Anmeldelse: Dying Light

< em> Dying Light
er Techland & rsquo; s nyeste spil, og det spiller og føles som en åndelig efterfølger til studiet & rsquo; s tidligere zombie-befængt titel, Dead Island
. Mens det alene kan synes som en dårlig måde at tale om spillet, især hvis du ikke lide Dead Island
, frygt ikke & mdash; Dying Light
er Dead Island
gjort rigtigt , og derefter nogle. Salg In de begivenheder, der førte op til Dying Light
& ndash; en fiktiv by kendt som Harran er plaget af et udbrud af hvad & rsquo; s kendt som Harran Virus. Den virus synes at være en mutation af rabies, der forvandler mennesker til rabiat & lsquo; spisere & rsquo; & ndash; zombier, med andre ord. Som en sidebemærkning, byen Harran gør mig til at tænke på Tyrkiet eller anden grund. Det må være de arabiske navne på det meste af spillet & rsquo; s hovedpersoner og Middelhavet omgivelser generelt.
Spillerne påtager sig rollen som en undercover kraft for GRE (Global Relief Effort & ndash; tror UNICEF) opkaldt Kyle Crane, som & rsquo; s airdropped i karantæne zone til at inddrive et følsomt stykke data, der blev stjålet af nogle andre fyr, at spilleren skal finde. Det & rsquo; s alle en del af spillet & rsquo; s vigtigste historie missioner. ligesom intet nogensinde går som planlagt, Crane finder imidlertid, selv viklet ind i kamp løberne & ndash; en gruppe af overlevende & ndash; mod både den inficerede og banditterne, der kontrollerer store dele af byen.
Efter nedkastning ind i byen, er Crane plaget af bøller, der slog det lort ud af ham, indtil han & rsquo; s tvunget til at bruge sit skydevåben, som ikke kun skræmmer dem væk, men gør opmærksom på en horde af zombier. Heldigvis er han reddet af et par venlige overlevende & ndash; hvoraf den ene mister sit liv i nærkamp. Efter at have overlevet sin prøvelser, men bidt af en zombie, er spilleren får mulighed for at akklimatisere sig med historien, indstillingen, og endnu vigtigere, spillet & rsquo; s kontrol. Spillet & rsquo; s tutorial varer omtrent et par timer, undervisning spillerne, hvordan man klatre (bogstaveligt talt) og sende dem ud i byen for deres første mission.
Dying Light
kombinerer første person kamp action med Spejl & rsquo; s Edge
-inspired fritløbende teknikker, der tillader spillere at krydse gennem byen som de vil. Med hensyn til kampen, angreb føler solide og tunge og fantastiske slag endda forårsage knogler af zombier og mennesker både at knække & ndash; præsenteres i en visuel forestilling af en x-ray shot minder om den nyeste Mortal Kombat
spil .
Tidligt, kan bekæmpe føle klodset & ndash; men at & rsquo; s givet som der er få færdigheder til at bruge i den tidlige spil & ndash; mange, hvis ikke alle er senere låses op med fremskridt gennem spillet & rsquo; s nivelleringssystem . Selv evnen til at undvige angreb, kritisk for at undgå tunge hitter zombier, låses op på niveau 2. Andre vigtige bekæmpe evner, ligesom glidende (så spillerne kan udføre ben-breaking angreb) og kæmper er låst op senere. Hvis du går frem og tilbage og se din udholdenhed bar og tage på en eller to zombier på en gang i stedet for en hel gruppe, nivellering op til det punkt, hvor disse mere kraftfulde evner ulåst er en brise.
sidst dog, bekæmpe bliver en absolut blast, som du & rsquo; ll få evner, så du kan (for eksempel) udføre en Dropkick fra højere niveau, og skære dig vej gennem et skår af zombier som en varm kniv gennem hjerner. De mest sjove du & rsquo; ll have i spillet er divekicking en zombie fra en afsats eller ind i en spike fælde.
Nu, hvis slå ting ihjel med et våben isn & rsquo; t din marmelade, kan du altid bruge geværer og deres sortiment af opgraderinger. Du & rsquo; re en én mand zombie dræbermaskine i sin vorden.
I modsætning til tidlige kamp, ​​løb, spring, og klatring føles utrolig væske i Dying Light selv fra get-go. Spillet giver spilleren en god fornemmelse af Crane & rsquo; s atletiske som han gør sin vej gennem byen på jorden og på tværs af tagene. At lære at klatre vægge og udføre kører spring kan tage et stykke tid at mestre, men spillet belønner erfaringspoint for vellykkede forsøg.
Apropos erfaringspoint, ud over de centrale mekanik er en tung RPG-system med tre separate nivellering kværner og skill points til at låse op for nye evner på hvert niveau af fremskridt. Den første trummerum bliver jævnet gennem færdiggørelse af de vigtigste og side historie missioner & ndash; og dermed låser nye overlevelsesevne teknikker som evnen til at skabe boostere for kortsigtede bonusser til atletiske færdigheder og bekæmpe evne. Den anden trummerum kredser om atletiske og udjævnes ved blot gennemkører gennem verden, mens friløb. Og endelig er der & rsquo; s kampen trummerum, som er jævnet med jorden af ​​& ndash; du gættede det & ndash; kæmper zombier og fjendtlige mennesker.
supplement spillets & rsquo; s RPG mekanik er en indviklet crafting-system, der fungerer meget ligesom systemerne i Dead Island
The Last of Us
& ndash; undtagen du vandt & rsquo; t behov at besøge nogen crafting bænke til at oprette nye emner. Der er alle mulige bjærgning at plyndre ude i verden, og spillerne kan sammensætte nye emner eller opgradere eksisterende baseret på opdagede blueprints. Rammer & ldquo; X & rdquo; knappen på PS4 controlleren vil endda fremhæve loot-stand genstande, hvilket er særligt nyttigt. Spillere vil have en oversigt fuld af engangs våben, i det mindste tidligt, som våben tendens til at bryde relativt let.
spillet gentagne gange advarer om, at gå ud om natten er selvmord, og at der snart bliver tydeligt, når spillet løsner sine strenge over spilleren, som & rsquo; s fri til at udforske byen og foretage quests i sin åbne verden. Spillet hedder Dying Light
for en grund & ndash; og det er fordi solen går ned, som du spiller spillet normalt. Når natten falder på, aggressive zombier kaldet Flygtige dukke op. Spillet tilføjer et element af stealth, som du & rsquo; ll ønsker at undgå disse freaks, fordi kamp med dem kan være ekstremt udfordrende. Tage dem ud isn & rsquo; t simpelthen et spørgsmål om at slå dem ihjel & ndash; de skal blive lokket i fælder, der er oprettet specielt til deres ødelæggelse.
Dying Light
isn & rsquo; t alle om at overleve zombie horder og plyndringer for at overleve. Der & rsquo; s historie, som jeg vandt & rsquo; t ødelægge, der indebærer en bred vifte af interessante missioner (hvoraf nogle er tilfældigt stødt ud i verden) med mål ligesom klatring op radio tårne, der minder om Far Cry 3 fotos og 4
, og forfølger en seriemorder, der stilke byen & rsquo; s levende indbyggere. Det er overflødigt at sige, at der er masser at gøre i Harran.
Dying Light
er zombie-drab handling skruet op til 11. For at sige, at det & rsquo; s & ldquo; ikke et dårligt spil & rdquo; ville være en kolossal underdrivelse. Par alt dette med en puls-dunkende soundtrack og du & rsquo; ve fik en opskrift på noget virkelig underholdende. Køb dette spil.
Bedømmelse
9 ud af 10
Tillæg: Vi & rsquo; ll gennemgå multiplayer delen af ​​Dying Light separat. Stay tuned!
Dying Light er udviklet af Techland og udgivet af Warner Bros Interactive Entertainment. Den findes på detail- eller digitalt for $ 59,99. En kopi blev leveret af udgiveren med henblik på denne anmeldelse.