Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: Yoshi New Island

Anmeldelse: Yoshi New Island

Anmeldelse: Yoshi New Island

Hvis der er én ting, jeg har bemærket i mine mange år som gamer, det er, at jeg ejer flere og flere spil til hver ny konsol der er udgivet. Det vil sige, jeg ejer langt flere spil på min GameCube end jeg gjorde min N64, og endnu mere på min Xbox 360 end på GameCube. Som jeg har talt om i fortiden, min første nogensinde konsol var SNES, og jeg kan stadig huske de spil jeg først ejede på det - Donkey Kong Country 2
, Donkey Kong Country 3
, Super Mario Bros All Stars
, og sidst men ikke mindst, Super Mario World 2:. Yoshi s Island

Som du ville forvente, jeg var temmelig ivrig da jeg hørte nyheden om, at Nintendo ville frigive en efterfølger for Yoshi s Island of. Måske er det fordi jeg kun ejede en håndfuld af spil på det tidspunkt, men jeg ser tilbage på de få spil min barndom med en meget mere kærlighed end dem, jeg har ejet i de sidste 10 år eller deromkring. Med Yoshi s Island of især var det det eneste spil på SNES, at jeg faktisk færdig.

Yoshi New Island of er meget lig den Yoshi s Island Hoteller, som blev udgivet næsten 20 år siden. Mens nogle spillere vil overveje dette en simpel opkog af en ældre spil, fandt jeg det i stedet fungerede som en flot hit af nostalgi. Historien følger en lignende forudsætning fra det originale spil - en stork levere både Baby Mario og Baby Luigi er taget til fange af den onde Kamek. Baby Mario undslipper angrebet, men styrtdykker til, hvad vi frygter vil være hans død. Heldigvis, Baby Mario lander sikkert og er taget hånd om af en ø Yoshis; sammen, både Baby Mario og Yoshi besætning arbejder sammen om at ikke kun besejre Kamek, men gem Baby Luigi. Ud over den re-forekommende tema,
Yoshi New Island er også udstyret med mange af de samme fjender, figurer og samleobjekter. Det vigtige ting at bemærke her er, at aldrig en gang følte jeg bare at spille et gammelt spil på et nyt system.

Fortsætter, gameplayet af Yoshi New Island
følger næsten identisk fra det oprindelige spil også. Fra fjender du spiser, kan du konvertere dem til æg, som bruges til at tage ned andre fjender, aktivere kontakter og nå collectables. Spillet er også fyldt med tre typer af samlerobjekter - stjerner (der øger den tid, du kan adskilles fra Baby Mario), mønter (med 20 røde mønter per niveau) og blomster

Managing at finde alle tre typer. af samleobjekter i et niveau gør intet mere end at give dig et par flåter i post-niveau scorecard, men de er sjovt at kigge efter alligevel. Der er et latterligt beløb af mønter til at indsamle under hvert niveau også, og mens jeg fandt det at være overkill med New Super Mario Bros 2
, jeg har det sjovt går for dem i dette spil. Yoshi æg-skydning følte en smule usædvanligt, især i de første par faser af spillet, men det varede ikke længe, ​​før alt bare flød og følte naturligt.

Yoshi New Island of isn 't en lige kopi af det første spil, med et par mærkbare tilføjelser. Den første er en kombination af to nye æg typer - den store standard æg og det store metalliske æg. Begge kan bruges til at tage ned forhindringer som sten vægge og barer, men hvor stort æg kan blive fyret i alle retninger, kan den metalliske æg kun rejse langs jorden. Hertil kommer, at store metalliske æg giver Yoshi at gå under vandet, som tilføjer en ny dynamik til spillet, som ikke var til stede i Yoshi s Island
.

En anden ændring kommer i form af uovervindelighed stjerner, som du vil snuble over hver gang i et stykke tid i spillet. Med det, spillet bliver til en næsten Sonic
-esque platformspil med Yoshi at kunne køre ekstremt hurtige (op vægge) og flyver gennem luften også. Den sidste ændring sker med transformationer, der tillader Yoshi at omdanne til en række forskellige maskiner, såsom en minedrift vogn, ubåd eller helikopter. Brug af 3DS 'gyroskop, du titel konsollen til at styre Yoshi gennem et kursus, indsamling hvad samleobjekter du kan.

Yoshi New Island of også centreret omkring en kombination af begge platformspil og lys puzzle-løsning, og det fører videre til måske det ene område, at nogle spillere er sikker på at finde fejl med: dens problemer. Tag ikke fejl, dette spil er virkelig, virkelig nemt. For at sætte det i perspektiv, med den tid jeg sætter så mange timer som jeg har i Yoshi New Island
ind Donkey Kong Country Returns 3D,
jeg havde raseri holde op og stoppede med at spille det. Med Yoshi
dog har jeg tjent næsten 90 ekstra liv. De fleste platformspil føles temmelig intuitiv, og den eneste gang, du mislykkes er, fordi du var at være dovne i modsætning til at blive udfordret.

Yoshi New Island of måske ikke være en langvarig spil og er langt fra svært, men hvad det mangler i udfordring det gør op for i simple sjov og nydelse. Derfor tror jeg ikke dette spil skal blive overset. Den blyant trukket art stil er fantastisk og en stor påmindelse af originalen. Kombinere det med den let at forstå mekanik, vender tilbage fjender og lyddesign og Nintendo har et spil for unge og gamle gamere ens. Selvfølgelig ville det ikke være et Yoshi spil uden hans underskrift lyde, der er tilbage, og mere nuttet end nogensinde.

Jeg havde overvejet, om Yoshi New Island
skulle være en kedelig genindspilning af en klassiker, men hvad det egentlig er, er en afslappet platformerstabilizer og en påmindelse om ", hvis det ikke er i stykker, do not fix it". Den er perfekt til lidt sjov under dit nedetid i weekenden eller på vej til arbejde.

Anmeldelse