Anmeldelse: Plants vs Zombies: Garden Warfare

Hvis du ville have fortalt mig et par år siden ville jeg være at spille en tredje person Plants vs Zombies
shooter, jeg ville have leet i dit ansigt. Plants vs Zombies
allerede gaming perfektion og behøvede ikke at være sko-horned i en anden genre for at udvide eller forbedre; eller så tænkte jeg. Med Have Warfare
EAs PopCap har formået at bevare den unikke personlighed Plants vs. Zombies
og at skabe et godt afrundet, unikke og fornøjelig hold shooter.

Have Warfare
er primært et multiplayer shooter med både versus og coop tilstande. Uanset hvilken tilstand, du spiller, forbliver den grundlæggende spillestil det samme. Du har 8 base-figurer at vælge imellem, hver med en primær våben plus tre unikke evner. Sorten i karakterer er ganske fantastisk og bidrager til at skabe et rimeligt afbalanceret spil, der fremmer sort og teamwork snarere end en ensom ulv mentalitet. Tegnet vælge skærm viser endda dit holds valg giver dig mulighed for at planlægge før indsættelsen. Fik et hold fuld af kaktus (snigskytter) og peashooters (grynt)? Måske vælger en solsikke (support) eller Chomper (nærkamp). At spille mod et hold, der favoriserer skjule taktik? Vælg en variant, der kan påføre brænde skader, så de er såret, mens skjule. I et klogt træk zombier er ikke bare onde ækvivalenter af planterne. De har en helt anden skillset og playstyle ikke mindre alsidigt eller komplet end deres botaniske modstykker.

Uanset hvad tegn, du vælger alle har ubegrænset ammunition, klasse varianter (som is eller brand) og kapacitet til tre opgraderinger hver. Du kan også styrke dine karakterer ved nivellering, som er opnået, ikke ved at optjene XP, men ved at udfylde i spillet udfordringer. Disse varierer fra genoplive eller dræbe et bestemt antal spillere til at bruge et tegn særlige færdigheder eller flytte. Dette er en dejlig forandring og forhindrer tingene i at få forslidt, tvinger spilleren til at afprøve en række forskellige spillestile.

Selvfølgelig ville det ikke være Planter vs Zombies
uden lidt af tårn forsvar og de fleste niveauer giver et sortiment af spredte gryder og grave. Gryder bruges til at plante spawnable planter til forsvar eller helbredelse, mens grave anvendes i en mere offensiv måde at hæve zombier. Jeg vil overlade det til dig at finde ud af hvilket hold får som. Som med udvælgelsen karakter de spawnable assists er alsidige, afbalanceret og tro mod det originale spil. Du kan plante alt fra scaredy-shrooms til Snap Dragons og hæve alt fra standard Browncoat til Coffin zombier. Alle er automatiseret, så, når tilkaldt, vil bare gøre deres ting uden yderligere interaktion giver dig frihed til at komme videre med jobbet ved hånden.

I modsætning til våben eller evner spawnable hjælper er en begrænset ressource. Desværre deres erhvervelse er ikke så simpelt som at købe de ønskede elementer fra en butik. Der er en i spil butik, men det sælger sticker pakninger, der indeholder et tilfældigt udvalg af emner. Nogle gange vil du få dele af en ny karakter, undertiden får du frø, andre gange du kan få kostumer eller opgraderinger; det hele er tilfældigt. Naturligvis mere du bruger jo højere sandsynlighed for sjældne genstande eller nye tegn. Layoutet af butikken er meget lig det, du sandsynligvis har set i tablet eller telefon spil, og jeg ville ikke blive overrasket, hvis mulighed for at købe sticker pakker med rigtige penge blev en mulighed senere.

For nu sticker pakker kan kun købes ved hjælp i spillet valuta. Dette earnt ved at fuldføre opgaver i spillet. Efterbehandling et niveau, opfange et punkt, at få et kill, at udføre en kritisk hit; næsten hver handling kommer med en monetær belønning. Det er de Plants vs. Zombies
svarer til XP

Have Warfare
's gameplay kan opdeles i tre hovedkategorier tilstande.; Have Ops, Team Vanquish og haver & amp; Kirkegårde. Have Ops er et kooperativ tilstand understøtter op til fire spillere Team Vanquish og haver & amp mens; Kirkegårde er konkurrencedygtige, og understøtter op til fireogtyve.

Have Ops er et koncept mest ligner det oprindelige, selv om den deler flere ligheder med spil som Dungeon Defenders
end Plants vs Zombies
. Det er en co-operative mode understøtter op til fire spillere, hvor du skal forsvare en base point mod ti bølger af zombier. Bølgerne varierer i styrke og format dog den eneste større forskel er i sub mål, du forudsat. Gennemfør et niveau inden for 2 minutter, jage høvdinge, ødelægge gravsten, forhindre en Gargantuar fra at bombe din base, og så videre. Ligegyldigt hvad sub mål er din kerne mål forbliver den samme. Overleve og beskytte din have (base). Hvis dit hold dør eller din have er ødelagt er det game over. Desværre er dette spil er kun tilgængelig kooperativt og kun som planterne. Det ville have været dejligt at være i stand til at spille som zombier og forsøge at strategisk løbet køre dine modstandere. Ligesom i Ratchet & amp; . Clank: QForce
for eksempel

Team Vanquish og haver & amp; Kirkegårde er Have Warfare
's konkurrencedygtige modes. Hver støtte op til 24 spillere og har standard og klassiske (ingen opgraderinger) tilstande. Team Vanquish er din stereotype Team Deathmatch mode med et mål; score nok drab for at nå målet niveau. Dette er ren deathmatch så spawn assists er deaktiveret og død betyder blot en kort forsinkelse derefter respawn

haver & amp.; Kirkegårde er et glorificeret og unikt, fange punkt modus. Hvert niveau har en række capture point og en ende mål. Den zombie hold skal sekventielt fange hvert punkt, før en timer løber ud, mens planterne blot forsvare. Planter er i stand til at generobre deres point, men de vinder runden hvis timeren løber ud. Dette kan synes en smule ubalanceret, men, overraskende, det var ikke tilfældet, og vi havde mange runder, der blev besluttet i de sidste 20 sekunder.

Gameplay-wise, alt føles rigtigt. Guns har en dejlig tung fornemmelse og behandle et rimeligt niveau af skader i forhold til deres fordele. For eksempel Cactus har stærkere angreb med bedre rækkevidde og en større chance for kritisk, men en langsommere brand sats og reload kapacitet. Den Chomper har øjeblikkelige drab, men pådrager en kort periode uden aktivitet umiddelbart efter. Niveauer er designet godt at give mulighed for dette og har en afbalanceret blanding af destruerbare og permanent dækning. Der er ingen snap til at dække eller Crouching så dækning er opnået ved at placere dig selv strategisk. Træ hegn og skraldespande vil beskytte dig mod en angreb mens stenmure er for evigt. Kollisionsdetektion er meget præcis dog så, hvis du gemmer sig bag et plankeværk, er du i stand til at skyde mellem revnerne dermed vinder lidt camouflage og en potentiel fordel.

Det er værd at nævne, at Xbox One Verison af < i> Have Warfare
leveres med to eksklusive funktioner. Den første er en split screen mulighed for Garden Ops og den anden er en Boss tilstand for Team Vanquish og haver & amp; Kirkegårde. Boss-mode giver dig mulighed for at give luftstøtte for dit hold på jorden. Tager rolle Crazy Dave eller Zomboss du bliver præsenteret med et overblik over kortet. Ved hjælp af Kinect, en controller eller SmartGlass du indsamler sollys eller hjerner derefter bruge den til at yde støtte eller artilleri assistance.There er kun fire assists tilgængelige men hvis de anvendes korrekt, kan de have stor indvirkning. Det er en nice koncept, men fik kedelige temmelig hurtigt og blev, at "OP men kedeligt job" ingen ønskede.

Visuelt Have Warfare
er forbløffende. Ved hjælp af Frostbite motor er det omhyggeligt detaljeret og smuk. Lyseffekter bruges med stor effekt, men den stil og essensen af ​​ Plants vs Zombies
opretholdes. Det føles aldrig som om det forsøger at ligne en rigtig liv version af cartooney originalen. Denne stil gennemsyrer hele spillet. Menuer, skærme anmeldelse, figurer ... alt ligner en smukt detaljeret version af sin forgænger.

Hvad de opnåede visuelt de replikerede hørligt . Plants vs Zombies
titler har en unik og iørefaldende lyd væsentlig betydning for den samlede appel. Have Warfare
formår at fange essensen af ​​dette, samtidig med at give den mere "kant" og styling mod en mere hektisk gameplay stil. Musik varierer afhængigt af, hvad hold du spiller, og i tilstande som haver & amp; Kirkegårde, spiller en vigtig rolle i at anmelde dig hvem der kontrollerer et punkt.

Hvad gør Have Warfare
så specielt er opmærksomhed på detaljer. Det er ikke bare en anden skytte med en Plants vs Zombies
tema dingler; det er sin egen spil med en unik stil og midler til leg. Desværre er det også ret begrænset og er afhængig af folks ønske om at niveau og forbedre snarere end niveau varians som et drev. Lobbyer rent lade dig vælge en match type og derefter finde en match; det er det. Der er ingen chance for at sætte bots, ingen indstilling offentlige eller private kampe, ingen visning, hvad kampe spiller og vælge, hvilke at deltage. Det fører til meget rudimentære matchmaking. Den innovation og stil er fantastisk, men ikke nok til at retfærdiggøre en $ 60 plus prisskilt. Heldigvis, spillet er kun $ 40- $ 50, så hvad venter du på? Køb det!

Anmeldelse