Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: "Dreaming Sarah 'fremkalder' Yume Nikki" Og Trippy Nostalgi

Anmeldelse: "Dreaming Sarah 'fremkalder' Yume Nikki" Og Trippy Nostalgi

Dreaming Sarah
er en sjov lille indie eventyr platformerstabilizer, der blev lavet af brasiliansk studie Asteristic og udgivet på Steam denne måned efter bliver grønt lys sidste år. Inspireret af den surrealistiske eventyr spil Yume Nikki
, Dreaming Sarah
tager spillere på en atmosfærisk 16-bit rejse gennem drømmen verden af ​​en ung pige, som er i koma og forsøger at vågne op . Selvom det ikke er revolutionerende, Dreaming Sarah leverer lige, hvad det opstiller for at gøre og er en sjov og trippy oplevelse for fans af old-school adventure spil med et twist.

I modsætning til sin åndelige forgænger, Yume Nikki,
som bød visning ovenfra, Dreaming Sarah
er en side-scroller, og de vildt designere holder ikke fingrene imellem i at gøre spilverdenen udfordrende at navigate- ikke gennem forhindringer eller bekæmpe, men med temmelig udførlige kort, der går ud i begge retninger og nogle gange løkke tilbage på sig selv.

Dette er på ingen måde en "game på skinner" oplevelse, som mange moderne spillere er vant til (og forkælet af). Det kræver at udforske verden med tålmodighed og opmærksomhed, fordobling tilbage ofte, og forsøger at stykke sammen, hvad det næste skridt er. På denne måde, spillet gør et stort stykke arbejde med ikke hånd-fodre spilleren og tvinge dem til at have en mere langtrukken oplevelse af udforskning, forvirring, forvirring, og opdagelse. Sarah
udforsker drømmende og surrealistiske landskaber, finde genstande hun kan bruge til at gå videre i sin søgen.

Når du starter et nyt spil i Dreaming Sarah
, du simpelthen vågne op i et fremmed land og er nødt til at regne tingene ud på egen hånd. Som du vandre omkring dine mærkelige og uhyggelige omgivelser, du nogle gange komme på tværs af emner, som du kan bruge, eller karakterer som skovhuggere og pirater, som du kan interagere med. Selv når du finder en særlig post eller oplev en ny person, der taler til dig, er det sjældent klart med det samme, hvad du skal gøre. Gåderne synes at løse sig selv økologisk efter mere udforskning, masser af fordobling tilbage, og trial and error.

På grund af den vage og labyrintiske karakter af spillet, fandt jeg mig selv at skulle udholde nogle indledende frustration ( " I nødt til at gå hele vejen tilbage igen ?!
"), og husk, at tilbage på NES og SNES, det er sådan spil fungerede. Når vi omfavnede nostalgisk ånden i spillet, eventuelle frustrationer smeltet væk. Men ét punkt af frustration, der stadig står, er spillets standard kontrol - Z, X, C, piletasterne og mellemrumstasten - som kan optegnes ny karakteristik på et tastatur, men ville sandsynligvis spille langt bedre på en controller. Farer vild i Dreaming Sarah
er en del af processen. Dette helt tilfældigt sømand beslutter at håne dig om det. Tak, tilfældig sømand dude.

En af de allerbedste elementer af Dreaming Sarah
er musik af Anthony Septim. Spillets score kan beskrives som drømmende, ambient, 16-bit trip-hop, som skaber en perfekt blanding af mystiske atmosfære, nostalgi og et godt udformet moderne kant. Sporene fungere godt som baggrundsmusik, men også stiger på forkant med spændende beats og pauser, der er cool nok til at blive bemærket, men beherskede nok til at flyde perfekt med gameplayet. Du kan streame eller købe spillets soundtrack på Septim s Bandcamp side. Vi vil varmt anbefale det, selvom du ikke spiller selve spillet. Den utroligt godt gjort musik er en stor del af grunden til at tage sig tid til at udforske spillets verden grundigt er en glæde snarere end en boring.

Hvis du er til nostalgiske spiloplevelser og ikke huske et spil, der lader dig regne ud af alt på egen hånd, vil du nyde Dreaming Sarah
. Den erfaring vil kun vare et par timer, men med smukke pixel kunst, en sød hovedperson, førsterangs musik, veldesignede niveauer, og nogle pæne hjertebankende overraskelser, vil det være værd at bruge tid.