Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Civilization: Beyond Earth

Anmeldelse: Civilization: Beyond Earth

I & rsquo; m en relativ ny på Civilization
serie og nytilkomne Jeg mener jeg & rsquo; ve kun sat i omkring 350 timer. I ethvert andet genre ville dette være en beherskelse af serien, men ak, dette beløb er ikke noget at være stolt af i denne arena af spil. Det vil sandsynligvis tage at komme ind i de firdobbelte cifre til føler, jeg har selv en grundlæggende greb om sin strategi, og det vil sandsynligvis tage mig år mere for at samle ekspertisen. Ikke desto mindre, I & rsquo; m en fan, og overveje Civilization 5
blandt mine yndlingsspil.
Da jeg først så Civilization: Beyond Earth
under en 2K præsentation under E3 2014, blev jeg oprindeligt bombarderet med spørgsmål fra fans og andre forfattere spørgende hvis spillet ville være noget lignende sin åndelige efterfølger, Alpha Centauri . I første omgang kunne jeg have sagt ja, i at de deler en indstilling og formål, men mekanisk, Beyond Earth
spiller som Civilization
spil. Hvis jeg var at estimere, I & rsquo; d sige på sin base BE aktier omkring 80% af sine karakteristika med sin serie navnebror, og brugergrænsefladen og grundlæggende strategi vil være yderst velkendt og let at samle op for den erfarne spiller. Hvis du & rsquo; re leder efter Alpha Centauri
genfødt, du & rsquo; ll sandsynligvis ende skuffet.
Hvis du er dog på udkig efter en Civilization
spil i en frisk omgivelser med helt nye formål, vil dette være rigtigt op din alley. Beyond Earth
finder sted, som navnet antyder, i en fremtid, hvor Jorden er ikke længere beboelig. Borgerne danner regionale forbund til at starte forfra på en ny planet, konkurrerer om total dominans på overfladen af ​​en fremmed landskab. Ligesom Civilization
spil før det, Beyond Earth
er en omhyggelig turbaseret saldo ressourceforvaltning, diplomati og militær færdighed, der undersøger de fundamentale faktorer, der påvirker udviklingen af ​​store kulturer.
Spillere bruger deres snedige og unikke strategiske fordele at forfølge sejr i en række forskellige måder, fra ren ildkraft til flere intellektuelle og videnskabeligt baserede metoder.
Straks efter fyring op spil jeg blev naglet af dens slående visuals. Bizart smukke fremmede livsformer dot den barske grønne horisont mens fed lilla og fuschias omdanne landskabet til en atmosfærisk vidunder. Exploration kommer med en ekstra følelse af undren og opdagelse, som du støder på ukendte for første gang. Selv den sprøde sterilitet af brugergrænsefladen er beroligende i dens effektivitet.
Strategisk detaljerne er mange steder udskiftelige med Civ 5. Energi fungerer som guld for at købe enheder og handel, sundhed træder i stedet for lykke, og produktion forbliver den samme. Sundhed vil afgøre, hvor hurtigt byen grænser vokser, vil Production måle, hvor hurtigt støtter bygninger og militære enheder kan produceres, og Energi vil tillade spilleren at købe, hvad de kan ikke effektivt bygge. I stedet for en tech træ, er der nu en tech web, forgrener sig ud fra et enkelt punkt i indbyrdes forbundne områder af videnskabelig forskning. De poster, som dykke ned i sci-fi fantasy og antagelse af de fremmede fremtid, er fascinerende, hvis en smule overvældende at tage ind på først. En dyder træ, meget lig den kulturpolitik træ Civ 5, er fyldt med frynsegoder som du kan vælge som du får Culture. Mange af de valg er identiske. Inden for to timer efter at spille, fandt jeg min nyfundne følelse af fascineret opdagelse gav vej til de samme strategiske mønstre jeg bruger til at dominere på Civ 5.
Hvor spillet adskiller er filosofiske tilgange til sejr. En måde at vinde Beyond Earth
er at fuldføre et Affinity vej, hovedsagelig en løs sæt overbevisninger, at din civilisation overholder når de udforsker deres nye verden (Harmony, Renhed, og Supremacy). Den erstatter nogenlunde Videnskab tilgang af Civ 5. Hver har en række punkter, som kan akkumuleres gennem forske specifikke teknologier i nettet. Teknologien forsket i den ene eller anden måde ideologisk understøtter Affinity stien, der forfølges, og dermed spilleren ledes til internt drøfte, hvordan dette spiller ind i deres mål og overbevisninger.
Dette giver spillet en chance for at skinne på en måde, der adskiller sig meget fra resten af ​​serien, inspirerende dialog om etik i kolonisering, eugenik og den metode af videnskabelig forskning. Dette er også fremmes gennem en ny type quests hidtil usete i Civilization
, hvor spilleren er bedt om at træffe et valg mellem to beslutninger, der vil resultere i forskellige fordele for deres samfund. Scenarierne stillede er tankevækkende, udforske de spørgsmål, som et samfund ville få, hvis de var til at opdage på andre planeter. I den forstand Beyond Earth
hjælper, du både for at opbygge en historie og fortælle det, noget Civilization
kunne aldrig helt opnå. Og mens Civilization 5 fotos på sin kerne var stadig en sejrende spil på trods af de mange ikke voldelige veje til sejr, Beyond Earth
føles som om de & rsquo; ve virkelig opnået en balance til den dynamiske, så spilleren til at vinde uden at tvinge dem til at samtidigt afsætte enorme ressourcer til militær tech. De rivaliserende forbund og fraktioner synes meget mindre volatile end lederne af Civ 5 og der gør ikke & rsquo; t synes at være den konstante trussel om uforklarlige konflikt. Jeg har dog ikke haft en chance for at teste dette endnu ved højere sværhedsgrader.
andre kendetegn indstilling Beyond Earth
hinanden omfatter orbital strejker, der fungerer som en støtte enhed tilbyder en række boosts og frynsegoder, f.eks tilføje energi per tur eller rydde fliser af giftige Miasma. Den militære opgradering system er blevet fuldstændig omskrevet, så opgraderinger på tværs af alle enheder som de spiller får point i deres valgte Affinity. Spies kan nu tildeles specifikke opgaver og missioner. Dialogen under handler er noget forbedret, tilbyder ny indsigt i den noget vægelsindet og forvirrende diplomati system ledere kan nu angive, hvor meget fordel opnås med dem, når de udsteder anmodet ressourcer. Men det tilføjer kun minimal klarhed i bedste fald. AI mangler stadig strategisk instinkt, en trist tilsyn i et spil så fokuseret på science fiction og fremtidig tech.
Jeg skal advare dig om, at Civilization
spil er ikke for dem med en afslappet, eller endda moderat, interesse. De & rsquo; re ekstremt tidskrævende at perfekt, og hvis du tror, ​​du kan bare pop i for et piddly 100 timer og gå væk, du er forkert. En af mine venner har 1000 timer i Civ 5, og han stadig betragter sig selv en novice. Hvis du nogensinde ønsker at spille et andet spil igen, denne serie er ikke for dig. Men hvis du skulle vælge kun én til at spille for resten af ​​dit liv, Civilization: Beyond Earth
ville være et solidt valg. De forskellige fraktioner og Affiniteter vil sikre flere, robuste gennemspilninger, hver præsenterer unikke scenarier, der vil tilskynde spilleren til strategize i udfordrende nye måder med hver fil. Jeg ser frem til min næste 400 timer med spillet.
10 ud af 10
En kopi af spillet blev leveret af udgiveren med henblik på denne anmeldelse. Udviklet af Firaxis Games og udgivet af 2K Games, Civilization:. Beyond Earth retails for $ 49,99