Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Hotline Miami 2

Anmeldelse: Hotline Miami 2

Efterfølgeren til overraskelse kult indie hit Hotline Miami
er ankommet, og som med den originale, er det en doozy. Serien er en for hvem smerte er et andet ord for sit navn. Det er brutalt, nådesløs, ubønhørligt nådesløs. Det bringer tankerne en æra af spil, når udviklere brugte udfordring og dygtighed til at udvide gameplay værdi, i modsætning til resultater og samleobjekter. Det er ukompliceret, let at lære, og inspirerer en dristighed i modstrid med de mange metodisk strategi og stealth baserede spil så meget populære i dag. Det er også utroligt voldelig, tegning i høj grad af 80'erne slasher film og rørende på en række troper og temaer forbundet med dem. Spillere bruge en simpel, men utrolig tempofyldt kombination af stealth og bekæmpe, udstyre en række elementer fra nærkamp til kanoner til varierede våben. Med hver kapitel i seks-handle historie, er en ny maske iført, bringer med det unikke evner og udfordringer i clearing niveauet. Med hver maske, kommer en ny form for intens, pixel-rystende vold og alle nye måder at lemlæster, dunke, og skyde dine fjender.

Hvordan til at fortolke emnet for Hotline Miami 2
er et emne, der har forvirret mig, siden kontroversen om åbningssekvens & rsquo; s skildring af voldtægt først opstod. Mens der på den ene side finder jeg, at tilfældige illustrationer af seksuelle overgreb bidrager til eftergivenhed og lethed, hvormed det er foreviget, det samme gør ikke & rsquo; t synes at være tilfældet for & ldquo; generel & rdquo; voldshandlinger. Der er sociale sikkerhedsforanstaltninger, der holder mange mennesker fra henkastet begå de fleste former for kriminalitet, mens voldtægt og seksuelle overgreb typisk behandles som et spil, en med uskrevne regler og teknikaliteter designet til rig systemet mod ofrene. Det fortjener, så, at de to behandles forskelligt i underholdningsmedier, således at ikke styrke denne tvedeling.

Men det synes næsten usædvanligt at nul i den Hotline Miami
når så mange andre spil (og dem med en bredere, lettere påvirkelige publikum) har intens vold. Hvorfor fokusere på denne ene? Er det indbyde kritikken ved at være self referentielle og overfladisk reflekterende af arten af ​​vold i underholdning? Eller gør den forudsætning, hvor spilleren ikke bliver bedt om at selv foregive at være helten, gøre folk urolige? For mig virker det mere ærligt at indramme hovedpersonerne som skurke, i stedet for at udvande mord med tegneserieagtige æstetik og begrundelser som tynde som silkepapir.

Så hvor er så spillet i form af sociale konsekvenser? Sure, det er blot en brik i et større puslespil, og kunne aldrig påtage sig større billede alene. Alligevel puslespillet ville stadig være ufuldstændig uden det stykke, uanset hvor lille. Måske er det lige et produkt af sit miljø og samtidig bidrager til den cyklus, at obligationer og knytter de to.

Uanset den konklusion, jeg & rsquo; er ikke sikker Hotline Miami 2
virkelig generer mig. Eller rettere, jeg don & rsquo; t føle sig skyldig for at spille Hotline Miami 2
trods enhver hårdhændet forelæsninger på den del af udviklerne. Jeg don & rsquo; t spille videospil, fordi jeg nyder vold eller ønsker at såre folk. Snarere, jeg nyder en færdighed-baserede udfordring og i videospil disse ofte indrammet i en voldelig sammenhæng. Jeg tror, ​​denne skelnen er meget vigtigt. Tilfredsheden Jeg stammer fra Hotline Miami 2
har intet at gøre med simuleret mord, og alt at gøre med den nådesløst tempofyldt og nådesløs gameplay. Jeg kunne nyde det i mangel af våben og bekæmpe.

Hotline Miami
også leveres med et mærke af 80'erne hård-fyr campiness der er svært at tage alvorligt. Men i sin smarte og stiliseret præsentation, er det ydes en sexiness, der indrammer sin vold som edgy, selv cool. Denne sammenstilling af glamour og vold og sin støtte af den stærke sammenhæng mellem de to bør ikke gå unnoted, da det er problematisk. Mange folk don affectations af thuggish Bravado at fremmane et billede af cool, og det fører til faktiske vold. Hotline Miami
i nogle små måde bidrager til dette, selvom jeg tvivler vi & rsquo; ll se nogen besat fans vie sig til et liv i kriminalitet helst snart.

Som for resten af ​​spillet, du & rsquo; ll finde, at Hotline Miami 2
er meget god til at være en anden Hotline Miami
. Musikken er et mesterværk, hvert spor øjeblikkeligt indstille din indre ur til forrykte pacing af niveauet. Den fortælling, med sine flashbacks og ud af sekvens begivenheder, er svært at følge, men det gør afstive følelsen af ​​surreality der gennemsyrer spillet, og pixel kunst, selvom prangende, er levende og godt brugt, held fremmane den æra fra som tema og emne trækker. Nogle har klaget over, at spillet er for svært, men jeg tror, ​​dens omhyggelige blanding af strategi, timing, og dristighed gør for enormt sjov.

Det virker lidt uærlig for udviklere at skabe et scenario, hvor vold kan indtages på en spiselig måde, så næsten skylden afspilleren for at nyde det (nej, jeg don & rsquo; t & ldquo; gerne såre folk & rdquo; ). Bestemt ansvaret ligger mere med dem, der kurateret dette psykologisk overbevisende oplevelse snarere end dem, der falder for det. Ikke desto mindre, mens du spiller, huske på, hvordan gør vold sjovt og sexet bidrager til skadelig adfærd i den virkelige verden. Hotline Miami 2
er sjovt og selvfølgelig, at er en del af problemet. Nyd vanedannende, head-vugger soundtrack, føler den intense suset af adrenalin som efter svigt efter svigt sejr endelig sætter ind Men mens du undersøge, hvordan du & rsquo;. Kommet til at associere fare og vold med cool og hvordan det former dine synspunkter om social accept af mandlig aggression.

Hotline Miami 2 blev udviklet af Dennaton Games og udgivet af Devolver Digital. Det blev udgivet den 10. marts 2015 på MSRP på $ 14,99. En kopi blev leveret af udgiveren med henblik på revision.