Spil Guider > online spil > alle online > Eorzean Evening Post: Heavensward anmeldelse Del 1

Eorzean Evening Post: Heavensward anmeldelse Del 1

.

I sidste uge, Final Fantasy XIV faldt 3,05, en stor indhold patch, frigivet den endelige bit af slutspil indhold, der blev lovet på Heavensward lancering. Nu, hvor vi har udvidelsen i sin helhed, er det tid til at tage et kig på, hvad alle Heavensward tilbud.

Heavensward Æstetik

FFXIV har altid været et spil af stor skønhed, og Heavensward skuffer ikke. De nye områder er større og mere vid gab end de tidligere områder, vi udforskes. Hver zone har masser af eye candy, det være sig en sne-fejede landskab eller en massiv spir i skyerne. Udvidelsen bringer også en række nye våben og rustninger, alle med deres eget udseende. Der er den Doman-tema rustning du optjener fra at dreje i Tomesones of Law, det nye sæt rustning du optjener fra Alexander raid, samt det nye sæt artefakt rustning med den ikoniske Final Fantasy udseende for hvert job.
< p>

Heavensward lydspor er også ganske godt, med mindeværdige musik og godt arrangeret temaer. En række sange er variationer af lignende melodier, med hver by og zone med både dag og nat musik. Som altid, de primals og forsøg fremvise originale score, og at bidrage til at give en unik, heroisk kamp erfaring.

Story cut scener synes mere konsekvent udtryk, end vi har set tidligere. Men mange af stemmen aktører har ændret sig siden den 2,0 historien, og der er lidt af samtale, om denne ændring er på godt og ondt.

En Story-Based Experience

Når du tænker om din standard MMO, god historie er normalt ikke den stærkeste salgsargument. Dog er FFXIV arbejder på at ændre det, threading solid historiefortælling gennem alle rigets Reborn indhold. Heavensward fortsætter historien drevet fokus ved at vælge lige hvor den 2,0 indhold slap op.

Fra det øjeblik du trin mund i Ishgard, hovedscenariet quests fører dig gennem ekspansion, hele vejen til niveau 60. med stærk karakter udvikling og plot, det føles som forfatterne er begyndt at komme til deres ret i at skabe de episodiske eventyr, vi har spillet i tidligere indhold patches.

Heavensward sparker det op et hak, der giver ikke bare en fornøjelig historie, men tegn til at bekymre sig om, og en oplevelse, der bærer mig på en bølge af nostalgi tilbage til de gode gamle dage med at spille den nyeste Final Fantasy på mine SNES eller PlayStation. Det har været en lang tid siden jeg har følt, at i et Final Fantasy spil, og jeg bestemt ikke forvente at finde det gemt væk i et MMO af alle steder!

Indhegnet indhold

Men at bygge en udvidelse omkring en historie er ikke uden tilbageslag. Uanset hvor sjovt hovedscenariet er, er der kun så meget historie at gå rundt. Dette bliver især på omkring niveau 55-56 for de fleste spillere.

Traditionelt har FFXIV undervist spillere til næsten helt ignorere de normale quests sidder rundt i byer og quest hubs. I løbet af 2,0, ville spillerne spille gennem hovedforløbet som den vigtigste kilde til oplevelse på deres første job, og derefter gå tilbage til disse quests når nivellering alt-job.

Hvis du gør det i Heavensward, er du næsten sikker at ramme et punkt, hvor du ikke længere kan udvikle i hovedforløbet, fordi du er under jævnet for det. Hvis du virkelig crazy-glad om kører en masse dungeons eller skæbner (som nu er mere indbringende med den nyeste patch), kan du sikkert holde ud længere end de fleste.

Still, før eller senere, den nivellering kurve kommer til at indhente dig, og du bliver nødt til at fuldføre disse quests du sprang for at komme derhen, hvor du skal være. Mens der er nogle quest kæder, der er interessant og fuld af lore og personlighed, der er nogle, også trække i lange, generiske hente-og-find quests. Hvis du har gjort dem, eller du har hørt folk klager over "Moogle quests," godt ... du ved hvad jeg mener, da.

Der er en anden stedet hvor Heavensward er gated : før du selv begynder udvidelsen. For at komme ind Ishgard, skal du først spille gennem alle de 2,0 hovedscenariet indhold. I modsætning til andre MMO udvidelser, hvor du bare kan ramme et vist niveau og tale med en NPC for at indtaste nye lande, FFXIV ønsker du at vide præcis, hvad alle er kommet frem i verden af ​​Eorzea før skrider frem.

Udtalelsen om gating udvidelsen bag den tidligere spillets historie har været en af ​​kontroverser. Eftersom FFXIV er at sætte sig derude som en historie-drevet spil fra start til slut, jeg personligt ikke har et problem med dette valg. Faktisk var jeg glad for at opdage, at historien jeg nød fra 2,0 fortsatte og logisk lettet os ind Ishgard med en grund og formål for at være der.

FFXIV teamet har gjort meget for at fremskynde nivellering gennem 2,0 indhold, og har endda leveres gratis højere niveau gear til dem, der er ved at indhente gennem hovedscenariet quests. En nyere spiller i min gratis firma netop nået Ishgard sidste uge - en hel måned efter udvidelsen frigivet - og var ganske positivt om sin oplevelse gennem den ældre indhold, især byttet han scorede undervejs

Taking Flight

Flyvende mounts er et højdepunkt af Heavensward ekspansion, og med god grund. Alle de nye zoner er langt større end de fleste af de zoner, vi har oplevet før. Indholdet i disse områder er også lavet med flyvende i tankerne. Nogle steder vil du ikke være i stand til at nå frem til du flyver, som du kun kan låse op efter at gøre specifikke quests og opdage hver Aether Current i hver region.

Jeg kender nogle utålmodige folk var gnaven med klager over, " Ved den tid, vi kan flyve, vi gjort med denne zone! "jeg finder det langt fra at være sandt i bakspejlet. Ofte nye quests fortsat poppe op i zoner, du allerede har fuldført, beder dig om at vende tilbage til dem senere. Også slutspillet indhold, såsom daglige og ugentlige jagter, kræver, at du vender tilbage til zoner for at tjene opgraderinger til slutspillet gear. For ikke at nævne, hvis du er en samler af enhver slags, behøver jeg ikke at fortælle dig, hvor meget flyvende gør dit liv lettere.

Jeg er sikker på, at hvis FFXIV hold fortsætter med at frigive indhold patches som de har gjort i fortiden, vi vil tilbage til disse zoner ganske lidt i fremtiden, så godt. Der synes at være masser af interessante områder i disse zoner, der skal styrkes for fremtidige historier og måske endda dungeon tilfælde.

nye job, New Race

Sammen med hævet niveau hætte og nye færdigheder for eksisterende arbejdspladser, Heavensward introducerer tre job: Dark Knight, Astrologian, og Machinist. Dette tilføjer endnu en tank, healer og DPS for spillere at vælge imellem.

The Dark Knight er en magisk-baserede tank, der bruger en dobbelt-handed greatsword og bemyndiget af mørke energier. Den Astrologian er en healer, der anvender to forskellige holdninger - Diurnal og Nocturnal - mens placere fest buffs baseret på tilfældigt trukket kort fra deres divining dæk. Den Machinist er en varierede DPS, der bruger skydevåben og tårne ​​at gøre skade og give party support.

Mens der er masser af spillere, der har jævnet med jorden disse klasser til 60 allerede, er der stadig meget at lære om den optimale måde at spille dem. Der har været modstridende udtalelser, som der plejer at være, når en ny klasse introduceres, for det meste med angivelse af de nyere job kan være en smule underdimensioneret i forhold til deres ældre søskende.

Sandheden af ​​dette er naturligvis, i hænderne på spilleren og deres dygtighed, føler jeg. Den FFXIV holdet har tilskyndet spillere til at fortsætte med at eksperimentere og lære deres klasser i det nye raid indhold, før passerer absolut dom. Hvis tweaks kommer, vil det ikke være før efter razziaen, Alexander, har været ude for en stund.

Heavensward også indført en ny race, den Au'Ra. De er dragen-lignende i udseende - bærer horn, skalaer, og en hale - og hagl fra langt lander i Othard. Du kan vælge rulle en helt ny Au'Ra karakter fra niveau 1, eller ændre en eksisterende karakter i en Au'Ra ved hjælp af en Fantasia potion.

Gratis Company Workshop og luftskibe

Heavensward ikke glemme de crafters og samlere. Ikke kun fik alle job får et niveau cap stigning, men den nye frie selskab værksted og luftskibe blev gennemført i denne ekspansion. En gratis selskab skal eje et hus (af enhver størrelse) for at få adgang til denne workshop og håndværk luftskibet.

Crafters og samlere kan samle deres ressourcer og kompetencer sammen for at arbejde på at opbygge den frie selskab luftskib. Dette er lavet af fire forskellige dele, der hver har tre faser af byggeriet. Hver fase kræver Crafter-made materiale af varierende niveau, og mindst 4 Crafters stede for at fuldføre.

Når du lægger det hele sammen, får du en gratis firma luftskib, som du kan sende ud i fart, lidt ligesom en holderen, der går på ventures. Luftskibet gør tidsindstillede ture ud til sektorer på eget, hvor han scorede krystaller, crafting materialer, materia, og undertiden sjældne genstande. Mens der ikke er nogen løfter, har holdet nævnte, at de gerne vil udvide funktionerne i luftskib i fremtiden, så vi vil se, hvor det går herfra!

Men vent, der er mere!

jeg har for det meste kun berørt det indhold, du vil opdage, mens nivellering din karakter til 60 i ekspansion. Når du får til 60 og har afsluttet hovedscenariet historie, der er meget mere, der bliver til rådighed for dig. Jeg vil tale om, hvad du kan forvente fra Heavensward s slutspil i den anden del af denne anmeldelse.