præcision hoppe og vel-timede angreb på scenen & rsquo; s fjender. Det & rsquo; s enkle og klassiske formel, men Shovel Knight
graver op en begravet skat af spil og virkelig gør det sit eget
Spillet kan være en udfordring, hvis du aren & rsquo;. T bruges til den slags udfordringer længere. Det når aldrig vanskeligheden ved en kollega indie platformspil som Super Meat Boy, men Shovel Knight
holder dig på tæerne. Heldigvis, denne isn & rsquo; t en hyldest til klassikerne, der ønsker at straffe dig for ikke at spille en 8-bit spil i det sidste årti. Yacht Club placeret flere checkpoints i spillet & rsquo; s lange etaper, så døden sjældent betyder, at meget fremskridt der er tabt. I stedet for begrænsede liv og fortsætter, død betyder det potentielle tab af guld, som er nødvendig for at købe opgraderinger til din karakter. Denne måde, er en simpel fejl ikke medføre frustration for at blive tvunget til at starte spillet over helt fra bunden.
Skovl Knight
er virkelig sjovt også. Udfordringen gør hver enkelt del af en scene føler givende at fuldføre. Mens checkpoints begrænser spillet & rsquo; s potentiale til at være alt for frustrerende, de rene animationer og faste kontrol sikres, at du altid vil vide, hvad der ramte dig, eller hvorfor du gik glip af et spring. Salg The fjender på etaperne ofte har enkle, let at overvinde angrebsmønstre, men cheferne er hvor spillet skinner. Hver føles utroligt forskellige, både visuelt og med de evner, de har til deres rådighed. Der er også et par side-chefer, der kan opstå på scenen vælge skærm som ofte endnu mere usædvanligt end ridderne i slutningen af ​​spillet & rsquo; s traditionelle etaper
Mens nogle spil i 8-bit æra var. kendt for deres historier, Skovl Knight
formår at gøre en masse med lidt. Efter at have tabt sin elskede Shield Knight mens udforske Tower of Fate, Skovl Knight
trækker sig tilbage fra eventyr og tager på en ensomt liv. Efter nogen tid, bliver den jord overrendt af bekendtgørelse af Ingen Quarter der lever for at tjene den onde troldkvinden, der har låst Tower of Fate. . I håb om at få svar om Shield Knight, Skovl Knight
henter sin skovl igen
fortælling eller dialogen måske ikke sammenligne med flere historie-rige spil, men det & rsquo; s brugbar i en minimalistisk måde. Hver boss tude fra deres primære motivation (skat, prestige, etc.) næsten med det samme, og Skovl Knight
får at sige sjove ting som & ldquo;! Skovl retfærdighed & rdquo; Det er camp, men på den bedst mulige måde.
Jeg finde forholdet til Shield Knight at være en virkelig rørende tilføjelse, dog. Efter at have afsluttet en scene, Shovel Knight
kan ses at falde i søvn i nærheden af ​​et lejrbål. Ofte resulterer dette i en bonus fase, hvor du er nødt til at kæmpe off en horde af fjender og fange Shield Knight, før hun falder og rammer jorden. Det isn & rsquo; t meget, gameplay eller på anden måde, men det afslører Shovel Knight
& rsquo; s personlige følelser af ansvar for tabet af sin elskede. Jeg tror, ​​at disse sekvenser gør et fantastisk arbejde for at investere spillere i en historie, der ellers opsummerede præcist på bagsiden af ​​et spil sag
Skovl Knight
har sådan en utrolig følelse af selv at det & rsquo; s. svært ikke at nyde spillet. Det trækker off sine mekanikere og gameplay utrolig godt, og samtidig have sin egen unikke stil og charme. For nogle er det vandt & rsquo; t være udfordrende nok, men jeg tror, ​​at New Game + tilstand vil have besvare disse spillere & rsquo; bekymringer. Der, spillet har langt færre checkpoints og fjender gøre meget mere skade. Spillet er også kort, men foreslog Kickstarter stretch mål for den fremtidige opdateringer bør give spillet merværdi med lokal co-op og en køn swap-mode.
Jeg kan ikke anbefale Shovel Knight
nok. Uanset om du spillede spil under NES-æraen eller ej, Skovl Knight
er både en fantastisk introduktion og genopfindelse af 8-bit platformers.