Spil Guider > moblie spil > omfattende > Oddworld: Strangers Wrath anmeldelse. En konsol port udført right.

Oddworld: Strangers Wrath anmeldelse. En konsol port udført right.

Oddworld er en succesfuld videospil franchise, der er blevet frigivet af en håndfuld udviklere, og har været omkring næsten tyve år på forskellige platforme, med dette spil debuterede for den originale Xbox i 2005. Dette var en franchise, som jeg havde hørt om, og var vagt bekendt med, endnu ikke havde oplevet nogen (kommer i "ren" i det væsentlige). Jeg ser frem til at gennemgå denne ene, da jeg så, at det gik på salg, så lad os se, hvad jeg gik væk med.

Inden for franchisen, er alle spil (herunder Stranger 's Wrath) indstillet på den samme planet , Oddworld
. Inden Stranger 's Wrath
, jeg fandt ting at være ... godt, ulige ... på en god måde. For eksempel alle sine indbyggere har udseende af antropomorfe dyr, hvoraf de fleste er genkendelig. Der er kylling mennesker, firben mennesker, og så videre. De synes alle at tale og opføre sig som mennesker ville, men de vises ikke som folk ville. Hovedpersonen i dette spil, en figurs hvis standardnavn er Stranger, er en Minotaurus /boanthrope, der beskæftiger sig med de andre typer af mennesker, være de slags eller væmmeligt.

En anden særhed i Stranger 's Wrath
er fastsættelsen af ​​dette spil. For meget af det, det føles som den gamle vest på mange måder. Talen og påklædning af Stranger er fra denne æra, såvel som for mange af de mennesker og bygninger. Men på andre punkter i spillet, det bryder fra den gamle vest og springer til futuristiske Sci-Fi. Og mens du læser om det her kan synes malplaceret, det hele fungerer sammen i spillet. Stranger, i fremmedes Wrath, er en dusørjæger af handel. I og for sig selv, ville det være nok til de fleste spil, men der er en back historie her, der driver fortællingen. Stranger er på udkig efter en meget dyr operation, så han kan ikke bare gå ud og taske kriminelle til at betale for det. Snarere er der en anden form for skabning, han kan jage, der vil betale ham den ønskede sum penge; som historien udvikler sig, hvad Stranger er på jagt, og hvem der betaler den dusør for det kommer til at spille, og pænt på det. Så for meget af spillet, Stranger blot går om sit job og arbejder hen imod at finde sin store lønningsdag.

Han begynder i en lille by, hvor der er en håndfuld af dusører, der har brug for at indsamle. Fremmed vil have mulighed for at bringe dem i død eller levende, selvom opnå sidstnævnte er to eller tre gange mere rentable, endnu vanskeligere på samme tid. Som Stranger samler i dusører, han betalte som forventet og kan derefter investere sin indtjening i en håndfuld måder fra General Store beliggende inden hver by. Der kan han forny eksisterende ammunition, tilegne sig nye typer, og opgradere eller forøge andre ting. Desværre, når Stranger færdig med at indsamle alle de dusører og flytter til en anden by, hvad der var til salg i en tidligere besøgt byen ikke er acquirable i den nye, heller ikke jeg ser en vej tilbage til tidligere gennemførte byer, og styrker den lineære føler af spillet, trods spillere vælger den rækkefølge, de ønsker at fange dusører inden for en given by. Når du er på en mission, Stranger forlader byen og går ud for at fange kriminelle, forhåbentlig i live.

Han har et par våben til sin rådighed, men den primære anvendte et håndled monteret armbrøst der kan lægge to forskellige typer ammunition på et givet tidspunkt. Det interessante er, at den ammunition, der anvendes af Stranger er alle i live; hvepse, stinkdyr, flagermus, et al. Hver enkelt er en diminutiv critter, der efterligner funktionen af ​​en traditionel skydevåben. For eksempel stinkdyr efterligne gas granater, og fyring man vil frigive en lokaliseret sky af gas, når den lander, der incapacitates dem i nærheden. Skydespil edderkopper vil afslutte forbrydere i en gjord, der gør for nem indsamling. Og på opportunt tidspunkter, Stranger er i stand til at bestanden op på mere hans levende ammunition ved at skyde på critters i naturen; de ammo-critters ofte har reder uden for byen, hvor Stranger kan skyde dem med "zap fluer" (tror brand fluer, der bærer en elektrisk ladning) at bedøve dem for indsamling og fremtidig brug. Dette er absolut en dejlig twist på de konventionelle modeller for skytter i dag.

Efter rengøring op flere byer, Stranger er tvunget til at fokusere mere på sin operation, og hvorfor han ønsker det, åbne en anden (og ganske tydelig ) del af spillet, hvor bounty jagt ikke længere gælder, og tingene bliver mere personlig for ham. Alt i alt dette spil er lang. Den bounty jagt alene er længden af ​​et komplet spil, men det strækker sig langt ud over det.

Gameplayet fungerer i en dobbelt måde. Brug af armbrøst funktioner fra en første persons perspektiv, og de fleste alt andet er forvist til tredje person, herunder hvad lille dialog i spillet, rejser, og selv fysisk kamp, ​​såsom stansning og headbutting. Disse er typisk administreres gennem flere virtuelle knapper i nederste højre hjørne, og det sandsynligvis stammer fra det bliver oprindeligt udgivet for et gaming system som Xbox.

det første er der en dedikeret skifte til bytte mellem første og tredje persons perspektiv. I tredje person tilstand, vil spillerne også have knapper til stansning, headbutting, spring, og en X-knap for Miscellanea (tale, aktivere kontakter, sikring kriminelle, og lignende). I første person tilstand, du bevarer toggle samtidig have to brand- knapper (en for hver af de to valg af ammunition en spiller kan lægge op og brand på et givet tidspunkt) i stedet for slag og skalle, og samtidig bevare springet og X knapperne på bunden. Dette er et spil, der heldigvis understøtter controllere, som jeg er overbevist om, at det ville have forbedret min erfaring (jeg havde en). Mere end én gang jeg trykkede på den forkerte virtuelle knap, midt i aktion, simpelthen på grund af at have fem på skærmen i modsætning til den ene eller to, at jeg er kommet for at se, som normen i mobilspil.
< p> Indstilling at bortset dog, swapping mellem første og tredje persons perspektiv fungerer også. Det gør det muligt for spillere at se Stranger og hans omgivelser bedre, men samtidig tillade en finere grad af kontrol under kamp; del af denne finere kontrol stammer fra den indstilling, der gør det muligt for spillere at bruge de gyrosensorer i deres håndsæt til at kontrollere deres første person sigter, ud over at aflæse. Jeg virkelig fundet det praktisk at være i stand til at gøre fejende bevægelser ved hjælp af fagter, og derefter "nul i" ved at vippe eller dreje enheden en lille smule i den ene retning. De to stilarter komplimenteret hinanden pænt. Stranger 's Wrath
har også et radarsystem, farvekodede for ven og fjende, samt for hvordan alarm fjenden er, og hvilken retning de ser i (a la Metal Gear
) . Fjender kan se Stranger, og mens Stranger kan løbe ind i buske at skjule (hvis de er tilgængelige), vil fjender stadig søge i Stranger generelle område, før de bryder ud forfølgelse ... en anden nice touch. Jeg fandt, at jeg kunne have brugt mere end en simpel radarsystem, og helt ærligt kunne har brugt en mini-map til tider, bare for at hjælpe mig selv at navigere nogle af de senere byer eller større områder, hvor jeg var bounty jagt.

Mens være langt fra åben verden, nogle af de byer og udendørs områder er en god størrelse, og jeg fik mig selv vendte rundt eller tabt på et par gange. Catching skurke for dusører er en simpel (men ikke altid let) proces. Af de forskellige muligheder (critters at skyde, eller fisticuffs), fjender og bosser både vil ende med enten kortvarigt bevidstløs eller dræbt, igen med den førstnævnte er lidt tricky. I begge scenario, vil spillerne fange dem i en Ghostbusters
ligesom mode, suger dem ind i en tingest derefter veksles til en dusør. Fjender vil kæmpe og slås for i et forsøg på at komme væk fra det vakuum-lignende tingest. Det gav mening for de kriminelle, der blev uarbejdsdygtig, men slog mig som mere af en fejl eller en forglemmelse, når slyngler var døde og alligevel kæmpet for at komme væk fra at blive sikret. På andre punkter, vil skyggerne af de tegn dukke op på den forkerte side af gulve /lofter eller på de andre sider af vægge. Ligesom de døde skurke kæmper, dette er en lille klage, men det stadig tog mig ud af oplevelsen.

Endelig de virtuelle knapper ikke blegne (i fordybende mode) helst jeg ville åbne op for spil. Hvis jeg hoppede ud og tilbage i, ville de forsvinde som man kunne forvente. Dette er værd at nævne som havende nav nederst ville dække de virtuelle knapper og udelukker mig fra at drage fordel af dem fuldt ud ved at beskære off en del af dem, så længe de bar blev vist. For at være klar, baren er gennemsigtig, så synligheden af ​​spillets virtuelle knapper ikke kompromitteres, det er bare at den nederste del af de to nederste blev kompromitteret. Jeg har emailet disse spørgsmål til udviklerne, så forhåbentlig vil de blive fastsat i kort rækkefølge.

Der er tre forskellige målere, der er i toppen af ​​skærmen og vedrører Stranger. Først har han en grøn liv meter. Dette kan genopfyldes ved at ryste din enhed, og ser ham slå hans bryst til at slå alle projektilerne Han blev skudt med. Hvor ofte kan du gøre dette er bestemt af den anden måler til udholdenhed, farvet i blå. Det vil genoplade på sin egen, får en lille løft, når en kriminel indfanges, og er fladt, når de bruges til at genvinde sundhed. Meget gerne vride og dreje enheden til at finjustere min sigter, jeg fandt dette at være en humoristisk og klog måde at integrere mobil teknologi i en havn i en eksisterende titel, der er designet til en helt anden platform.

Som spillet skrider frem, Stranger panser, stansning, udholdenhed, kan opgraderes, sammen med critter-ammunition. Ingen af ​​disse nå niveauet for RPG vel at mærke, men de er nice rører alligevel. Soundtracket til spillet varierede på forskellige punkter, men meget gerne score på en film, der anvendes lignende instrumenter og var passende for både den overordnede stil af spillet, samt hvad der foregik i det pågældende øjeblik af spillet.

i det hele soundtracket var fast og jeg havde ingen klager. Jeg kunne ikke finde nogen grænse for de gemme filer, så spillerne kan begynde, gemme og indlæse et vilkårligt antal spil filer, de gerne vil. Spillet indeholder også en mulighed for spillere at uploade deres gemme filer på deres Google Drev-konto. Jeg håber virkelig at se flere udviklere gøre dette, da det forekommer mig strålende, såvel som noget, der skulle allerede have været standardiseret. Grafikken kiggede skarpt på min Nvidia Shield Tablet, men spillet medtog skydere for hvor langt spillere kan forsøge at skubbe grafik på deres respektive håndsæt. Endelig er spillet integreret med Google Play Games

I det hele taget, der er en masse at sige om Oddworld:. Stranger 's Wrath
. Det er længe, ​​historien var god, grafikken så stor, mobilvenlige hånd til at sigte og sundhed regenerering er alle grunde til at lide dette spil, og hvis du har en controller, endnu bedre. På trods af de én eller to små bugs jeg bemærket, kan jeg nemt anbefale dette spil til nogen, der kan lide action spil, skydespil, en anstændig historie, eller virkelig ønsker noget, de kan synke deres tænder i, der ikke vil være afsluttet i to eller tre timer . Givet det nuværende salgspris på $ 2,99 (og ingen IAP), er det en lejlighedskøb

Amazon Martketplace: Oddworld: Stranger 's Wrath
Oddworld:. Stranger' s Wrath (Playboard) | Oddworld: Stranger 's Wrath (Play Store)