Spil Guider > pc spil > alle pc > Ugen i anmeldelse: THQs væk, men Nintendo er tilbage i spillet edition

Ugen i anmeldelse: THQs væk, men Nintendo er tilbage i spillet edition

Hvad en spændende fem dage har det været, der tilbyder nogle fantastiske højder, men lige så trist nedture. THQ endelig bøjede ud af spil forretning, "title =" "> bortauktionerer sin værdsatte aktiver for omkring $ 70 millioner Volition og Saints Row & ndash;. Sammen med Metro & ndash; har fået et nyt hjem med Koch Media, men hvem ved, hvad vil ske næste for studiet og dets hit franchisen

også skifter hænder blev THQ Montreal og South Park:. det Stick Sandhedens til Ubisoft, Relic Entertainment (sammen med Company of Heroes) til SEGA, Turtle Rock nye spil Evolve blev snagged af Take-Two og Crysis udvikleren Crytek stavrede op en halv million dollars for Homefront Vigil og dens hemmelige forbløffende ny titel blev efterladt på bordet, som var Vigil er moderat succes Darksiders franchisen & ndash;. sidstnævnte næsten sikker på at erhverves i løbet af de næste par uger, måske ved Platinum.

Mens THQ falder fra hinanden i sømmene, Nintendo gjorde sit bedste for ikke at ende i samme situation. Nintendo præsident Satoru Iwata vært en Nintendo Direct udsendelse til verden, annoncere en række nye spil til Wii U, herunder en jazzed-up high definition version af The Legend of Zelda: The Wind Waker. Så glade var Nintendo-fans ved nyheden om en Zelda genudgivelse /re-gøre, at det var let at komme over det faktum, at en ordentlig nye Zelda til Wii U er langt væk.

Flere spændende & ndash ; for mig i hvert fald - er bekræftelse på, at vi vil se den første optagelser af både en ny 3D-Super Mario spil og Mario Kart til Wii U på E3. Jeg er renset der er ingen plan for en ny Pilot Wings eller Wave Race, men jeg resigneret til aldrig at se disse franchisen igen.

Næste generation snakken fortsatte på tempo, med en otte -kerne CPU og hemmelige sauce-drevne PlayStation 4 siges at være floppier end meget stive Xbox 720. Forventer at høre om den næste Xbox første dog & ndash; forhåbentlig i marts & ndash; med Sonys Kaz Hirai hvori han er glad for at lade Microsoft vise sin hånd for at sikre Sony gør det bedre. Og hvis alt dette ikke er nok til at få dine safter flyder, er Heavy Rain skaberen Quantic Dreams menes at arbejde på en PlayStation 4 spil baseret på dens Kara tech demo!

Devil May Cry stormede til toppen af UK Video Game Chart, men dens diagram position forrådt sit salg tal. Chart-Track afslørede DmC flyttet lidt over en tredjedel af Devil May Cry 4 lancering uger alt, som givet væksten i brugeren base skal være en stor skuffelse for Capcom. Og det er en lignende historie i Japan, med DmC flytte omkring halvdelen lanceringen uger i alt DMC4.

Det er bedre nyheder for HMV, med overlevelse (i en reduceret kapacitet) nu ser sandsynligt efter HMV Canada ejer Hilco UK erhvervet gæld detailhandleren, effektivt at tage kontrol over virksomheden. Kunderne kan nu også bruge gavekort igen, som vil glæde dem, der troede deres julegaver var værdiløse.

Sørg for at lytte til den seneste udgave af The VideoGamer.com Podcast og se nedenfor for første episode af . ny video-funktion INDIE FACE

Farvel for nu, men tjek tilbage på søndag den første i en regelmæssig ny video serie, Extended Play Classics & ndash; denne uge ser tilbage på Outwars.