Spil Guider > pc spil > alle pc > Spil Anmeldelse af New Super Mario Brothers

Spil Anmeldelse af New Super Mario Brothers

For nogen tid nu, har håndholdte vist sig at være mainstream konsolspil sidste bastion af retro-orienteret spil - selv de super trendy Sony PSP sport 80'er arkade datasamlinger og en Lemmings konvertering som en lancering title.The Nintendo DS, trods sin noget revolutionerende tilgang til kontrol via touch screen interface, fortsætter også at værne Nintendos ", hvis det ikke er i stykker, do not fix it" gameplay følelser med nye Super Mario Brothers - en 2D Mario spil i 3D . Forvirret? Slap af, træk op en paddehat, og jeg vil fortælle dig om det ... New Super Mario Brothers trækker alle moderne teknologi trick i bogen (selvom heldigvis ignorerer stort set den berøringsfølsomme skærm til fordel for traditionel d-pad kontrol), men forsøger at forblive helt tro mod Mario klassiske venstre til højre, to dimensionelle platformspil exploits. Så selvom hver eneste karakter, blok og powerup er en fuldgyldig 3D-model, visningen af ​​handlingen aldrig ændrer fra en klassisk side-om synsvinkel, hvilket gør dette den første ægte 2D Mario eventyr siden 1992 frigivelse af Super Mario World på SNES (eller måske 1995 s Yoshi s Island afhængigt af dine overbevisninger) .Som du kan gætte, spillet ser helt fantastisk ud. Ren, sprød modeller, levende farver (selv på den knolde gamle pre-Lite DS) og flydende animation vrimler med en klart bevidst tilbagevenden til klassiske Super Mario Brothers visuel billetpris. Grønne felter til potter gennem under blå himmel, tårnhøje svampe at kravle op inden du trækker ned niveauet flag og forsvinder ind i det lille slot i slutningen - det hele er her, renoveret fra sine 8 bit oprindelse, men behandlet med al den respekt og taktilitet du ' d forventer Nintendo til overdådige på sit vigtigste og godt elsket IP.So det ser virksomheden, men hvordan ser det spille? Fuldstændig genialt, som det sker. Som tidligere nævnt, ser vi her gameplay stort set uændret siden 1985. Nintendo sikkert har spillet rundt med Mario fysik lidt - han vil glide mere til et stop efter en lang sigt snarere end at stoppe med det samme, og føles lidt mindre floaty i sine spring (det er nok det, 20 år gør ved dig), men hele verden afspejler disse ændringer, hvilket betyder, at du aldrig føler frarøvet liv ved en urimelig system.Meanwhile, selvom Mario stadig sparker skaller, squash goombas, preller af kugler og indsamler udvide svampe og brand blomster, der er en smule mere foregår her at afspejle de behov, en mere krævende generation af gamers.Welcome, da Mario 64 s trespring (store til skalering nye højder) og væg spark (fantastiske til at forhindre utidig pit dødsfald) . Tre nye powerups slutte også folden - en blå shell, der forvandler Mario til en Koopa-esque væsen, der kan trække sig tilbage ind i hans krop, skimming tværs overflader banker ud fjender på præcis den måde, de gør for ham. Den lille champignon krymper Mario til kun et par pixel høj, hvilket gør ham ude af stand til at dræbe de fleste fjender, men i stand til at springe langt højere og indtaste små huller til at afdække hemmeligheder. Omvendt til denne ene, juvelen i kronen af ​​nye gimmicks - den gigantiske svampe, en stor, uhåndterlig spore der flops hen over jorden, og når indsamlet, vil gøre Mario fylder hele skærmen, smadre sig vej gennem absolut noget på sin vej - fjender, blokke og rør ens - tjene ekstra liv, som han går. Dette Mushroom Kingdom Godzilla fantasi aldrig rigtig bliver gammel, og er garanteret at wow dine venner (eller skræmme dem ihjel i multiplayer!). Spillet er navigeret af et kort skærm, som kan kom rundt, og have stadier forsøgt fra, på vil (en l & egrave; Super Mario World igen). Opholder sig tro mod tidligere udflugter, forventer de sædvanlige lusket alternative udgange til mange niveauer for at opdage nye ruter og niveauer (to hele verdener faktisk bliver skjult - tænke småt ...), med faktiske 100% færdiggørelse af denne titel tager en meget lang tid faktisk. Men spillet simpelthen fra start til slut med ingen dikkedarer, dette ikke er den længste eller mest udfordrende spil nogensinde, og deri ligger den eneste kritik. Dette er ikke nogen Mario 3; Mario veteraner kan forvente at være gennem denne ting i løbet af få timer, med de fleste niveauer bliver let gennemført på den meget første forsøg med en smule care.Longevity er dog pænt forstærket af multiplayer vinkel (enkelt spil kort kompatible for dem med begrænset kontanter). Bortset fra den forventede "streg omkring niveauerne smacking din kammerat rundt hovedet og stjæler hans stjerner" ting, en stor mængde af DS Mario 64 s minigames er tilgængelige som multiplayer udflugter, og nogle af disse har potentiale til at vare i aldre. Sag i punkt: Jeg tilbragte det meste af en 3 timers togrejse fra Manchester til Kent sidste uge har moderen til alle Reversi turneringer med en ven om nye Super Mario Brothers 'bobomb-baseret version af denne klassiske board game.Just ligesom Reversi, i faktisk bliver det tydeligt med denne seneste Mario opdatering, der nogle gange er det de enkle ting i livet, der er den mest udholdende. For mig er dette begreb er måske essensen af ​​retrogaming, og det er dejligt at se, at de store virksomheder er endnu ikke uvidende om dette faktum. Med så mange klassiske franchise bliver skamferet og ødelagt på en næsten ugentlig basis i ofte udelukkende teknologi-ledede mainstream, er det betryggende at se en moderne tilbud der i det store, det bliver helt rigtigt for en ændring. Velkommen tilbage, Mario.