Spil Guider > pc spil > alle pc > Spil Anmeldelse: Livet er Strange Episode 1: Chrysalis (PC)

Spil Anmeldelse: Livet er Strange Episode 1: Chrysalis (PC)

Story
Hvis du & rsquo; re overhovedet kender titler som Telltale & rsquo; s The Walking Dead, The Wolf Among Us, eller Game of Thrones serien, så ved du, at historie er en vigtig faktor, når det kommer til episodiske spil; det samme gælder i dette tilfælde. I Livet er Strange, du spiller som Max Caulfield, og håbefulde fotografering studerende deltage i en prestigefyldt kunstskole. Livet fortsætter som du ville forvente på enhver skole, når pludselig Maks vidner en begivenhed, der udløser en mystisk evne til at spole tilbage selv tid! Par, der med mærkelige apokalyptiske visioner hentyder i slutningen af ​​hendes lille by, og du har en bona-fide mysterium på hænderne. Nu er det & rsquo; s op til Max for at finde ud af, hvad disse beføjelser er for, og hvordan man bruger dem til at redde folk i Arcadia Bay.
spil spille
fleste af Livet er Strange & rsquo; s spil fokuserer omkring udforskning og samtale. Under forsøget på at sammenstykke de mysterier omkring Arcadia Bay og dens indbyggere, du taler til forskellige figurer for at få deres bud på forskellige arrangementer og indsamle oplysninger. I nogle tilfælde kan du blive behandlet som en outsider på grund af manglende viden, eller du kan være ude af stand til at fortsætte, fordi begivenhederne ikke udfolde sig på en bestemt måde. Det er her spillet & rsquo; s tidsstyring mekaniker kommer i spil. Med det, kan Max finde ud af, hvad en karakter forventer eller ønsker hende at kende, så spole tiden tilbage og puste nyt samtalen med denne viden i hånden; dermed forankringen deres fordel eller hjælp. I andre tider, en begivenhed kan ske, der kræver at du spole tilbage med henblik på korrekt placere rekvisitter eller mennesker, hvor de har brug for at være i orden at være til hjælp. Under dialog du leveres forgrening valg at stille spørgsmål og fremsætte erklæringer, kombineret med tidsstyring, kan du altid være sikker på at sige det rigtige. Mens udforske verden, får du mulighed for at interagere med visse mennesker og elementer; være en fotografering studerende, kan du også tage billeder på bestemte tidspunkter.
Hvad jeg kunne godt lide
Der har været forskellige titler, der har gjort brug af & ldquo; manipulere tid & rdquo; mekaniker, men jeg føler, at livet er Strange eller anden måde tilføjer et nyt lag maling til modellen. Afspilning gennem scener at se, hvordan begivenheder spille ud, og derefter have mulighed for at gå tilbage og rette dine fejl aldrig fik gammel til mig. I de fleste episodiske spil, du normalt har at genindlæse til en tidligere spare punkt for at gøre det. Også, da Max er upåvirket af tidsrejser, hun er i stand til at bruge, hvad hun lærer i den nuværende til at forme & ldquo; fortid & rdquo; for sin egen fordel. Jeg nød også spillet & rsquo; s historie, som den var i stand til at indføre en lang række figurer og lore i en kort tid, uden at det følelse skyndte. På det tidspunkt episoden var forbi, følte jeg, at jeg havde gjort forbindelser med virkelige mennesker og ikke blot NPC'ere. Selv udfylde hullerne om forsvinden af ​​en af ​​Blackwell & rsquo; s studerende var nok til at gøre hende føle sig som en vigtig aktør og ikke bare en side bemærkning, der blev kastet i jeg følte også, at Arcadia Bay havde en sit eget liv, fyldt. med interessante lokaliteter og historie. En anden funktion, som jeg følte var en længe ventet er spillet & rsquo; s samlerobjekt tilstand. Efter endt episode, du er i stand til at gå tilbage ind i hvert kapitel for at finde fotomuligheder (spillet & rsquo; s version af samleobjekter), som du måske er gået glip af. Mens du gør dette, vil alle beslutninger, du foretager påvirker ikke spare fil, du & rsquo; re at spille fra. Stemmeskuespillet er godt gået, med masser af følelser og personlighed givet til hver karakter. Nogle af linjerne kan komme ud som corny, men generelt manuskriptet er velskrevet.
Hvad jeg didn & rsquo; t gerne
Det kan være pedantiske, men jeg virkelig didn & rsquo; t lide, hvordan efter samtaler eller begivenheder, der kan have en vis form for indflydelse senere nede ad vejen, Max giver en indre monolog om, hvordan det kan eller ikke kan have været det rigtige valg. Jeg befandt mig anden gætte mine beslutninger mere end én gang på grund af dette. Spillet allerede giver dig besked, når handlinger som til at ske, så har hendes tvivl om, hvad du har gjort bare syntes unødvendige. Endelig lip-synkronisering behov for nogle store finjustering; de fleste samtaler følte ligesom ser en dårligt eftersynkroniseret kung-fu film.
Konklusion /Anbefaling
Livet er Strange fortæller en spændende historie, har interessante karakterer, og puster nyt liv i et gennemprøvet mekaniker. Jeg var i stand til at komme igennem min første spil igennem i lidt over 2 timer, og couldn & rsquo; t vente med at dykke tilbage i og se, hvad der ville & rsquo; ve sket, hvis jeg gjorde tingene anderledes. Hvis resten af ​​episoderne er noget ligesom den første, så jeg & rsquo; m alt i; og på $ 4,99 prisforlangende (per episode), det & rsquo; s en stor handel. Jeg helt klart anbefale at købe denne titel. Også, episode 2 blev for nylig løsladt, så det gør ikke & rsquo; t ligne der vil være meget af en ventetid mellem udgivelser
Livet er Strange - Complete Season [Online Game kode] Amazon Pris:
$ 19,99 Køb Nu (. pris fra 10 apr, 2015)