Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: Ys: Minder fra Celceta

Anmeldelse: Ys: Minder fra Celceta

Anmeldelse: YS: Minder fra Celceta

Ys: Memories o
f Celceta
repræsenterer både en serie og en undergenre, som jeg har aldrig rigtig undersøgt før. Ys
serie af RPG har eksisteret siden slutningen af ​​firserne, selv om det kun synes at have fået betydelige trækkraft i de engelsktalende markeder i 2000'erne. I modsætning til RPG serier som Final Fantasy
, Ys
spil fortæller en kontinuerlig historie i en enkelt verden (selvom det er lidt af en forvirret historie), efter eventyr af en rødhårede unge ved navnet Adol Christin.

på trods af at det trettende spil udgivet i flagskibet serien, Minder fra Celceta
er i virkeligheden den TREDJE rekreation /reimagining af den fjerde spil i serien, der tidligere med titlen The Dawn of Ys
og Mask of the Sun
. Mens disse spil er udviklet af andre end serie ophavsmand Nihon Falcom selskaber, Celceta
markerer en tilbagevenden til franchsie moderselskab og en re-envisioning af denne rate for bedre pasform med seriens overordnede kronologi. Alt dette kunne potentielt føre til et spil, der er kun sjovt, hvis du har fuldt kendskab til, hvor serien er kommet fra, og hvor det går, men heldigvis dette spil er så indbydende til nytilkomne som mig, som det kan være.
< p> Anvender det gamle 'helten med hukommelsestab' trope, Minder fra Celceta
åbner med Adol vandrer ud af licenshaverens Celceta Skov med nogen erindring om, hvem han er, eller hvor han har været. Langt skov er stort set et ukendt for menneskeheden, da Adol er den første person til nogensinde venture inde og vende tilbage i live. Rekrutteret af Romun hær er Adol sendt tilbage ind i skoven med et dobbelt formål - kortlægge ukendt territorium, og genvinde sine erindringer

Det følgende er en action-RPG spil i en. samme ånd til Monster Hunter
serien. Med to oprindeligt vage mål at søge efter, er du sluppet løs i skoven, kortlægning af vejen, som du går. Dette aspekt af spillet er ganske underholdende som, på trods af at blive sat næsten udelukkende i ét gigantisk skov, er der en masse sort til miljøer og fjender du støder på. Combat er handlingsorienteret og sker i verden, i stedet for at skifte til en kamp skærm som mange rollespil. Det gør oplevelsen meget glattere, ubesværet overgang fra at dræbe dyr for at udforske. Hvert medlem part har også en unik færdighed, der sparker til brug i verden, fra frigøre sikre kister til at ødelægge utilgængelige forhindringer. Evnen til hurtigt og frit skifte mellem at styre hver af dine tre aktive partimedlemmer gør denne enkle at bruge, samtidig med at give dig frihed til at spille som en person ud over den traditionelle hack-and-slasher Adol.

Ud over kortlægning af verden, vil du også finde dig selv indsamle materialer faldt med planter og mineralforekomster spredt ud over hele verden, såvel som dem, faldet med fjender. Disse materialer er så raffinerede, kombineret og sammenflettet med dit udstyr til at tilbyde boosts til at angribe, forsvar og status tilstand trængsler. Mens det tog mig et stykke tid til korrekt undersøge denne mekaniker, våben forbedring systemet er faktisk ret robust. Det tog mig kun et par minutter til at vende et sværd, scavenged materialer og en beskeden bunke penge i en stærk klinge, der ville skiftevis chok, fryse, lamme og gift noget, jeg ikke kunne lide udseendet af. Mens kravene for nogle af disse opgradering sprees kan være temmelig heftig, du er heldig, at hver besejrede fjendens eksploderer med et væld af materialer, som en slags-of-brutto piñata.

Uden for gameplayet, det historien er temmelig standard billetpris med et par drejninger. Når du bevæger dig gennem skoven, du vil støde på lommer af den menneskelige civilisation, som hver Adol uundgåeligt har besøgt i sin glemte fortid. Som du støder hver by, er du låst i at spille gennem en del af historien, netting dig en ny spilbar figur undervejs. Jeg fandt disse punkter frustrerende, som det følte claustrophobically lineært i forhold til den mere åben tilgang i resten af ​​kampen. For hver af disse begivenheder vil du blive bedt om at gå ud til nogle nye placering og fuldføre en opgave - Minder fra Celceta
's svarer til dungeons. Desværre du er blokeret fra på vej i alle retninger, men fangehullet zone på disse punkter, så også dårligt, hvis du ønskede at se, hvad der var på den anden side af denne nye bydel enhver tid snart. På trods af dette, dungeons tendens til at være unik og interessant, med nok udfordring at holde dig beskæftiget uden frustrerende dig for meget. Boss møder også godt håndteret, indføre fjender med nye engagement krav til dig at gå til byen på.

Den anden gren af ​​historien er inddrivelse af Adol erindringer. Spredt over hele skoven gløder 'memory orbs ", usynlige på skærmen, indtil du nærmer dig dem. Adol unikke evne tillader ham at få adgang til disse erindringer, oplåsning oplysninger om hans fortid både i skov og før det. Der er et par vigtige erindringer ulåst som en del af historien progression, men for completionist er der masser mere ud i marken. Disse tilbyder en værdsat indblik i tavs hovedperson Adol karakter, som går for det meste uudforsket i selve gameplayet.

Visuelt er spillet ikke kommer til at være den største ting du nogensinde har set på Vita. Mens det ankommer her i Australien og europæiske territorier i starten af ​​2014, blev den oprindelige japanske spil udgivet i september 2012, mindre end et år i Vita liv. Mens jeg oprindeligt havde panikhandling, at dette spil ville se hjemme på PSP, der er faktisk en dybde af detaljer til de karakter modeller, der modbeviser dette. Nogle miljømæssige elementer ser lidt samey, og figuranimationer kan være usikker - Adol introduktion i spillet byder den altid distraherende gåtur cyklus /bevægelse misforhold hastighed, og lejlighedsvis charcters vil blot falme fra en position til en anden i stedet for at have en komplet animation . Disse er relativt mindre problemer, men gør understrege, at Minder fra Celceta
måske ikke har den rigdom af midler og personale tæller, at andre big-budget RPG'er ville.

På trods af alle den lille spørgsmål her, jeg fandt det svært at sætte spillet ned. Det har været et stykke tid siden jeg aktivt brugt min Vita dette meget, og jeg er glad for at se det er et RPG gør det. Minder fra Celceta
er den slags spil du kan spille både hurtige byger og den lange slog, og ikke lider enten tilgang. Der er altid noget at gøre eller et nyt sted at udforske, og verden i sig selv er massiv. Hvis du nogensinde har været interesseret i en karriere delt mellem kartografi og systematisk udryddelse af monstre, dette er spillet for dig.

Anmeldelse