Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: Lemmings Touch

Anmeldelse: Lemmings Touch

Anmeldelse: Lemmings Touch

Selv om det er ikke min mest definerende tidlig gaming hukommelse, jeg kan huske at spille den originale Lemmings
tilbage på vores familie første pc. Det løb helt fra disketter uden harddisk, fordi harddisken var en forbipasserende modefænomen, du ser. Serien har set flere gentagelser i løbet af årene, og den seneste titel til at videreføre arven er Vita Lemmings Touch
.

Nu ganske vist har jeg ikke spillet nogen Lemmings
titler siden den første tilbage på pc'en, men gameplayet synes stort set den samme. Lemmings synes, du guide dem fra A til B ved tasking dem med forskellige færdigheder - Stair-Builders, Diggers, Umbrella-Flydere og så videre - at stoppe dem fra ineptly at kaste sig til deres undergang. I en smart twist, skal en ny "ballademager" type Lemming være målrettet elimineres, før den når det mål, eller de vil sabotere den og få dig til at mislykkes niveauet.

Den store ny drejning for Lemmings Touch
er, at - som navnet antyder - du betjener spillet ved hjælp af Vita touchscreen. Andre end pauser og hurtigt videresende handling og rulle hen over niveauet kortet, er alle aktioner med et tryk-og-knalde touchscreen interface. For at tildele en Lemming en rolle, du trykker på dem for at åbne et hjul af muligheder. Hvert niveau har et bestemt sæt af tilgængelige roller, og et begrænset antal af anvendelser for hver. Ofte er mere end du har brug for, så den virkelige trick er at finde den rigtige placering og kombination af roller for at løse det niveau effektivt.

Mens touch interface lyder fantastisk på pålydende værdi for et spil om rettidig gennemførelse, jeg faktisk fundet det at være ineffektive. De detektionszoner til aktivering objekter synes at være for snæver i mange tilfælde - i tidlige niveauer, fandt jeg det svært at gøre spillet meddelelse om, at jeg forsøgte at starte det niveau ved at trykke på Lemming-dispenseren. Denne samme objekt huser også en skyder, der modificerer hvor hurtigt lemmingerne er faldet ind i verden, og swipe handling for dette syntes at kun forstå mine intentioner halve tid. Andre genstande såsom justerbare vinkler kanoner og hoppe-pads synes ikke at have de samme spørgsmål, så det ser ud gådefuldt, at dispenseren blev gjort så lille, når det forventes at have to funktioner.

Spillet indeholder også har en meget "mobile spil 'føler med udfordringer at fuldføre, uafhængigt af hvert niveau mål. Disse omfatter målsætninger såsom at bruge den samme Lemming at udføre flere roller, anvende visse roller på bestemte måder, og så videre. Færdiggørelsen af ​​hver opgave optjener du mønter, som kan bruges på en anden nyt element til spillet - tilpasses kostumer til Lemmings selv. Dette ændrer ikke noget om selve spillet dog, og frustrerende, når du handler for disse tilpasninger, du ikke er i stand til at se resultatet, før du har betalt for det. Når de fleste af disse poster koster hvad der svarer til flere udfordring belønninger fra get-go, det er en hård sælge for en "sjov lille add-on".

Visuelt er spillet påfaldende svarende til Lemmings
titel på Playstation mobil, hvilket også blev håndteret af det samme team (D3T Ltd). Touch of 's Lemmings er mere detaljeret med en standard grøn-Bieber skål snit, men de elementer baggrund synes næsten udskiftelige mellem de to titler, der blev udgivet to år fra hinanden. Hvorvidt dette er en tilslutning til den eksisterende visuelle stil eller en egentlig genbrug af kunst elementer er uklar, men ser skærmbilleder af de to spil ved siden af ​​hinanden gør det svært at adskille dem.

Det er ikke til at sige spillet er ikke sjovt, selvfølgelig. Trods alle disse kvababbelser, spillet er i sin kerne Lemmings
oplevelse, du kender og elsker, hvis du er en fan. Der er alle de udfordring og pin-point præcision, der er symbolsk for serien, selv om det føles som denne iteration er designet mere for en mobiltelefon end Vita.

anmeldelse