'The Wonderful 101' anmeldelse

, og den første titel opfølgning yndig strategi spil er en helt ny egenskab, der ikke kan sammenlignes med noget, der er kommet før det - The Wonderful 101
. Platinum Games - udvikleren bag Bayonetta
Metal Gear Rising Revengeance
- udviklet Den vidunderlige 101
eksklusivt til Wii U, men gør softwarens superhelt-centreret gameplay lever op til anerkendelse af det studiets tidligere bestræbelser?

den vidunderlige 101
følger et team af 100 helte fra hele verden (den 101. er den faktiske afspiller), der skal hold op til bekæmpe en invaderende fremmed race kendt som Geathjerk. Disse cyborgs er hell bent på at ødelægge Jorden, men "The Wonderful One-Double-Oh" er hurtig til at bekæmpe disse angribere med en unik arsenal af bevægelser, der tillader bestemte medlemmer til at skabe våben ud af andre medlemmer i super-drevne gruppe. Disse menneskeskabte våben (i bogstaveligste forstand) kaldes Unite Morph.

Der er en række våben, som brugere har til deres rådighed, selvom kamp starter på et ret grundlæggende niveau indtil flere Wonder Agenter er stødt senere i spillet. Tilkaldelse disse våben kræver, at spillerne tegne et groft omrids af våben, de håber at skabe med den højre pind på Wii U GamePad. Som et eksempel, kan en kæmpe knytnæve indkaldes ved at tegne en cirkel, et sværd med en lige linje, og en pistol med en vinkel.

Som brugere fremskridt gennem historien, de vil blive belønnet med mere vanskelige designs at tildele dem med forskellige former for våben, som alle skal anvendes taktisk at tage ned forskellige fjender. Nogle Geathjerk er dækket i strittende rustning, som kræver Wonder Pink pisk at fjerne, og nogle onde vil beskytte sig bag befæstede lemmer - tvinger spillerne til at bruge Wonder Whites kløer til at lirke åbne deres svage punkter. Disse er blot et par eksempler, der pop i hele selve spillet, og det gør for en vis variation i kamp. Når det er sagt, tvinger visse fjender på spillere ikke giver dem mulighed for at gennemføre med kamp på nogen måde, de ønsker, at begrænse frihed gamere har, når det kommer til selve spillet.

På trods af at snuble ind i kedelige kampmekanik hele forløbet af historie, Den vidunderlige 101
formår at skaffe tilstrækkeligt interessante gameplay-elementer til at holde det sjovt. Som med de fleste Platinum Games-udviklet software, spillet blander op standard kæmper med hurtig-gang begivenheder - kommer i høj grad i spil i løbet af boss kampe. Mæskning knapper, der vises på skærmen stadig forekommer i disse øjeblikke, men et flertal udnytter Unite Morphs som kræver spillere til at tegne figurer (dermed skabe våben) inden for et bestemt tidsrum. Disse gør for nogle over-the-top interaktive øjeblikke, der frigøre en absurd og grundigt tilfredsstillende mængde kaos, men de våben selv er ikke let indkaldt og forsøger at trække dem lejlighedsvis resulterer i den forkerte oprustning bliver tilkaldt.

ledsager standard historie er udfordring missioner. Disse opgaver er kamp-fokuseret og pit super-drevne statslige agenter med kæmper bølger af Geathjerk, undgå skader, og udslette fjender inden for et bestemt tidsrum. Mange af disse udfordringer er utroligt svært, og vil effektivt teste fyrighed af selv de mest patient gamere. Afhængigt af hvor godt spillerne gør det, vil de blive belønnet med en bestemt type medalje - det samme sker efter afslutningen af ​​hvert kapitel i W101
's historie mode. Denne ranking system tilføjer replayability for completionists, der søger at sikre "Pure Platinum" status over hele af spillet; de vil være på det i lang tid også, fordi Den vidunderlige 101
er en hård spil.

Vanskeligheden ved Den vidunderlige 101
giver en god mængde af udfordring, og mens vanskelige spil er traditionelt rost i hele branchen af ​​forskellige årsager, er der intet overdrevent effektiv om Platinum Games 'brug af uforsonlige onde. W101
ikke belønnes spillerne til dyrkning vant til at bekæmpe eller særlige fjende. Den samme strategi skal udnyttes hver eneste gang en sønderlemmende hård fjende ind i skærmen. Der er ingen reelle taktik kræves for at tage ned disse skurke og spilmekanik i stedet stole på split-timing reaktioner og held til at sikre høje placeringer. Par, der med målbart fjendtlige fremstød og kanonkugler bombardere spillere fra off-screen fjender og slutresultatet er et spil, der straffer spillere uden fortjeneste. Heldigvis er der ingen dødsstraf og spillere er i stand til at fortsætte fra hvor de slap, hvilket gør det muligt at traske gennem spillet med dårlige scores.

Wii U GamePad kommer i spil i visse segmenter af spillet, kræver spillere til at indtaste et lille lukket miljø eller bygning. Når brugerne har indtastet disse afsnit, vil handlingen skifte over til GamePad skærm, men de vil stadig nødt til at holde øjnene flåede til tv'et, da det viser en række forskellige gåder eller farer, der skal erobres. Disse scenarier er imidlertid kørt ned af en problematisk kamera, der er baseret på de gyroskopiske kapaciteter af GamePad controller. Forsøger at rette rædselsvækkende væg closeups eller få en fornemmelse af, hvor at gå kan være oprørende, hvilket gør disse dele uden sammenligning den mest irriterende af hele spillet.

På trods af udfordrende kontroller, off-screen fjendtlige angreb, og forfærdelige GamePad-baserede opgaveløsning elementer, er der stadig nydelse at være havde i Den vidunderlige 101
. Historien byder sjove dialog med lejlighedsvise grin-out-højt øjeblikke og boss kampe er store, adrenalinpumpende og ekstravagante anliggender. Der er en masser af samleobjekter helte, medaljer og trofæer, og op til fem spillere kan deltage i for multiplayer. Gameplayet virkelig føles frisk i forhold til andre spil i genren. Platinum Games skabte ikke den killer app, som Nintendo har håbet på, men udvikleren har gjort et solidt stykke arbejde at opbygge et eksklusivt spil, der vil appellere til et niche publikum og et par casual spillere både

-.

den vidunderlige 101
er nu tilgængelig udelukkende til Nintendo Wii U.