Spil Guider > videospil > alle video game > Fallen Enchantress: Legendary Heroes anmeldelse

Fallen Enchantress: Legendary Heroes anmeldelse

Stardock fantasi 4X turbaseret strategi-serien har rejst en noget urolig vej. Dens første titel, Elemental: War of Magic
blev dårligt modtaget i 2010 af kritikere og spillere. Det var en ufuldstændig, brudt spil, urolig med design og tekniske spørgsmål. Men Stardock var ikke tilfreds med at lade tingene, som de var, og bragte i nye talenter at genstarte franchisen. To år senere Elemental: Fallen Enchantress
blev udgivet, den første standalone udvidelsespakke til det originale spil, og hvad der var frustrerende nu var en virkelig sjov, addicting oplevelse.

Nu er den anden enkeltstående udvidelsespakke er hilsen spillernes harddiske. Fallen Enchantress: Legendary Heroes
introducerer en række nye forbedringer og tilføjelser gameplay og motor. Efter at have tilbragt mere end et dusin timer med den nyeste post, har Stardock vækket at & quot; blot endnu turn & quot; kløe i den endelige og bedste post i serien endnu.

Legendary Heroes
handler om, da de fleste 4X strategispil er at opbygge et imperium. En katastrofal begivenhed har lagt verden for at ødelægge og frembragte frygtelige onder fra dens dybde. Resterne af civilisationen er begyndt at genopbygge, hver fraktion ledet af magtfulde elementære magiske brugere kaldet channelers. Med magi, knive, teknologisk overlegenhed, diplomati og erobring, jeg bredte min imperium på tværs af en ødelagt verden.

Men de bedste turbaserede strategispil, i det mindste for mig personligt, er dem der tillader spillere at skabe en forbindelse med riger de bygger. Min afhængighed næres ved at se en spirende landsby omgivet af beskedne, træ hegn udvide til snesevis af travle og godt befæstede byer. Det er den eksplosion og styring af vækst, der gør 4X spil en af ​​mine mest begunstigede genrer, og Legendary Heroes
lykkes i at fremme, at væksten på talrige niveauer. En stor del af, hvordan de udrette det er gennem tilpasning.

Ved starten af ​​hvert spil, er der en række muligheder for at sætte scenen - størrelsen af ​​de tilfældigt genererede kort, disponible ressourcer, vinde betingelser, modstander restriktioner og så videre. Chief blandt dem, selvfølgelig, er at vælge, hvem der skal spille som. I modsætning til andre spil, hvor civilisationen jeg styre er min karakter, men den suveræne er en egentlig enhed på banen. Det leder gevinster erfaring, fremskridt ned udvalgte skill træer i Legendary Heroes '
nye nivellering system og selv udstyrer loot fra quests og butikker. Men jeg var ikke begrænset til at pre-made imperier og deres specifikke regenter. Jeg kunne skabe min egen.

med et virkeligt avatar til at kontrollere og investere i gennem rollespil mekanik gør spillet ganske lidt mere engagerende, men at kunne tilpasse ikke kun min karakter, men mit rige såvel går langt i at gøre spillet mindre ledelsesmæssige og mere personlige. Der er træk for at vælge - både positive og negative - et kæmpe sortiment af udseende muligheder, startudstyr og stave tilhørsforhold, farveskemaer, og det er også muligt at skrive et resumé baggrund. En indbygget mod værksted udvide disse muligheder yderligere.

Disse tilpasningsværktøjer er ikke begrænset til den suveræne, dog. Svarende til Stardock s Galactic Civilizations
serie, kunne soldater redigeres og skabt nye teknologier blev undersøgt og udstyr var låst op. Hvis jeg ønskede at skabe et matriarkalsk nation forsvaret af rød-ledes, spyd-svingende Amazonians, jeg kunne. Den samme række træk og udseende muligheder til rådighed for den suveræne findes i enheden editor.

Det er stadig muligt at rekruttere helten enheder, eller mestre, til at lede disse tropper i kamp, ​​men deres system er blevet moderniseret, og til det bedre. Snarere end blot at gydende dem på kortet for at finde tilfældigt, er Champion rekruttering nu styret af berømmelse, et mål for et imperium vækst. Da jeg nåede disse milepæle, blev jeg belønnet med valget af en af ​​to unikke mestre. Disse er stærke tegn, i lighed med den suveræne, har deres egne karaktertræk og dygtighed træer. Nogle kan ikke engang være menneske.

Modtagelse belønninger for resultater er en del af det, der gør Legendary Heroes
så vanedannende, og det går ud over at tjene nye mestre. Belønninger er fround over kortet fra færdiggøre quests, navigere gennem tilfældige begivenheder og opsøge skat i mystiske og farlige steder. Og det er det, der gør deres strategispil, så involverer. Deres universer er mere levende og med mere at gøre i dem end simpelthen at styre et imperium. Det skaber en følelse af udforskning, som alt for ofte føles mangler 'X' i '4X «.

Combat kan også gøre eller bryde et strategi spil, som det er ofte halvdelen af ​​oplevelsen. Den Total War
franchisen ville ikke være helt så sjovt, hvis dens real-time kampe ikke var så spændende som de er. Heldigvis, Stardock uddybet sit taktiske kampsystem for Legendary Heroes
. Jeg finder ikke længere mig selv misbruger auto-resultat funktionen, som jeg gjorde med sine forgængere. Dette skyldes en større vægt på positionering og unit evner end nogensinde før. Hver enhed eller våben har nye færdigheder forbundet med deres anvendelse, med en vis synergi mellem dem. For eksempel kan crossbowmen affyre en bolt gennem en ledning af fjender, der kan hjælpes ved en anden enhedens evne til at skubbe eller banke fjender i bestemte retninger. Tilføj i et stort udvalg af magiske besværgelser og forskellige kamp kort og den resulterende taktiske suppe er helt påfyldning.

Trods min glødende ros, er der stadig et par små revner i sømmene. Det tog mig ikke lang tid at løbe ind i en række tekniske fejl. De var ikke vildt-breaking, men - hvilket er helt sikkert en markant forbedring i forhold til tidligere udgivelser - men se min enheders modeller forsvinde og andre grafiske mærkværdigheder skæmmet ansigtet af en ellers smukke spil.

Og det er ikke nødvendigvis en let mod spillet, men det er værd at nævne er der ingen multiplayer modes tilgængelige. Stardock er strengt om at skabe den bedste single-player, 4X turbaseret strategi spil, de kan gøre. Der er bestemt ikke noget galt med det. Men som skaberne af nogle af mine foretrukne 4X spil, ville jeg have elsket at smede et imperium med eller mod mine venner. Hvis du læser dette, Stardock, der er på toppen af ​​min eftersøgte liste for en mulig Galactic Civilizations III
.

Det har været en lang vej, at komme derfra til her, men Fallen Enchantress: Legendary
har endelig leveret på løftet Stardock ønskede at gøre med Elemental: War of Magic
. Det er en engagerende spil med en stor tilpasning, replayability gennem en forandring verden fyldt med hemmeligheder, og et taktisk kampsystem, der endelig føles taktiske. For fans af genren, og for dem med gode minder fra Masters of Magic
og Age of Wonders
, Fallen Enchantress: Legendary Heroes
er en sjov og nem måde at miste utallige timer. Alt det kræver er blot endnu tur.