Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: XCOM 2

Anmeldelse: XCOM 2

XCOM 2
lader dig skrive epitafier for dine faldne soldater. Det lader dig også i udstrakt grad tilpasse deres udseende og give dem detaljerede biografier, men det er de epitafier, der er vigtige her. En sådan faldne soldat, en halvskaldet, eyepatch toting Squaddie Jeg hedder Saul Tigh, har indskrevet på hans mindesmærke væg plak, "Hvem vidste disse mechs havde morterer på ryggen?"

Squaddie Tigh offer blev Commander Gollan lektion lærte , og ligesom mig Firaxis har lært masser af de mange succeser og få uventede mørtel sprængninger af 2012 s spil i år udfordrer XCOM:. Enemy Unknown

i modsætning til, hvordan du måske har oplevet det mistede XCOM kræfter krigen i Enemy Unknown
. Tyve år senere, menneskeheden bor komfortabelt, men meget prisgivet deres tilsyneladende velvillige fremmede herremænd. Det ville ikke være sci-fi, hvis det var alt der er til historien, og XCOM 2
opfanger med resterne af XCOM projektet stiger til forene de resterende lommer af modstand, afslører de udlændinge som scumbags de er og gratis menneskeheden fra deres jerngreb

Du gør dette i standard XCOM
måde:. rullende terninger at skyde på udlændinge i turbaseret, squad-fokuserede kamp i mellem at sprede for få ressourcer på tværs af alt for mange projekter i dit hjem base. Hvis det strategiske fokus for Enemy Unknown
ikke appellerer til dig, så XCOM 2
vil ikke ændre dit sind, selvom at sige dette er bare mere XCOM
er frygtelig doven og gør en frygtelig bjørnetjeneste de forbedringer og justeringer Firaxis har gjort. Det er den slags efterfølger, der gør du spekulerer på, hvordan du nogensinde elsket det originale spil; og hvis du ikke elsker sin forgænger, ja, selv de mest grandiose chokolade sundae nogensinde udformet vil stadig give dig de lort, hvis du er laktose intolerant.

Dem, der nyder diende den teet af turbaseret strategi vil finde i XCOM 2
nektar guderne. Fra livskvalitet forbedringer til en i mission fokus på de stærke sider mekanikken, XCOM 2
lærer fra begge de spil, der kom før den, og det blomstrende mod samfund, der gav os den utrolige "Lang War" at strømline alligevel forbedre oplevelsen.

det meste af denne forbedring kommer i missionen forskellige tilbud. Enemy Unknown
og sin ekspansion fjende
begge faldt i lidt af en skure når det kom til missioner - udforske denne nedskudte UFO, buste op denne ophøje base, gemme disse civile fra rædselsvækkende Chryssalid imprægnering . Flyt, Overwatch, gentag. Vanskeligheden kurven var fordrejet; den tidlige spil, hvor du er skrøbelige og svage beviste de mest udfordrende, hvis du overlevede det, og bygget en trup af elite dræbermaskiner du kunne brise igennem de senere faser.

Mens du stadig kan bygge et hold af elite drab maskiner, XCOM 2
tvinger dig til at sætte dem i vejen for fare takket være strenge tidspres i de fleste missioner og som et resultat giver lige så meget udfordring i slutningen spillet, som det gør i starten. Dette pres tager normalt form af en omgang mod men nogle gange skal du redde et antal civile eller forsvare en sender under fremmed angreb. Dette tvinger dig til hurtig handling og gør det gamle "krybe og Overwatch" taktik ineffektive; modsætning Enemy Unknown
fleste slag vil ikke blive udkæmpet helt på dine vilkår.

Det er, når dine tropper er i fare for, at XCOM 2
anmoder fleste af jer. Enemy Unknown
og fjende
eksperimenteret med timede missioner og måder at tvinge tempoet i spillet og bryde Overwatch cyklus, men ingen var så vellykket som XCOM 2
er med enkle frister. Du er tvunget til at gå på kompromis holdninger og reaktionære beslutninger, selvom heldigvis du stadig har al den tid i verden til at overveje dine egne bevægelser, tænker tid er ikke de samme begrænsninger.

reaktionære natur kamp suppleres af de fleste missioner starter med evnen til at planlægge et stealth angreb. Mens stadig under tidspres, kan du snige sig ind på fjendens positioner, lå en fælde med omhyggeligt placeret soldater og den Overwatch evne, så afslører dig selv og massakrere intetanende udlændinge. Den virkelig snigende kan endda undgå nogle møder, nogle missioner ikke kræver fuldstændig udryddelse af fremmede kræfter for succes.

Denne sort i mission struktur, mål og metode for angreb går en lang måde at sikre din 40 timer kampagne flyver forbi, ligesom den proceduremæssige generation af kort, der gjorde mig indse, hvor begrænsende de scenografier var i Enemy Unknown
(og især fjende '
< em> s
ophøje baser). Selv i fiasko, du vil finde nogle spænding; ekstraktion fra dødsdømte missioner og "betragtes retreats" fra umulige situationer forudsat nogle af de mest intense øjeblikke af XCOM 2
takket være værdien af ​​en døde soldater EXO rustning og evnen til at opfordre til en nødlanding zone i stedet at skulle trække sig tilbage til starten af ​​niveauet. Når man står med ugunstige odds jeg ofte valgt at leve for at kæmpe en anden dag og ekstrakt, hvilket betyder færre spil ruinere trup klude men masser mere stress som modstand forposter faldt som følge af mine fiaskoer.

jeg finde så meget glæde i stress XCOM 2s
beslutningstagning sætter dig under. Meget gerne i en stor brætspil, du overvejer mulighederne, overveje dine evner (nu bekvemt opført i brugergrænsefladen i stedet bag en menu, en af ​​de mange usability forbedringer) og komme op med en plan, der én savnet 95% skud vil helt ruin. Battles regelmæssigt slået det enkelt skud, et bevis på balancen i nogle utroligt komplicerede systemer

kan ikke undervurderes Den sværhedsgrad i dette job.; over et dusin fjendtlige typer, utallige kombinationer af soldat bygger, våben opgraderinger, personlige bekæmpe stimulanser og trup makeups ville være et mareridt at balancere, og Firaxis er lykkedes. Udvidet spil vil næsten helt sikkert afsløre ideal bygger og strategier, men intet kan tage væk de episke øjeblikke af min første erfaring med XCOM 2
og jeg er overbevist om, at de fleste spillere vil finde den samme glæde i deres første kampagne.

for den store mission til mission erfaring XCOM 2
giver det var dens kritiske sti historie missioner, der vil mest lever på i mit sind, selv om meget af dette skyldes den emergente storytelling rammen giver og de stejle konsekvenser af svigt, der inspirerer dig til at tage risici. Det bedste eksempel er at forsvare din base fra fremmede invasion, forbedret på alle måder fra det tilsvarende sekvens i Enemy Inden
. Her skal du lede et udfald at ødelægge en fjende facilitet, der har deaktiveret din base, derefter trække sig tilbage under hårdt pres tilbage til skibet for evakuering.

Kommandant en trup af ti soldater (op fra standard seks), en episk kamp finder sted første til at nå fjenden position og derefter at beskæftige sig med vedholdende fjendtlige forstærkninger, som hæmmer din tilbagetog til en gennemgang. Lave lagre af tunge våben, medicinske forsyninger og ammunition tvang mig ind i et svært valg, at ofre mine uerfarne soldater, mange af dem helte overfald, som en distraktion for at sikre overlevelsen af ​​mine elitesoldater. Ikke ønsker dem at blive taget til fange af fjenden og udsat for torturous eksperimenter (en fortælling udelukkende af min egen imagining) Jeg førte dem på en herlig endelig afgift til at tage, hvad de kunne ned med dem. Ved sidste optælling min trup havde dræbt over halvtreds fjender, at sætte det i perspektiv en almindelig mission indeholder omkring et dusin, den sidste mission omkring tredive. Det var nogle gut wrenching epitafier at skrive.

For hver ny funktion er der også noget forbedret. Panik og satellitter nådigt pensioneret, nu du udvide din globale rækkevidde med kommunikation relæer og terror missioner erstattes af forsvar for modstand baser under fremmed angreb. Base management er strømlinet, men ikke mindre kompliceret, er det stadig kræver, at du træffe vanskelige beslutninger med dine begrænsede ressourcer, men i stedet for at bygge elevatorskakte og utallige laboratorier eller værksteder du tildeler dit begrænsede antal ingeniører til at øge produktionen af ​​dine faciliteter eller beslutte, hvad at gøre med de sjældne Elerium kerner.

Tid er en begrænset ressource i overworld så meget som det er inden for missioner. En skræmmende tæller væve over alt, hvad du behøver, er den eneste måde at forsinke sine spil slutter effekter er at afdække og overfald fremmede baser. Det fjerner evnen til at male missioner for ressourcer, og vil tvinge din hånd, når du ikke holder store kort, venter på dine bedste soldater til at komme sig efter skader eller til forskning af nye tunge våben, der skal udfyldes. Story missioner vil låse hele og kan tages op på et hvilket som helst tidspunkt, du tror, ​​du er klar til at flytte plottet langs eller virkelig har brug for at stoppe det røde bar fremgang.

XCOM 2
synes at mene det fortæller en mere unik og storslået historie, end den egentlig er. Mens der er hints med hensyn til skæbne Enemy Unknown s
tegn og mulige motiver af din nuværende besætning, hvis der er afgørende afsløringer jeg ikke støder på dem. Som for de udlændinge, behøver deres planer ikke strække sig ud over typiske sci-fi troper endnu de stærkt telegraferede åbenbaringer bliver mødt med chok af de medvirkende. XCOM 2
antyder dybere motiver og mere komplekse karakterer, men aldrig leverer en tilfredsstillende payoff, lykkeligt hælder på en standard, men provokerende sci-fi fortælling du har sikkert hørt en variation af før, ligesom når du spillede Enemy Unknown
.

Desværre er der nogle tekniske problemer. Du får lejlighedsvis kameravinkel inde i en karakter model, soldat sigter i helt forkert retning eller interagere med en usynlig objekt, og lejlighedsvis svigt af skader numre eller status effekter til poppe op i grænsefladen. Sigter sprængstoffer kan stadig være nervøse, flere gange på særligt fine skud minimal bevægelse af min mus, som jeg klikkede resulterede i at flytte mit mål og ødelægger en godt dømt strejke. Der er også tidspunkter, hvor du bare ikke kan få et kamera visning inde i en bygning uanset hvordan du hæve eller sænke vinkel.

På mere alvorlige side fik jeg en soldat fanget i en position, hvor de var ude af stand til at bevæge sig, heldigvis kunne jeg stadig fuldføre missionen, men havde dette kostede mig en elite Specialist i en Iron Man spil jeg ville ikke have været så tilgivende. Det gjorde kun ske, den gang. De load tider ind og ud af missioner var et træk, selv fra en SSD. Ingen af ​​de tekniske fejl havde endda moderat indvirkning på min erfaring med XCOM 2
men de er værd at bemærke.

Multiplayer er inkluderet i XCOM 2
men indtryk af dette aspekt af spillet bliver nødt til at vente til efter udgivelsen, når en aktiv spiller base er tilgængelig. Jeg kan roligt sige, at selv om multiplayer var en uspillelig katastrofe det ville være usandsynligt at påvirke mit endelige resultat, men for fuldstændighedens skyld fuld visninger vil komme indlæg frigivelse.

XCOM 2
er en utrolig strategi spil, og for den sidste uge det har indtaget mig. Det havde mig underbeskæftigede fra min stue, da jeg spiste middag, at bemærke dækslet værdier møbler og hvordan sofabordet ikke passede ind i den perfekte gitter af en XCOM
niveau. Det understregede mig ud, fik mig forbande min egen dumhed, når tingene gik galt, og gjorde mig lyst et geni til at navigere umulige situationer. I mere end 40 timer var jeg aldrig keder sig og var altid udfordret. Fuld Steamworks understøttelse betyder den blomstrende mod samfund af Enemy Unknown
vil have forbedret synlighed og flere brugere end nogensinde kan gøre spillet sværere, længere og mere realistisk bør de være særligt masochistiske og dette allerede tilføjer blot endnu touch på en fremragende pakke.

XCOM 2
er ikke mere XCOM
, men bedre XCOM