Spil Guider > moblie spil > omfattende > Anodyne anmeldelse

Anodyne anmeldelse

intetsigende smager bittersød - på den ene side er det en pæn retro-stiliseret 2D action Adventurer modelleret på måske mest repræsentative spil af genren - Legend of Zelda: Links Awakening - endnu, at tilføje en smule af ITS enkelt, Grim berøring ; på den anden side overvejer spillets potentiale er det uheldigt det undlader at levere eventuelle nyskabelser og med tiden bliver mere og mere repetitive

Hele spillet foregår inde i ubevidste sind hovedpersonen -. Young - og i betragtning af, hvad klart vi se der hAN har nogle spørgsmål. Delstaten, som kaldes denne forskruede, Bleak verden er på randen af ​​omkomme, og det er Youngs GOAL at redde den - sikkert score ubesværet opgave, da at gøre det HAN kommer til at stå Hans indre bevæbnet med en simpel Broom (en metafor rengøring rodet dette sted?). Personlig, sådan indstilling mindede mig om Pans labirynth - med den tabte barn, der bor inde i hans egen imaginære verden, refleks de Harms for Real ene, hvor kloge vismænd overvåge hans dag og feer hjælp ved at give liv

Det imponerer. kan i høj grad, hvad designerne formået at opnå med sådanne ydmyge midler - Old Fashioned trods af den 16-bit grafik-lignende atmosfæren her er mindre haunting NX end i mange andre frygtelige historier beskæftiger langt mere avancerede teknologier. Det skyldes i stor del at skåne, men omrøring, musik Hvilke urolige toner intensivere den generelle følelse af angst. Anodyne kan ligne din barndom, gameboy erindringer Men det Aint passende for børn -. Helt ærligt, kan det give dig kuldegysninger

Visuals er endnu bedre end Music - takket være flot kunstnerisk design Delstaten, har ITS enkelt, mørk fantasy følelse gør det til at ligne et eventyr gået dårligt eller meget Hyrule s Grim Future. Nej tvivl, er det udformet meget grundigt, med sans for detaljen men'er Hvad jeg mest er, at hver del af det - Uanset om det er skrækkelige skov Usikre huler eller Gådefulde undervands jord - føles meget anderledes fra en anden takket være brugen af ​​underspillede paller af farver og musik - alle, der gør at udforske sig selv sjovt, kedelig Selvom erfaring

En sådan skæve verden er naturligvis beboet af skæve skabninger, hvis design er også prisværdigt.. De fleste af dem forsøger at stoppe dig selv om der er nogle værd hvori Peculiar NPC'ere taler gerne rejer eller ældre mand Called Rank WHO skærer buske for at leve og ser til forveksling ligner Link. Du vil også opfylde en række chefer - at slå dem aint nødvendigvis vanskelige men'er de har, er af mindeværdige takket være de optrædener og tvetydige ord taler, at de forlader ofte du tænker. Trods hæslige udseende de ikke synes at være aldeles onde men'er lidt trist, ynkelige væsener besætter trist verden.

intetsigende historie er en metaforisk, rig på Symbolsk fortælling Håndtering af besværlige emner vedrørende barnets skrøbelige sind. I betragtning af mængden af ​​dialog og kompleksitet Creator Skal have lagt en masse workn 'i plottet; Men selv om det gør formår at levere flere forstyrrende, selvom-provokerende scener det bliver for meget ude af fokus på senere dele af spillet og kan ikke hjælpe at lyde som Latterligt Vrøvl Heldigvis spil til tider sænker mængden af ​​pretentiousness med doser af humor men'er stadig alle, der har vanskeligheder med sådanne historier bør holde sig væk fra det.

Hvis du spillede top-down action adventure spil for 20 år siden på din gameboy Vil du straks føle sig hjemme men'er skal ikke forvente Intet mere end standard spil mekanik i Anodyne - hvilket er en skam, da selvstændige projekter er altid den store lejlighed til at præsentere nogle kreative gameplay design. Alligevel knoppes modstandere til døden og surfing på stakke af støv er stadig morsomme samt Løsning vanskelige gåder; men disse sjove dele er irriterende ofte adskilt af skræmmende søgninger for middelværdien af ​​fremskridt - Uanset om det er en nøgle, ny evne eller en af ​​de halvtreds kort skal du indsamler at afslutte spillet - det bliver endnu mere nedslående Når du er tvunget til at kæmpe de samme modstandere flere gange på grund af deres Revival Hver gang hovedperson renteniveau.

på trods af sin ulemper Anodyne opfylder sin rolle som hyldest til gamle timere klassiker positivt, Succesfuld ansætte genre fleste fleste egenskaber elementer i en smuk, imaginære landskab fyldt med foruroligende hændelser, så sjældent set i 16-bit-miljøer; Hvis du længes efter at hoppe RECALL Udtrykket barndomsminder eller føler i humør til at nedsænket i hjemsøgt verden af ​​børnenes snoet fantasifulde ikke med at prøve Anodyne
Final Bedømmelse:.