Spil Guider > moblie spil > omfattende > Shivah anmeldelse: A Dark and Atmospheric peg-og-klik eventyrspil

Shivah anmeldelse: A Dark and Atmospheric peg-og-klik eventyrspil

Shivah. Noun, jødedommen. En periode på syv dages formelle sorg for de døde, begynder umiddelbart efter begravelsen. Det er også navnet på en peg og klik mordgåde tilgængelig på Google Play for $ 1,99. Oprindeligt spillet designet til desktops i 2006, og det er i øjeblikket tilgængelig for dem af os på Android.

Shivah
er et meget spændende spil, hvor spilleren kontrollerer en slidte og kynisk karakter navngivet Rabbi Stone, der finder, at han er til at arve en sum penge på den samme dag, han er klar til at holde op på sit kald. Han beslutter sig for at bruge Shivah
som en grund til at se på, hvorfor han er at modtage penge fra den afdøde. Denne personlige henvendelse skydes i gang et mysterium, hvor spilleren har virkelig at bruge nogle kritisk tænkning og kreativitet, eller en anstændig walkthrough, at stykke sammen, hvad der skete, og forhåbentlig komme ud af det i live.

Udviklerne inkluderet et par muligheder for at gøre stærke moralske beslutninger, der påvirker slutningen af ​​spillet, så vælg med omtanke, når du går. Du har fysiske elementer i din beholdning, samt fakta, der er blevet konstateret, og falder ind under den kategori kaldet spor. Clues kan trækkes oven på hinanden for at se, om mere information kan udledes af Rabbi Stone. Begge er klar til at blive refereret på tæt på noget tidspunkt i spillet. Snooping rundt og vejlede rabbiner Stone samtaler er, hvordan spilleren udvider indholdet af disse kategorier, og arbejde hen imod slutningen. Samlet blev de gåder og historie velgennemtænkt.

Shivah
har et retro look ved hjælp 256 farver. Mens mange andre spil går otte bit for tilbagevenden føler, jeg virkelig fundet dette niveau af grafik fornøjelig som en nice ændring af trit, såvel som for det faktum, at det mindede mig om at spille lignende spil på min pc fra nær to årti siden . En af de måder udviklerne arbejdede omkring de grafiske begrænsninger, som denne stil pålægger var at inkludere et popup-vindue, når et tegn taler i løbet af spillet, så spilleren bedre kan se ansigtsudtryk. Der er også nogle fremragende stemme arbejde i spillet, så du er i stand til at høre en figurs stemme bøjningsformer. Disse to tilføjelser tilladt mig at få en meget bedre fornemmelse for en figurs humør og tone. Gør dialogen som dette svarer til, hvordan det blev gjort i Waking Mars, hvis du har spillet det spil.

Og vi taler om lyd, interessant nok, når spillet er afsluttet og "lykkeligste" slutning er opnået, har du adgang til de outtakes fra nogle af stemmen arbejde. Musikken var en stemning-indstilling instrumental består primært af et klaver og hvad lød som en klarinet. Det var enkel og god til fornemmelsen af ​​spillet. Hvis du kan lide ældre grafik, eller peg og klik stil, vil dette spil helt sikkert scratch, der klør.

Jeg har kun én alvorlig gripe om spillet, og det er, at dette spil er alt for kort. Jeg gennemført spillet i lidt over tre timer, så en episk saga er det ikke. Havde jeg ikke været forvirrede ved en eller to dele, der krævede nogle trial-and-error og alvorlig eftertanke, ville jeg er færdig på mindre tid, end jeg allerede gjorde. I det hele taget, fandt jeg dette spil at være ligefrem medrivende, så efterbehandling det dette hurtigt var en ubehagelig overraskelse for mig. I fortiden, vel vidende dette forhånd ville have skræmt mig fra at spille det. . Ikke at vide, at før du spiller igennem det tilladt mig at nyde spillet

Hvis dens kortfattethed er ikke en hindring for dig, der er en masse at sige om dette spil: solide puslespil, et pænt udseende, en interessant historie ., og flere endelser
Shivah (Playboard)