Spil Guider > videospil > alle video game > 'Diablo 3' Review

'Diablo 3' Review

Spil Rant Andrew Dyce anmeldelser Diablo 3

Fantastiske krige mellem godt og ondt, med kloge troldmænd og dæmon Herrer laver kamp for retten til at herske menneskeheden: dette er ikke noget nyt til videospil, eller fantasy historiefortælling i almindelighed. Men der er noget, der taler for støbning til side tætte og komplekse mytologi, og lade ens sværd eller bue gør det taler. Det er den kløe, at de første to spil i Diablo
serie ridset til stor succes, men endnu en gang rige Sanctuary er faldet under angreb fra de groveste skabninger Helvede.

Det seneste årti oplevede Blizzard roligt arbejder væk på Diablo 3 fotos, næsten med det samme hyldet som den alfa omega for hack og skråstreg, dungeon-crawling genre. Med ingen mangel på hyklere til tronen få succes i sit fravær, er Diablo 3
nå de høje mål, som dens mest glødende tilhængere? Det ville være mere korrekt at sige, at det har levet op til dem, der ved sine egne udviklere. Og selv om de ikke helt så høje, er disse særlige mål opfyldes overordentlig godt.

Mens selve spillet lidt, hvad der kun kan beskrives som en af ​​de værste singleplayer spil lanceres i historien, har udviklerne undskyldte og for øjeblikket ser ud til at har genoprettelse skibet. Ikke et øjeblik for tidligt, som Diablo 3
giver opgaven med at redde realm af menneskeheden fra horder af helvede til afspilleren fra spillets første øjeblikke. Dette kan ikke være en særlig nyt tema for fans af serien, men som motivation for at komme videre, det tjener formålet godt.

Historien tager snart et bagsæde til den endeløse søgende og dungeon-plyndringer anyways, så den udvidede plot er for det meste transporteres gennem en række betagende filmiske cutscenes. Spillere vil uden tvivl længes efter en gameplay oplevelse på niveau med den visuelle dygtighed af filmsekvenser - desværre stadig ikke er mulig - men, uundgåeligt, gameplayet selv ikke lever op til den store tone og synet af de helt fraskilte expository scener. Historien eller fantasi mytologi en dungeon-crawler RPG kan ikke være den mest integreret aspekt, men faktum er: dialogen i cutscenes er bedre, tegnet design er mere forfriskende og imponerende, og de frygtindgydende fjender er, faktisk, virkelig skræmmende i modsætning til blot boss-lignende.

historien formidles i spillet er ikke dårligt udført, og den lejlighedsvise dosis af godt udformet vignetter kun tilføjer til erfaringen. Men dette indtryk, at mere drama og originalitet eksisterer uudnyttede uden for selve gameplayet er en, der hele tiden dukker.

Hjertet i Diablo 3
erfaring som udformet af Blizzard ligger i kamp og punkt erhvervelse, og de omfattende mekanik og systemer, der ligger under disse respektive hætter. De fem figurklasser rådighed - Barbarian, Monk, Demon Hunter, Witch Doctor og Wizard - tilbyder en blanding af nærkamp, ​​varierede og Spellcasting evner som fint slebet og varieret som stamtavle udvikleren ville indebære. Begyndelsen faser af spillet kommunikere styrker og svagheder i hver klasse helt klart til nyankomne: nærkontakt krigere, der kan styrte direkte ind i kampen og absorbere massive skader, varierede krigere, der er potente fra en afstand, men konstant behov for at falde tilbage, eller magikere, der er afhængige af de elementer og spiritus til at følge deres slagplan.

som det kunne forventes, hver klasse føles helt forskellige fra hinanden både i og uden for kamp. Med en bred vifte af fjendens typer og unikke våben og rustninger, hver klasse tilbyder tilfredsstillende lovovertrædelse, mens du stadig bringe udfordringer under hele kampagnen. De skaleres våben og kosmetisk varieret gear følge den lange etableret i RPG genren formel, som gør ghoul fyldt tilfældigt genererede dungeons. Optrædener er i dette tilfælde, helt bedrager. Et hurtigt blik på et afsnit af Diablo 3
gameplay kan synes at være en øvelse i at klikke, re-klikke, derefter klikke igen, men den sande raffinement af spillet eksisterer under overfladen.

i stedet for at stole på en grundlæggende vifte af angreb, der øger i vildskab med spillerens stigende erfaring, har Blizzard lavet en konstant strøm af primære, sekundære og specielle angreb, ledsaget af unikke runer, som grundlæggende ændrer sagde evner. Mens Barbarian kan begynde med en standard nærkamp, ​​kan den indledende knalde snart blive en koncentreret strejke (beskæftiger ekstra skade i en bred radius, eller lidt mere skade på tværs af en mindre effekt zone) eller en fejende skive (som forårsager bleed skade efter sammenstødet eller sving dræbt fjender til walking sprængstoffer). Det endelige resultat er et arsenal af angreb og modifikatorer, der følger ikke strengt hierarki, og placere efterspørgslen på afspilleren for at analysere hver enkelt kamp i stedet for at stole på en prøvede og sande formel.

Vellykket bekæmpe strategier er lært
, ikke fortjent. Det vil sige, spillere, der er opmærksomme og prioritere fjendtlige styrker er dem, der vil undgå tastatur-kaster frustration, ikke dem, der blot er afhængige af nivellering at frigøre mere kraftfulde angreb. Angrebene kan få styrke og brutalitet som karakter niveauer, men endnu mere beskedne og beregnede angreb og besværgelser kan føre til større succes end blot brute force. Dette bliver endnu tydeligere, når man spiller kooperativt, som en færdighed, der tidligere havde syntes lidt ubrugelig kan ændre formen på en engagement, når det kombineres med en anden klasse 'evner.

Det er noget af en bedrift at sige, at co-op-systemer sættes i sted er nogle af de mest ubesværet, vi har for nylig stødt på en pc titel, på trods af de problemer, som plagede spillets lancering. Leger med venner er ikke blot et tilsætningsstof oplevelse, men en nødvendighed at sætte pris på den tid og energi, der gik ind crafting den enkelte klasse 'specifikke kampstile. Kort sagt: den kamp og gameplay af Diablo 3
forsøger ikke at genopfinde genren, men finpudse og perfektionere de systemer, der er kommet til at definere det. Og i den forbindelse, spillet helt sikkert lykkes

Med de grundlæggende principper i genren påberåbt så stærkt på, de mest varige aspekter af Diablo 3 fotos -. Både gode og dårlige - findes i detaljerne. Behovet for sundhed potions er mindsket ved lejlighedsvise sundhed orbs faldet med fjender, gør det muligt for spilleren at opretholde reserver til mere udfordrende bosser. Varebeholdninger fyldt med magiske genstande, der er nødvendige for crafting afhjælpes ved tilstedeværelsen af ​​en Town Portal, yde spilleren mulighed for at vende tilbage til deres hjemmebase så ofte, som de kan lide, og hjulpet af en overflod af waypoints, som kan være lige så let vendt tilbage til . I begge tilfælde, hvad der kunne være spil-breaking tilføjelser aldrig påvirke den overordnede færdigheder, der kræves for at spille, blot tillader spilleren at fokusere på de aspekter af spillet, der er mest givende -. Og selvfølgelig mest vanedannende

Ved Ligeledes er der mange ændringer gameplay, der, i mangel af et bedre ord, synes halvfærdige. Visse uidentificerbare varer fundet blandt plyndre kan tydes med et højreklik. Hvorfor? Det er svært at sige. Ingen grund er nogensinde givet, og handlingen aldrig ophører med at virke som en pladsholder. Klager som disse kan virke som trivielle pedantiske, men når de placeres ved siden af ​​fint strømlinet og finpudsede gameplay, de er intet mindre end dumbfounding. . I nogle få tilfælde, kan deres manglende polish føre til frustration, ikke blot irritation

For eksempel fjender konstant udspy ud guldmønter ved død, kommanderende completionist (læs: Diablo
) fans til at feje den slagmarken for at sikre ingen loot er efterladt. Selvfølgelig er antallet af sælger varer, som er kraftigere end dem, der findes under plyndringer i det meste af spillet er minimal i bedste fald besejre meget af det punkt i påløber valuta. Bortset fra Auction House, der er. I betragtning af at de fleste ikke-magiske, ikke-sjældne genstande kan sælges for relativt lidt, deres tilstedeværelse i spillet synes helt vilkårlig i punkter. Meget af det guld, der er indsamlet skal bruges opgradere spillerens egne Crafters at holde trit med deres egen progression. Siden færdiggøre quests resultater i langt mere guld end scrounging, ser det ud til, at en mere direkte sammenhæng mellem disse elementer kunne have været gennemført. Især da tilstedeværelsen af ​​kæledyr er i stand til at indsamle spredte guld for spilleren blev fjernet, fordi de "følte de var obligatorisk."

Disse ulemper og nagende spørgsmål falder kort af afsmag den samlede oplevelse, men med over ti år udvikling, er det svært at retfærdiggøre deres tilstedeværelse på alle. Når så mange elementer i spillet blev fjernet forud for frigivelse på grund af deres mangel på polsk eller perfektion, hvad der var tilbage var sikkert antages at være så færdigt som det nogensinde ville være. Måske ofre for de forventninger, som en udstrakt-langvarig udvikling cyklus, Diablo 3
alligevel besidder nogle fejl mere tilbøjelige til at poppe op i langt mindre raffinerede udgivelser. Det er værd at bemærke, selv om, at disse alt for velkendte irritationsmomenter og gådefulde mekanik kun skiller sig ud, fordi resten af ​​spillet præsenteres så glat.

Blizzard tydeligvis havde en enkelt mål for øje, indføre ny og forfriskende dybde til en enkel kampsystem, og skabe en foranderlig verden, hvor det kunne blive sluppet løs. Men ved de resterende så engageret til genren, og raffinering den grundlæggende gameplay mere end nogen anden facet af erfaring, kan vi ikke hjælpe, men føler, at spillet kunne have været meget mere.

Det er tvivlsomt, at mere udviklingstid ville have opnås der - af indlysende grunde - så i stedet for at beklage, hvad der kunne have været, vil vi nyde Diablo 3
for hvad det er: simpelthen en af ​​de bedste dungeon-crawler, hack og skråstreg erfaringer til rådighed i dag [. ,,,0],meningsmåling id = "38"]

Diablo 3 fotos er tilgængelig nu til PC og Mac. Spil Rant spillede pc-versionen for denne anmeldelse.