Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: Tilbage til fremtiden Episode 1 - Dens Om Time

Anmeldelse: Tilbage til fremtiden Episode 1 - Dens Om Time

Når adventure spil specialister Telltale Games afslørede, at de havde sikret sig rettighederne til at skabe episodisk adventure spil baseret på tilbage til fremtiden og Jurassic Park, mange var overrasket over, at sådan en stor virksomhed som Universal ville samarbejde med små Telltale at gøre adventure spil. Men historien har vist, at adventure genren er usædvanlig velegnet til film licenser, med titler som Blade Runner og Indiana Jones og det sidste korstog, så det var svært at se på nyheder som andet end meget good.It er jommen tid! Før jul, Telltale frigivet den første af fem: Tilbage til fremtiden episoder. Dette kaldes Det er About Time - et meget passende navn, betragtning af, at Tilbage til fremtiden univers har været i dvale siden tredje film kom ud i 1990. Selvom det er på tide finder sted nogen tid efter Back to the Future III, det er umuligt ikke at få en umiddelbar fornemmelse af deja vu i at spillet starter. De første sekvenser er i virkeligheden stærkt påvirket af starten af ​​Back to the Future, og hvis du har god hukommelse eller for nylig har set filmen, er det umuligt ikke at svælge i nogle af de parallels.The handling begynder med relativt excentriske videnskabsmand Emmett (eller "Doc") Brown har ikke vendt tilbage fra deres eskapader i det vilde vesten, og de fleste antager, at han er død. Da han skyldte penge til byen, greb de chancen for at overtage hans ejendom, og sælge hans ting på den billige (men tilsyneladende er det kun irriterende arch Biff, der er interesseret i at købe noget) .Fortunately det tager ikke meget lang tid før vi får et tegn på liv fra tiden læge rejsende. Pludselig tidsmaskinen (en ombygget DeLorean) op udenfor, med en optaget besked til hovedpersonen Marty McFly. Her fremgår det, at professoren er i problemer, og at Marty skal tage den tid maskinen til den tid professoren er at sortere det. Problemet er, at Marty ikke har nogen idé, når denne is.I ikke vil afsløre mere om den æra, vi oplever end skærmene gør, men jeg kan i hvert fald fortælle os endnu en gang at vandre rundt i Hill Valley gader - og det er umuligt ikke at genkende, når du ser den ikoniske retssalen og parken udenfor. Det er klart, at Telltale er ikke kun store fans af filmene, men også, at de har været meget omhyggelig med at sikre, at alt er som det should.More end bare Nostalgi center i hjernen nostalgi? Nyder selv, med andre ord store. Men hvad med resten af ​​den lille grå? Tja, begge. Tilbage til fremtiden licens kan være helt nyt område for Telltale Games, men spillet de har skabt følger ganske trofast i fodsporene på deres anden episodisk serie. Også her får vi med andre ord en stor følelse af deja vu - men det er ikke så wonderful.It er ikke kvaliteten det står. Som sædvanlig Telltale sy sammen en meget solid spiloplevelse med masser af humor og charme, selvom underholdningsværdien sandsynligvis afhænger noget af det gode forhold du har med filmene. Telltale kender mindst hvad de gør, og det shows.The problem er manglen på ambitioner. Telltale er tilsyneladende en rigtig model, de følger hver episode af deres spil, og følg dem her. Det er på tide arter er nogenlunde det samme som en tilfældig Sam & Max episode eller Tales of Monkey Island spil. Det er let at spille, har ingen vanskelige eller komplekse nødder, og selv uden de mange ekstra funktioner tips, Telltale har lagt i at appellere til nye spillere skal påvises at være caught.It er ikke, at jeg ønsker at sætte mig stramt, for det for ikke at have den ringeste anelse om hvad man skal gøre i et eventyr spil er en af ​​de mest kedelige ting der er - men jeg kan lide adventure spil, der gør mig til at føle smart, når jeg efterhånden arbejder min vej gennem dem. Når jeg er afhængige af nødder, der sætter nogle hjerne på prøve, og det bliver lidt for lidt af her. Nødder er for det meste meget enkel og traditionel ting, der er rettet ved at bruge de rigtige ting på det rigtige sted eller bare eksperimentere lidt i miljøet. Da du aldrig få adgang til rigtig mange ting eller steder på samme tid, de løsninger er aldrig langt away.It er meget muligt, at Telltale frygter, at kundegrundlaget for en Tilbage til fremtiden spil er ikke eksperter i adventure spil, men nu det er, når genren, de har valgt at fokusere på, og jeg synes det er lidt trist, hvis kontoen for enhver kunde manglende erfaring forhindrer dem i at udnytte det store potentiale for sjov, vi faktisk finde i genren. Heldigvis er dette kun den første episode - Jeg kan ikke forvente, at Day of the Tentacle-lignende komplikationer her, men der er intet i den måde, at Telltale kan øge kompleksiteten lidt som spillerne vil varme op i jersey.Fixing kontrollerne snart , fortæl fortælling? der er også et andet spørgsmål, der skal nævnes, nemlig brugergrænsefladen. Igen, det samme system, som vi husker fra Tales of Monkey Island og den seneste Sam & Max episode, der er en mærkelig og upraktisk system, der "direkte kontrol" over din karakter. I stedet for at pege og klikke for at sende ham rundt i cirkler, du er nødt til at styre med musen eller piletasterne, og håber, at ingen kombination af konstant kamera hopper og en grundlæggende svag kontrol (især hvis du bruger musen) gør dig helt astray.The systemet er lige slemt nok til at være en stadig mere irriterende, men bare funktionel nok til at acceptere det og skubbe væk irritation. Dette er jo ingen actionspil, så resultatet af at du rotere lidt under forsøget på at komme fra A til B er aldrig mere alvorligt end at miste lidt tid. Irriterende, men aldrig critical.Much sjovt anywayAfter meget negative jeg må dog understrege, at den samlede oplevelse er meget positiv. Spillet aldrig gøre noget virkelig mindeværdig, men den situation, at rejser er sjovt, og selvom gåderne er aldrig avancerede de er mindst sjovt og godt integreret i resten af ​​kampen. Adventure spil er også i den heldige situation, at på trods af til tider uinspirerende spildesign kan spares ved god handling, dialog og forestillinger, og denne første Tilbage til fremtiden episode scorer højt på alle tre areas.Marty McFly og Doc Brown er naturligvis stjernerne i showet, og i film, det er den excentriske læge, der har de bedste linjer. Uden at give for meget væk, kan jeg sige, at han optræder i mere end én version i løbet af spillet, og er altid sjovt at være med. De andre karakterer er ikke ligefrem super spændende, men jeg nød mig selv i det mindste god, da jeg besøgte en bestemt kliché pensioneret tidligt i game.Michael J. Fox, der spillede Marty McFly, er desværre ikke med støbte, selv om jeg ved, det er hans sygdom eller budgettet til Telltale det optager. Heldigvis hans afløser gør et godt stykke arbejde, næsten skræmmende til tider. Gode ​​gamle Christopher Lloyd som Doc Brown vender tilbage, og er så godt som sædvanlig - selvom hans stemme kan have været lidt mere obskure med alderen. Resten af ​​skuespillerne gør en okay job, uden at være specielt memorable.Telltale har altid været god til musik, og her er de bedre end nogensinde - soundtracket er trofast til film, og ligesom musikken i en film, følger alle den tid, hvad der sker på skærmen. Spillet bruger Tell Tales sædvanlige, tegneserie-agtig stil og karikeret, men generelt har en højere detaljeringsgrad end vi er vant til. Det er ganske vist en smule tamme teksturer hist og her, men alt i al grafik fungerer godt, og som tidligere nævnt, er det ikke svært at genkende sig selv i communities.ConclusionThe ny Tilbage til fremtiden serien begynder i en solid måde, og det er About Time har stort set den samme sene plus og minusser som de andre episodiske adventurespil fra Telltale Games. Vi får masser af fantasifulde situationer, velskrevne dialoger og sjove figurer, og det hele føles meget rigtigt i biografen. Men mens møtrikkerne præsenteres lidt for simpelt, og det er ikke så meget, der klæber til din hukommelse here.Considering hvordan tidsrejser blev brugt som en yderst vellykket værktøj til at skabe store nødder i LucasArts 'klassiske Day of the Tentacle, der Count Tales Mike Stemmle var at udvikle, det er lidt skuffende, at Tilbage til fremtiden ikke forsøger noget lignende. Heldigvis er der stadig tid tilbage i series.But trods lille DAFF puslespil design og semi-frustrerende styrer spillet stadig formår at engagere. Og måske vigtigst af alt: Det føles som en sand Back to the Future "eventyr Marty, Doc, tidsmaskine, og selv Einstein popper toppen slag og Telltale har taget med tonsvis af store og små referencer til film (uden. på noget tidspunkt får trættende) .I andre ord plads til forbedringer her, og der er ingen tvivl om, at du skal være fortrolig med de film for at få mest ud af spillet, men alt i alle leverancer det er på tide en behagelig oplevelse og jeg ser frem til fremtiden.